Popular Posts

Sunday, November 30, 2014

ေမယု ( သို႔ ) H.M.S FAL


အမည္ နာမ အား ျဖင့္ ကဗ်ာ ဆန္ဆန္ လွပ ေသာ္လည္း တကယ္ တမ္းေတာ့ ေမယု ဟူသည္ ကား ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ အတြင္း ေရေၾကာင္း တုိက္ပဲြ မ်ား တြင္ ပါ၀င္ ခဲ့သည့္ ၿဗိတိသွ် ေတာ္၀င္ ေရ တပ္မေတာ္ မွ (RIVER CLASS) အမ်ိဳး အစား စစ္ေရယာဥ္ တစ္စီး သာ ျဖစ္ၿပီး မူလ အမည္ မွာ H.M.S FAL ဟူ၍။ ေမယု ကို အဂၤလန္ ႏိုင္ငံ၊ နယူး ကာဆယ္လ္ (NEW CASTLE) ၿမိဳ ႔ရွိ စမစ္ (SMITH) သေဘၤာ က်င္း ဝယ္ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္ လတြင္ ဖြားျမင္ သန္႔စင္ ခဲ့ ေလသည္။

မူလ တာဝန္ အား ျဖင့္ ေရယာဥ္ အုပ္စု မ်ား ကို အေစာင့္လိုက္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရသည့္ စစ္ ေရယာဥ္ H.M.S FAL သည္ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း ဥေရာပ တိုက္ တြင္ ဂ်ာမနီ ႏိုင္ငံ လက္နက္ ခ်ၿပီး သည့္ ေနာက္ အာရွ တိုက္ တြင္ က်န္ရွိ ေနေသး သည့္ ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္ တို႔ကို ဆက္လက္ ေခ်မွဳန္း တိုက္ခိုက္ရန္ ဥေရာပ မွ ေစလႊတ္ ခဲ့သည့္ မဟာမိတ္ စစ္ေရယာဥ္ မ်ား စာရင္း တြင္ ပါဝင္ ခဲ့ေလ သျဖင့္ အာရွ ေရျပင္ ဆီသို႔ အဏၰဝါ ခရီး ကို ခ်ီတက္ ခဲ့ေလေတာ့ သည္။

အာရွ တိုက္ စစ္ေျမျပင္ တြင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ကို မဟာမိတ္ တပ္မ်ား ျပန္လည္ ထိုးစစ္ ဆင္ႏႊဲ ခ်ိန္ႏွင့္ ျပည္တြင္းမွ ျမန္မာ မ်ိဳးခ်စ္ မ်ားက ဖက္ဆစ္ ဂ်ပန္ တို႔ကို ေတာ္လွန္ ခ်ိန္ တြင္ H.M.S FAL သည္ ဗမာ ျပည္ ဘုရင့္ အေပ်ာ္တမ္း အရန္ ေရ တပ္မေတာ္ (BURMA ROYAL NAVY VOLUNTEER RESERVE) မွ ျမန္မာ အမ်ိဳးသား ေရ တပ္သား မ်ားႏွင့္ အတူ ရခုိင္ တုိက္ပဲြ စဥ္ ေမယု ျမစ္၀ွမ္း တြင္ ရြပ္ရြပ္ခြ်ံခြ်ံ ပါ၀င္ တုိက္ခုိက္ ခဲ့ေလ သည္။

" ေမယု " တျဖစ္လည္း H.M.S FAL


၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ေမလ (၂၅) ရက္ တနဂၤေႏြ ေန႔ (၁၂၁၀) နာရီ အခ်ိန္ တြင္ေတာ့ H.M.S FAL သည္ ၿဗိတိသွ် ေတာ္၀င္ ေရ တပ္မေတာ္ တြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ေနရာ မွ ဗမာျပည္ ဘုရင့္ အေပ်ာ္ တမ္း အရန္ ေရ တပ္မေတာ္ (BURMA ROYAL NAVY VOLUNTEER RESERVE) ထံ သုိ႔ အခမ္း အနား ျဖင့္ လဲႊေျပာင္း ေရာက္ရွိ လို႔ လာခဲ့ ပါေတာ့ သည္။ တနည္း အား ျဖင့္ေတာ့ ဖြားျမင္ရာ အခ်ိန္ မွ (၆) ႏွစ္မွ် အၾကာ တြင္ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ ျခင္းပင္။ ရခိုင္ စစ္ေျမျပင္ ေမယု ျမစ္ဝွမ္း တိုက္ပြဲ မ်ား အတြင္း စြမ္းစြမ္း တမံ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့မွဳ ကို ဂုဏ္ ျပဳသည့္ အား ျဖင့္ "ေမယု " ဟု ေခၚတြင္ ေစခဲ့ ေလ သည္။ ထုိစဥ္ က ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီး တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ေနသည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ကုိယ္တုိင္ တက္ေရာက္ ကာ ဂုဏ္ျပဳ တပ္ဖဲြ႕ ကုိ စစ္ေဆး ျခင္း၊ ေရယာဥ္ ကုိ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ကုိယ္စား လက္ခံျခင္း တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါ သည္။ လဲႊေျပာင္း စဥ္ က ၿဗိတိသွ် ေတာ္၀င္ ေရ တပ္မေတာ္ မွ စစ္ ေရယာဥ္ မွဴး မွာ ဗိုလ္မွဴး မစ္ခ်ယ္လ္ (LIEUTENANT COMMANDER MITCHELL) ဆုိသူ ျဖစ္ၿပီး ၊ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ မွ ပထမ ဦးဆုံး စစ္ ေရယာဥ္ မွဴး မွာ ဗိုလ္မွဴး ခင္ေမာင္ဘုိ ျဖစ္ ေလ သည္။


ထုိ အခ်ိန္ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း သည္ “ တစ္ႏွစ္ အတြင္း လြတ္လပ္ ေရး ရလွ်င္ရ၊ မရ လွ်င္ခ် ” ေၾကြးေၾကာ္ လွ်က္ လြတ္လပ္ေရး ႏွင့္ အခ်ဳပ္ အျခာ အာဏာ ပုိင္ဆုိင္မႈ အတြက္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ ေနခ်ိန္ ျဖစ္ ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္ ေရယာဥ္ - ေမယု သည္ တပ္ မေတာ္ ေရတပ္ ၏ အလံ ေဆာင္ အဓိက စစ္ ေရယာဥ္ (FLAGSHIP) ျဖစ္လာ သည့္ နည္းတူ ျမန္မာ့ လြတ္လပ္ ေရး ၏ ေရွ႕ေျပး နိမိတ္ ႏွင့္ အဘိတ္ ေဆာင္ ေအာင္ပန္း တစ္ပြင့္ လည္း ျဖစ္လာ ခဲ့ ပါေတာ့ သည္။


" ေမယု " ႏွင့္ ျပည္တြင္း တိုက္ပြဲ မ်ား

ေမယု စစ္ သေဘၤာ ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့ရသည့္ သမိုင္းဝင္ တုိက္ပြဲ မ်ား သည္ကား -

- အင္းစိန္ ၿမိဳ ႔သိမ္း တုိက္ပဲြ (၁၉၄၈) ခုႏွစ္
- သန္လ်င္ က်ိဳက္ေခါက္ တုိက္ပဲြ (၁၉၄၈) ခုႏွစ္
- ပုသိမ္ ၿမိဳ ႔သိမ္း တုိက္ပဲြ (၁၉၄၈) ခုႏွစ္
- ေက်ာက္ျဖဴ ၿမိဳ ႔သိမ္း တုိက္ပဲြ (၁၉၄၉) ခုႏွစ္
- ေမာ္လၿမိဳင္ ၿမိဳ ႔သိမ္းတုိက္ပဲြ (၁၉၅၀) ခုႏွစ္ တို႔ ျဖစ္ၾက ေလသည္။

အင္းစိန္ ၿမိဳ႕ကုိ သိမ္းပုိက္ ထားၿပီး ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ကုိ ဆက္လက္ ထုိးစစ္ဆင္ သိမ္း ယူရန္ အင္းအား စုစည္း ႀကိဳးပမ္း လာေသာ KNDO တပ္ မ်ားအား ဗမာ့ တပ္မေတာ္ မွ ေအာင္ပြဲ ခံခဲ့ေသာ တိုက္ပြဲ တြင္ ရန္သူ ၏ ထုိးစစ္ အဟုန္ ေၾကာင့္ ၾကည္းတပ္ ခံစစ္ ေၾကာင္း မ်ား အဆင့္ဆင့္ ဆုတ္ေပး ေနရ ခ်ိန္ တြင္ ဗမာ့ ေရ တပ္မေတာ္ မွ စစ္ ေရယာဥ္ ေမယု သည္ ျမစ္ေၾကာင္း မွ (၄) လက္မ အေျမာက္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေရ တပ္ပုိင္ ဘီးတပ္ (၄၀) မမ အေျမာက္ တပ္ဖြဲ႕ မ်ား သည္ ကုန္းေပၚ မွ လည္းေကာင္း ဆီးႀကိဳ ျဖတ္ေတာက္ တုိက္ခုိက္ မွဳေၾကာင့္ ရန္သူ႔ ဘက္မွ အက် အဆုံး မ်ားစြာ ျဖင့္ အေရး နိမ့္ သြားခဲ့ ပါသည္။ ၄င္း တုိက္ပြဲ တြင္ ေရ တပ္ အေန ျဖင့္ စစ္ ေရယာဥ္ မ်ား အျပင္ ကုန္းေပၚ မွ လည္း ဘီးတပ္ အေျမာက္ တံျမက္စည္း၊ ေရ ဘီလူး ၊ ေရ သူရဲ၊ ေရ သဘက္ စသည္ တုိ႔ ျဖင့္ စြမ္းစြမ္း တမံ ပါ၀င္ တုိက္ခုိက္ ၿပီး ေအာင္ပြဲ ခံႏုိင္ ခဲ့ ပါသည္။

ထိုကဲ့ သို႔ သမိုင္းဝင္၊ သမိုင္း တြင္သည့္ နာမည္ေက်ာ္ တုိက္ပြဲ မ်ား အျပင္ (၁၉၅၈) ခုႏွစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ႀကီး ေန၀င္း ဦးေဆာင္ သည့္ အိမ္ေစာင့္ အစုိးရ လက္ထက္ ႏွင့္ (၁၉၆၂) ခုႏွစ္ ေတာ္လွန္ေ ရး ေ ကာင္ စီ တက္လာ ခ်ိန္ တြင္ လည္းေကာင္း၊ (၁၉၇၄) ခုႏွစ္ ဖဲြ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ျပဌာန္း ၿပီး ေနာက္ တြင္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္း ေသာင္းက်န္းမႈ ကုိ အျမစ္ ျပတ္ ေခ်မႈန္း ျခင္း၊ ျမန္မာ့ ကမ္းရုိးတန္း ႏွင့္ ပုိင္နက္ ပင္လယ္ျပင္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေရး တာ၀န္ မ်ား ကုိ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ ပါသည္။

ခ်စ္ၾကည္ေရး သံတမန္ " ေမယု "

သမိုင္း ေၾကာင္း က ေပးအပ္ လာ သည့္ တာဝန္ ႏွင့္ ဝတၱရား မ်ား ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ လ်က္ ရွိေနသည့္ စစ္ေရယာဥ္ " ေမယု " သည္ စစ္ဆင္ေရး တာဝန္ မ်ား ျဖင့္ မအား မလပ္ သည့္ အၾကား မွ ေပးအပ္ လာသည့္ တာဝန္ ကို ေက်ပြန္စြာ ျဖင့္ (၁၉၄၉) ခုႏွစ္ တြင္ အေရွ ႔ ပါကစၥတန္ ႏုိင္ငံ (ယခု ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္) သုိ႔ ခ်စ္ၾကည္ေရး ခရီးစဥ္ နွစ္ႀကိမ္ သြား ခဲ့ၿပီး ၾသစေၾတလ် ႏုိင္ငံ ႏွင့္ အိႏိၵယ ႏုိင္ငံ မ်ား သုိ႔ တစ္ႀကိမ္ စီ သြားေရာက္ ခဲ့ ျပန္ပါ ေသး သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စစ္ ေရယာဥ္ - ေမယု သည္ တပ္ မေတာ္ ေရတပ္ အတြက္ သာမက နိုင္ငံ အတြက္ ပါ သမုိင္း၀င္ စစ္ေရယာဥ္ တစ္စီး အျဖစ္ ထင္ ရွား ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။

" ေမယု " ၏ ေနဝင္ခ်ိန္ ( သို႔ ) တပ္ေတာ္၀င္ အျဖစ္ မွ ရပ္စဲျခင္း

လွိဳင္းဒဏ္၊ ေလဒဏ္၊ မုန္တိုင္း ဒဏ္၊ ရာသီဥတု ဒဏ္ ႏွင့္ လက္နက္ ဒဏ္မ်ား ကို ၾကံ့ၾကံ့ ခံ ရင္ဆိုင္ အံတု ရင္း ေပးအပ္ လာသည့္ တာဝန္ တိုင္း ကို မၿငီး မျငဴ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ေလ သည့္ " ေမယု " ၏ သက္တမ္း ကာလ မွာ အႏွစ္ (၄၀) ခန္႔ ရွိလာ သည္နွင့္ အမွ် ဇရာ ၏ ဖိစီးမွဳ တို႔ က စြဲကပ္ လာေတာ့ သည္။ ကုိယ္ထည္ ကုန္းပတ္ မ်ား သာမက အတြင္း ပုိင္း ရွိ တကူ မ်ား၊ ၾကြက္ေလွ်ာက္ မ်ား၊ ေရလုံ ခန္းမ်ား စသည့္ (STRENGTH MEMBERS)မ်ား ေဆြးေျမ့ ပ်က္စီး မႈမ်ား ျဖစ္လာ သျဖင့္ ရာသီဥတု ဆုိးရြား ခ်ိန္ ႏွင့္ ပင္လယ္ျပင္ တြင္ စိတ္ခ် လက္ခ် အသုံး ျပဳ ရန္ သင့္ေလ်ာ္ မႈ မရွိ ေတာ့သည္ ကို တာဝန္ ရွိသူမ်ား က စစ္ေဆး ေတြ ႔ရွိ လာခဲ့ သည္။ ထိုမွ် သာမက ေသးပဲ ေရယာဥ္ ၏ ကုိယ္ထည္ သံျပား မ်ား ကုိ ေရွးေဟာင္း တည္ေဆာက္မႈ စနစ္ ျဖစ္ေသာ (RIVETTED CONSTRUCTION) နည္း ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည့္ အ ေလွ်ာက္ ေရလုံမႈ အေျခ အေန (WATERTIGHT – INTEGRITY) သည္ လည္း က်ဆင္း ေလ်ာ့နည္း လာသည္ ကုိ လည္း ေတြ႕ ရွိ ခဲ့ၾက ရ ျပန္ေတာ့ သည္။ တပ္ဆင္ အသံုး ျပဳထား ေသာ စက္ အမ်ိဳး အစား မွာလည္း ေရေႏြးေငြ႕ သုံး စက္ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္သျဖင့္ သက္တမ္း ကန္႔ သတ္ ခ်က္၊ စက္ ကိရိယာ လွ်ပ္စစ္ အပုိ ပစၥည္း မ်ား ရရွိမႈ ခက္ခဲ လာသည့္ အတြက္ တုိက္ စြမ္းရည္ က်ဆင္း ခဲ့ရ ပါသည္။ "ေမယု " ကား အိုမင္းေခ်ၿပီ တည့္ ....။

ထုိေၾကာင့္ လည္း ၁၉၇၉ ခုနွစ္ ၾသဂုတ္ လ (၂) ရက္ေန႔ တြင္ က်င္းပ ေသာ (၂၆၂) ႀကိမ္ေျမာက္ ကာကြယ္ေရး ဌာန ေကာင္စီ ၏ အမႈေဆာင္ အဖဲြ႕ အစည္း အေ၀း မွ " ေမယု " ေရယာဥ္ အား တပ္ေတာ္၀င္ အျဖစ္ မွ ရပ္စဲ ရန္ သေဘာ တူ ဆုံးျဖတ္ ခဲ့ပါ ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ တြင္ ေတာ့ " ေမယု " ေရယာဥ္ အား အမွတ္ (၁) စက္မႈ ၀န္ႀကီး ဌာန သုိ႔ လဲႊေျပာင္း ေပး၍ ဖ်က္သိမ္းမႈ ကုိ ေဆာင္ရြက္ ရန္ စီမံ ခဲ့ပါသည္။ " ေမယု " ကား သူ ေပ်ာ္ေမြ႕ ရာ အဏၰဝါ ေရ ျပင္ ႏွင့္ သူ႕အား ခ်စ္ခင္ ၾကသူ ရဲေဘာ္ ရဲဘက္ မ်ား ကို စြန္႔ခြာ လ်က္ အမွတ္ (၁) စက္မႈ ၀န္ႀကီး ဌာန ၏ အစီ အစဥ္ျဖင့္ သံရည္ ႀကိဳ ရန္ စီစဥ္ ျခင္း ခံရ ေပေတာ့ မည္။ ဤ အေျခအေန တြင္ " ေမယု " အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ေရာင္ျခည္ တခ်က္ လင္းလက္ လို႔ လာခဲ့ သည္။

နိုင္ငံေတာ္ ေကာင္စီ ဥကၠဌ က စစ္ ေရယာဥ္ - ေမယု သည္ လြတ္လပ္ေရး ႏွင့္ အတူ ပါရွိ လာေသာ သမုိင္း၀င္ စစ္ ေရယာဥ္ ျဖစ္၍ ေနာင္လာ ေနာက္သား တုိ႔ ၾကည့္ရွဴ ေလ့လာ ႏုိင္ေရး အတြက္ စီမံ ေဆာင္ရြက္ ရန္ လမ္းညႊန္ ခဲ့ ပါသည္။ ယင္း လမ္းညႊန္ ခ်က္ အရ (၃၀-၉-၇၉) ရက္ ေန႔ တြင္ က်င္းပ ခဲ့ေသာ (၂၇၆) ႀကိမ္ေျမာက္ ကာကြယ္ေရး ဌာန ေကာင္စီ ၏ အမႈေဆာင္ အဖဲြ ႔ မွ သမုိင္း ၀င္ စစ္ ေရယာဥ္ တစ္စီး အျဖစ္ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ထားရွိရန္ ဆုံးျဖတ္ ခဲ့ၿပီး ၊ တပ္မေတာ္ (ေရ) မွ ျပန္လည္ လက္ခံ ယူ လွ်က္ သမုိင္း ၀င္ အျဖစ္ ျပန္လည္ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ ရန္ ႏွင့္ အဓြန္႔ ရွည္စြာ ထိန္းသိမ္း ထားရွိ ႏုိင္ရန္ အတြက္ ေအာက္ ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္း ႀကီး (၂) ရပ္ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါသည္ -

(က) စစ္ေရယာဥ္ အား ေရလုံ သေဘၤာ က်င္း တည္ေဆာက္ ၍ ထားရန္။
(ခ) စစ္ေရယာဥ္ အား မူလ ပုံစံ မပ်က္ ေအာင္ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ရန္ တုိ႔ ျဖစ္ပါ သည္။

အထက္ ေဖာ္ျပပါ လုပ္ငန္းႀကီး (၂) ရပ္ ကုိ ကြပ္ကဲ ေဆာင္ရြက္ ရန္ အတြက္ ႀကီးၾကပ္ ကြပ္ကဲေရး အဖဲြ႕ ကုိ ဦးစီး စက္မႈ လက္မႈ အရာရွိ ခ်ဳပ္(ေရ) ဥကၠဌ အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ေစၿပီး ၊ သက္ဆုိင္ ရာ ဌာန အသီးသီး မွ ကုိယ္စား လွယ္မ်ား ျဖင့္ ဖဲြ႔စည္း ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ ပါသည္။

" ေမယု " အတြက္ ကြန္းခိုရာ လြန္းက်င္း တည္ေဆာက္ ျပီ

" ေမယု " စစ္ေရယာဥ္ အား သမုိင္း၀င္ အျဖစ္ ထိန္းသိမ္း ထားရွိေရး လုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ ရန္ အတြက္ လြန္းက်င္း တည္ေဆာက္ ေရး ႏွင့္ ေရယာဥ္ အား မူလ ပုံစံ မပ်က္ အနီးစပ္ ဆုံး တူညီမႈ ရွိေစရန္ ျပင္ဆင္ မြမ္းမံ ေရး လုပ္ငန္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ ရာ တြင္ ကုန္က် မည့္ ျပည္တြင္း / ျပည္ပ ေငြ မ်ား သုံးစဲြခြင့္ ရရွိရန္ အတြက္ ကာကြယ္ေရး ဌာန ေကာင္စီ ၏ အမႈေဆာင္ အဖဲြ႕ သုိ႔ တြက္ခ်က္ တင္ျပ ခဲ့ရာ (၂၅-၉-၈၀) ရက္ေန႔ တြင္ က်င္းပ ခဲ့ေသာ (၃၁၁) ႀကိမ္ေျမာက္ ကာကြယ္ေရး ဌာန ေကာင္စီ ၏ အမႈေဆာင္ အဖဲြ႕ အစည္း အေ၀း မွ သေဘာတူ ခြင့္ျပဳ ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ ခဲ့ ပါသည္။

ယင္း ခြင့္ျပဳ ခ်က္ အရ စစ္ေရယာဥ္ အား ထား ရွိမည့္ လြန္းက်င္း တည္ေဆာက္ ရန္ ေျမ ေနရာ ရွာေဖြ ၾကရာ သန္လ်င္ ၿမိဳ ႔နယ္ ရွိ အမွတ္(၁) ေရတပ္ ေလ့က်င့္ေရး ဌာနခ်ဳပ္ နယ္ေျမ တြင္ တည္ေဆာက္ ရန္ သင့္ေတာ္ ေၾကာင္း ဆုံးျဖတ္ ၍ ေရြးခ်ယ္ ခဲ့ပါ သည္။ ထုိသုိ႔ ေရလုံ က်င္း တည္ေဆာက္ ရာ တြင္ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ လုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ (HYDRO CIVIL WORKS) နွင့္ (CIVIL WORKS) မ်ား ျဖစ္ သျဖင့္ ယင္း လုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ တုိက္ရုိက္ သက္ဆုိင္ ၿပီး အေတြ႕ အ ၾကံဳ ႏွင့္ လုပ္ငန္း ကၽြမ္းက်င္မႈ ရွိေသာ ဆိပ္ကမ္း ေကာ္ပုိေရး ရွင္း ဆည္ ေျမာင္း ဦးစီး ဌာန တုိ႔မွ အကူ အညီ မ်ား ရယူ၍ လြန္းက်င္း တည္ေဆာက္ မႈ၊ ေျမဖုိ႔ မႈ၊ လြန္းက်င္း ၾကမ္းခင္း တည္ေဆာက္ မႈ၊ လြန္း က်င္း နံရံ မ်ား တည္ေဆာက္ မႈ၊ ေရႏႈတ္ ေျမာင္း ႏွင့္ ေရႏႈတ္ ပုိက္ တည္ေဆာက္ မႈ လုပ္ငန္း မ်ား ကုိ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ ပါသည္။

စမအ (၉၅၄) ေဆာက္လုပ္ေရး တပ္ခဲြ (အင္ဂ်င္နီယာ) အေန ျဖင့္ အေဆာက္ အဦ မ်ား ဖ်က္ သိမ္း ျခင္း၊ ေျပာင္းေရႊ ႔ တည္ေဆာက္ ျခင္း၊ လမ္း ေဖာက္ လုပ္ျခင္း ၊ ေရ မီး ဆက္သြယ္မႈ လုပ္ငန္း မ်ား ကို တာ၀န္ယူ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ သည္။ ၁၉၈၀ ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိဘာ လ တြင္ လြန္းက်င္း တည္ ေဆာက္ ခဲ့ရာ ၁၉၈၁ ခုႏွစ္ ၊ မတ္လ တြင္ ေရယာဥ္ အား လြန္းတင္ ႏုိင္သည့္ အဆင့္ သုိ႔ ေရာက္ရွိ ခဲ့ ပါသည္။ ေရယာဥ္ လြန္းတင္ ၿပီးေနာက္ လက္က်န္ လုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ အေခ်ာ သတ္ လုပ္ငန္း မ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ရာ (၁၉၈၁ - ၈၂) ဘ႑ာေရး ႏွစ္ကုန္ တြင္ လုံး၀ ၿပီးစီး ခဲ့ ပါသည္။

" ေမယု " ကို မူလ ပုံစံ မပ်က္ ျပန္လည္ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ ျခင္း

လြန္းက်င္း ေပၚသို႔ " ေမယု " ေရာက္ရွိ ၿပီး ေနာက္ ၁၉၈၁ - ၈၂ နွင့္ ၁၉၈၂ - ၈၃ ဘ႑ာေရး ႏွစ္မ်ား တြင္ " ေမယု "အား မူလ ပုံစံ ႏွင့္ အနီး စပ္ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ျပန္လည္ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ မႈမ်ား ျပဳလုပ္ ခဲ့ သည္။ သက္ဆုိင္ရာ လုပ္ငန္း ရပ္မ်ား ကုိ (၁၉၈၃) ခုႏွစ္ ၊ ေအာက္တုိဘာ လ တြင္ အၿပီး ေဆာင္ ရြက္ ႏုိင္ခဲ့ ပါသည္။

ေရရွည္ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ထားရွိ ေရး

စစ္ ေရယာဥ္ " ေမယု " အား သမုိင္း၀င္ ေရယာဥ္ အျဖစ္ ထား ရွိရန္ လြန္းက်င္း တည္ေဆာက္ ျခင္း နွင့္ ေရယာဥ္ အား မူလ ပုံစံ မပ်က္ မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္း မ်ား ကုိ တပ္မေတာ္ (ေရ) အေနျဖင့္ ဌာန ဆုိင္ရာ မ်ား ႏွင့္ ညိွႏႈိင္း ေပါင္းစပ္ ကာ ေအာင္ျမင္ စြာ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ့ ေလၿပီ။ ထို႔ျပင္ သမုိင္း ၀င္ စစ္ ေရယာဥ္ " ေမယု " အား ေရရွည္ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္း ထားရွိ ႏုိင္ေရး အတြက္

(၁) လြန္းက်င္း အား ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း၊
(၂) ေရယာဥ္ အား ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္း ျခင္း နွင့္
(၃) ျမစ္ကမ္းပါး အား ထိန္းသိမ္း ထားရွိျခင္း စသည့္ လုပ္ငန္း ရပ္ႀကီး (၃) ရပ္အား တပ္မေတာ္ (ေရ) အစီ အစဥ္ ျဖင့္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိေပ သည္။ စစ္ ေရယာဥ္ " ေမယု " အား သမုိင္း၀င္ စစ္ ေရယာဥ္ႀကီး အျဖစ္ ျပင္ဆင္ ဖန္တီး ထားရွိ ႏုိင္မႈ ႏွင့္ လြန္းက်င္းႀကီး ကုိ ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေ ဆာက္ ႏုိင္မႈ တုိ႔မွာ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ ၾကေသာ ပညာ သည္ မ်ား ၏ အတတ္ ပညာ ပုိင္း ဆုိင္ရာ တတ္ကၽြမ္း ျပည့္၀ မႈ ႏွင့္ လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ ရာ တြင္ ပါ၀င္ ၾက သည့္ တပ္ဖဲြ႕ အသီးသီး ၊ ဌာန အသီးသီး နွင့္ ပုဂိၢဳလ္ အားလုံး တုိ႔၏ ညီညြတ္ စြာ ပူးေပါင္း ႀကိဳးစား အားထုတ္မႈ ၏ ရလဒ္ ျဖစ္ေ ၾကာင္း ထပ္ေလာင္း ေဖာ္ျပ အပ္ ပါသည္။

သမိုင္း ဝင္ စစ္ေရယာဥ္ "ေမယု " သည္ အခ်ိန္ ကာလ ၾကာျမင့္ လာသည္ ႏွင့္ အမွ် ရုပ္ပိုင္း ဆုိင္ရာ ပ်က္စီး ခ်ိဳ ႔ယြင္း မႈမ်ား ေၾကာင့္ ျမင္ကြင္း မွ ကြယ္ေပ်ာက္ သြားရ မည့္ အေျခ အေန ျဖစ္ေပၚ လာ မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ၄င္း စစ္ေရယာဥ္ ႀကီး ၏ ထူးျခား ေျပာင္ေျမာက္ သည့္ စြမ္းေဆာင္ မႈ တုိ႔ မွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ ၏ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈ သမုိင္း စဥ္ တြင္ ထင္ဟပ္ လွ်က္ အစဥ္ အျမဲ ရွိေန ေတာ့မည္ သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရးသား ေဖာ္ျပ ရင္း သမိုင္းေပး တာဝန္ ေက်ပြန္ စြာ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ၾက သည့္ စစ္ေရယာဥ္ " ေမယု " ၊ စစ္ေရယာဥ္ " ေမယု " တြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ၾက သည့္ ေရယာဥ္ အဖြဲ႕ သားမ်ား အားလံုး ႏွင့္ တပ္မေတာ္ (ေရ) တပ္သား မ်ား ဤစာစု ျဖင့္ မွတ္တမ္း တင္ ဂုဏ္ ျပဳ ပါသည္။

" ေမယု " ၏ ကိုယ္ေရး အခ်က္ အလက္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္

- အလ်ား - ၃၀၁ ေပ ၇ ၃/၄ လက္မ
- ဗ်က္ - ၃၇ ေပ ၉ ၁/၄ လက္မ
- တန္ခ်ိန္ (၂၂၀၅) တန္
- တနာရီ သြားႏွဳန္း ေရမိုင္ (၂၀)မိုင္
- ေရစူး - ၁၄ ေပ ၄ လက္မ (၀န္ျပည့္)
- အေလးခ်ိန္- ၁၆၁၄.၉၁ တန္ (၀န္ျပည့္)
- လူ အင္အား - အရာရွိ (၈) ဦး ၊ အျခား အဆင့္ (၁၃၅) ဦး

တပ္ဆင္ အသံုး ျပဳ ခဲ့သည့္ လက္နက္ မ်ား

- ၁၀၀ မမ အေျမာက္ ၁ လက္၊
- ၄၀ မမ ေဘာ္ဖာ စက္ အေျမွာက္ (၂) လက္၊
- ၂၀မမ ေအာ္လီဂန္း ၂ လက္ တြဲ ၄ လက္၊
- ၄ လက္မ အေျမွာက္ (၁) လက္
- Hedgehog ေရငုပ္ သင္းေဘာ ဖ်က္ ေမာ္တာ
- မိုင္းရွင္း ကိရိယာ၊ မိုင္းခ် စင္မ်ား
- ေရျမဳပ္ ဒုံး (HEDGE HOG)
- ေရျမဳပ္ ဗုံး (DEPTH CHARGE)

အထက္ ေဖာ္ျပ ပါ လက္နက္ မ်ား သည္ ေ၀ဟင္ ပစ္မွတ္ ၊ ေရျပင္ ပစ္မွတ္ နွင့္ ကမ္းေျခ ပစ္မွတ္ မ်ား ကုိ ထိေရာက္ စြာ ပစ္ခတ္ ေခ်မႈန္း ႏုိင္စြမ္း ရွိၿပီး ေရငုပ္ သေဘၤာ တုိက္ဖ်က္ ေရး အတြက္ ပါ အသုံး၀င္ ပါ သည္။

သမိုင္းဝင္ စစ္ေရယာဥ္ - ေမယု စာေစာင္၊ ဆရာေဆာင္ (Myanmar Navy)

No comments:

Post a Comment