Popular Posts

Monday, December 1, 2014

ျမ၀တီ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ


တစ္ဖက္ ႏိုင္ငံ တြင္ အေျခ စိုက္၍ ႏိုင္ငံျခား အကူ အညီ ျဖင့္ လက္နက္ တပ္ဆင္ ခဲ့ၾက ေသာ အမ်ိဳး သား သစၥာ ေဖာက္ ျပည္ေျပး မ်ားႏွင့္ ဘိုျမ ေခါင္းေဆာင္ သည့္ ေကအင္ယူ တို႕ သည္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕သို႕ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ အတြင္း ၌ သိမ္းပိုက္ ရန္ ၾကံစည္ မွဳ ျပဳခဲ့ ၾကသည္။ ထို အၾကံ အစည္ အရ ေကအင္ ယူ ႏွင့္ ျပည္ေျပး စုစုေပါင္း အင္အား (၆၀၀) ခန္႕ ျဖင့္ျဖင့္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႕ မွ ၂၂ ရက္ ေန႕ အထိ အေရွ႕ ေတာင္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ နယ္ေျမ၊ ထိုင္း ျမန္မာ နယ္စပ္ ရွိ ျမ၀ တီ ျမိဳ႕ ၊ ျမ၀တီ ေကာ့ကရိတ္ သြား ကားလမ္း ရွိ သကၤန္း ညီေနာင္ ႏွင့္ ကားလမ္း ေျမာက္ဘက္ ရွိ မဲပုလဲ သို႕ (၃) ေနရာ ကို တစ္ျပိဳင္ တည္း အခ်ိန္ ကိုက္၍ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက ေလေတာ့ သည္။ ထို တိုက္ပြဲ တြင္ တပ္ မေတာ္ မွ စစ္သည္ (၆) ဦး တိုင္းျပည္ အတြက္ အသက္ ေပးလွဴ သြားခဲ့ ရျပီး (၄၄) ဦး ဒဏ္ ရာ ရရွိ ခဲ့ၾကသည္။ ရန္သူ တို႕ဘက္ ကမူ (၈၇) ဦး က်ဆုံး ၍ (၁၂) ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိ ၾကျပီး ၄င္း တို႕ ၏ အၾကံ အစည္ ကို စြန္႕လႊတ္ ခဲ့ၾက ရေလ သည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၁၇) ရက္ေန႕ နံနက္ ၅ နာရီ ၄၅ မိနစ္ အခ်ိန္ တြင္ သကၤန္း ညီေနာင္ ႏွင့္ မဲပုလဲ ရြာ ရွိ တပ္မေတာ္ စခန္း (၂) ခု ကို ေသာင္းက်န္း သူ အင္အား (၂၀၀) ခန္႕က တျပိဳင္နက္ တည္း ၀င္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက သည္။ ၄င္း တို႕၏ တိုက္ခိုက္မွဳ ကို ရြတ္ရြတ္ ခၽြန္ခၽြန္ ခုခံ ရင္း သကၤန္း ညီေနာင္ မွ စစ္သည္ (၁) ဦး က်ဆုံး ကာ (၈) ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့ၾက သည္။ ထိုေန႕ နံနက္ ၆ နာရီ ၄၅ မိနစ္ အခ်ိန္ တြင္ ေရႊဆိုင္း ေခါင္းေဆာင္ ေသာ ေကအင္ယူ ႏွင့္ ျပည္ေျပး စုစုေပါင္း အင္အား (၃၀၀) ခန္႕ တို႕သည္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕ရွိ တပ္မေတာ္ စခန္း ၾကီး ကို လက္နက္ၾကီး မ်ားျဖင့္ စတင္ ပစ္ခတ္ကာ တိုက္ပြဲ ဖန္တီး ယူခဲ့ ၾက ေလသည္။ သို႕ေသာ္ နံနက္ ၁၀ နာရီ အခ်ိန္ ခန္႕ တြင္မူ တပ္မေတာ္ မွ ေသာင္းက်န္း သူမ်ား ကို ထြက္ တိုက္ရာ ရန္သူ (၂၁) ဦး က်ဆုံး ျပီး (၂၀) ဦးခန္႕ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့သည္။ ၄င္း တို႕၏ က်ဆုံး သူမ်ား ႏွင့္ ဒဏ္ရာ ရရွိ သူမ်ား ကို တဖက္ ႏိုင္ငံသို႕ သယ္ေဆာင္ သြားခဲ့ ၾကသည္။ ထို တိုက္ပြဲ တြင္ တပ္မေတာ္ သား (၁) ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့သည္။ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၁၈) ရက္ေန႕တြင္ ေသာင္းက်န္း သူ တို႕သည္ သကၤန္း ညီေနာင္ ရွိ တံတား ႏွင့္ သစ္စက္ ကို လည္းေကာင္း၊ ျမ၀တီ ျမိဳ႕ အစြန္ ရွိ ကိုးန၀င္း ရပ္ကြက္ ႏွင့္ ကမ္းနားပိုင္း တို႕ကို လည္းေကာင္း မီးရွိဳ႕ သြားခဲ့ ၾကသည္။ ေသာင္းက်န္းသူ တို႕သည္ မတ္လ (၁၉) ရက္ေန႕ တြင္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕ ကမ္းနား ပိုင္း မွတဆင့္ တပ္စခန္း အတြင္း သို႕ လက္နက္ ၾကီးမ်ား အကူ အညီ ျဖင့္ ပစ္ခတ္ ၀င္ေရာက္ ႏိုင္ရန္ ၾကိဳးစား ခဲ့ေသာ္လည္း တပ္မေတာ္ ၏ စနစ္ တက် ျဖင့္ တြန္းလွန္ တိုက္ခိုက္ မွဳေၾကာင့္ ျမိဳ႕တြင္း သို႕ပင္ မ၀င္ေရာက္ ႏိုင္ ခဲ့ေပ။ ၄င္း ေန႕တြင္ ေကာ့ကရိတ္ မွ စစ္ကူ လိုက္လာ ေသာ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ေသာင္းက်န္း သူ တို႕ သည္ ေကာ့ ကရိတ္ ႏွင့္ သကၤန္း ညီေနာင္ အၾကား ကားလမ္း ေပၚ ရွိ တရုပ္ ျဖဴ ေတာင္ တြင္ ေတြ႕ ဆုံ တိုက္ ပြဲ ျဖစ္ ပြား ခဲ့သည္။ မိမိ တို႔ ဘက္မွ စစ္သည္ (၂) ဦး တိုင္းျပည္ အတြက္ အသက္ ေပးလွဴ ခဲ့ရျပီး (၁၄) ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့ပါသည္။ ထို အခ်ိန္ မွ စ၍ တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ အတူ တပ္ မေတာ္ (ေလ) မွ ေလေၾကာင္း မွ တိုက္ခိုက္မွဳ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့ေပ သည္။


ေကအင္ယူ ႏွင့္ ျပည္ေျပး အင္အား (၆၀၀) ခန္႕ ႏွင့္ ျမ၀တီ၊ မဲပုလဲ၊ သကၤန္း ညီေနာင္ ရွိ မိမိ တို႕၏ ေျမျပင္ တပ္မ်ား ျဖစ္ၾက ေသာ ခလရ (၉၇) မွ ျမ၀တီ တြင္ တပ္ခြဲ (၂) ခြဲ၊ မဲပုလဲ တြင္ တပ္ခြဲ (၁) ခြဲ ႏွင့္ သကၤန္း ညီေနာင္ တြင္ တပ္ခြဲ (၁) ခြဲ အား ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၁၇) ရက္ေန႕ မွ စ၍ ရုတ္တရက္ ၀ိုင္းရံ တိုက္ခိုက္ လ်က္ ရွိပါသည္။ ျမ၀တီ ျမိဳ႕ အတြင္း ရွိ မိမိ တပ္စခန္း တြင္ ရိကၡာ လက္နက္ ခဲယမ္း မ်ား ျပတ္ေတာက္ ေနလ်က္ ရွိပါသည္။ တပ္မေတာ္ (ေလ) အေန ျဖင့္ ေဖၚျပပါ ျမ၀တီ၊ မဲပုလဲ၊ သကၤန္း ညီေနာင္ ျမိဳ႕မ်ား တြင္ ၀ိုင္းရံ လ်က္ ရွိေသာ ရန္သူ မ်ား အား ေလေၾကာင္း မွ တိုက္ခိုက္ ေခ်မွဳန္း ေပးျခင္း ႏွင့္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕တြင္း ရွိ မိမိ တပ္ အား ေလေၾကာင္း မွ လက္နက္ ခဲယမ္း ခ်ေပး ျခင္း တို႕ကို ျပဳလုပ္ ေပးရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၀) ရက္ ေန႕ ႏွင့္ (၂၁) ရက္ေန႕မ်ား တြင္ အမွတ္ (၅၀၂) ေလတပ္ စခန္း (ယခု မဂၤလာဒုံ ေလတပ္ စခန္း ဌာနခ်ဳပ္) ရွိ အမွတ္ (၁) အုပ္ ႏွင့္ အမွတ္ (၃) အုပ္ တို႕မွ တီ - ၃၃ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား သည္ ေျမျပင္၊ ေ၀ဟင္ တိုက္ခိုက္ ေခ်မွဳန္းျခင္း၊ ရိကၡာ ႏွင့္ ခဲယမ္း မ်ား ခ်ေပးျခင္း စေသာ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ မ်ား အား ေစာင့္ေရွာက္ ကာကြယ္ ေပးျခင္း ႏွင့္ အမွတ္ (၂) အုပ္ ရွိ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (၂) စီး သည္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕တြင္း ရွိ မိမိတပ္ အား ရိကၡာ ႏွင့္ ခဲယမ္း မ်ား ခ်ေပး ျခင္း တို႕ ျပဳလုပ္ ေပးရန္ ျဖစ္သည္။ ဘိခ်္ ေလယာဥ္ (၁) စီး ႏွင့္ ေအာ္တာ ေလယာဥ္ (၁) စီးသည္ ကင္းေထာက္ တာ၀န္ ကို ထမ္းေဆာင္ ရန္ ျဖစ္သည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၀) ရက္ ေန႕ ႏွင့္ (၂၁) ရက္ေန႕ မ်ား တြင္ တီ-၃၃ တိုက္ ေလယာဥ္ အမွတ္ (ub - ၅၃၂) အား ေလ-၁၂၄၅ ဗိုလ္မွဴး ေမာင္ေမာင္ျမင့္ ႏွင့္ ေလ-၁၄၂၅ ဗိုလ္ၾကီး ခင္ေမာင္လတ္ ေမာင္းႏွင္ ၍ လည္းေကာင္း၊ တီ-၃၃ တိုက္ ေလယာဥ္ အမွတ္ (ub-၅၂၆) အား ေလ-၁၃၄၁ ဗိုလ္မွဴး တင္လတ္ ႏွင့္ ေလ-၁၅၁၁ ဗိုလ္ၾကီး တင္၀င္း ေမာင္းႏွင္ ၍ လည္းေကာင္း၊ တီ-၃၃ တိုက္ ေလ ယာဥ္ အမွတ္ (ub-၅၁၉) အား ေလ-၁၃၁၁ ဗိုလ္မွဴး အုံးခိုင္ ႏွင့္ ေလ-၁၄၁၆ ဗိုလ္ၾကီး မ်ိဳးဇင္ ေမာင္းႏွင္ ၍ လည္းေကာင္း၊ တီ-၃၃ တိုက္ ေလယာဥ္ အမွတ္ (ub-၅၂၁) အား ေလ-၁၄၂၄ ဗိုလ္ၾကီး ညြန္႕တင္ ႏွင့္ ေလ-၁၅၇၁ ဗိုလ္ၾကီး ခင္ေမာင္ျမင့္ ေမာင္းႏွင္ ၍ လည္း ေကာင္း၊ ေလယာဥ္ (၄) စီး သည္ အုပ္ဖြဲ႕ ကာ ျဖင့္ မဂၤလာဒုံ ေလယာဥ္ ကြင္း မွ ယွဥ္တြဲ ပ်ံ တက္ ခဲ့ပါသည္။

လမ္းခရီး တစ္ေလ်ာက္ တိမ္မ်ား ထူထပ္ျပီး ျမဴဆိုင္း လ်က္ ရွိေသာ ရာသီ ဥတု အား ထိုးေဖာက္ ပ်ံ သန္း လ်က္ ဂ်က္ ေလယာဥ္ (၄) စီး စလုံး သကၤန္း ညီေနာင္ သို႕ ေရာက္ရွိ ေသာ အခါ ဗိုလ္မွဴး အုံးခိုင္ ဦးေဆာင္ သည့္ ေလယာဥ္ (၂) စီး သည္ သကၤန္း ညီေနာင္ ရွိ ရန္သူ မ်ား အား ေခ်မွဳန္း ရန္ ေနရစ္ ခဲ့ျပီး ဗိုလ္မွဴး ေမာင္ေမာင္ျမင့္ ဦးေဆာင္ သည့္ ေလယာဥ္ (၂) စီး သည္ မဲပုလဲ ေပၚ သို႕ေရာက္ရွိ ခ့ဲပါ သည္။ ထို႕ေနာက္ ပစ္မွတ္ ေပၚသို႕ ေရာက္ရွိ ေသာ အခါ ေလယာဥ္ (၂) စီး သည္ ရြာ ကို သုံးပတ္ မွ် လက္၀ဲ ရစ္ ျဖင့္ မိမိ တို႕၏ ၀င္လမ္း ထြက္လမ္း အေန အထား ရြာ ၏ အေန အထား ႏွင့္ တကြ ရန္သူ႕ တည္ ေနရာ၊ မိမိ တပ္တည္ ေနရာ တ၀ိုက္ မွာ ရန္သူ ၏ ၀ိုင္းရံ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္မွဳ ေၾကာင့္ မီးေလာင္ျပင္ သဖြယ္ ျဖစ္ေန ပါသည္။ ေျမျပင္ တပ္ မွာ မိမိ တို႕၏ တိုက္ ေလယာဥ္ တို႕ႏွင့္ ဆက္သြယ္ ရန္ စက္ မရွိ၍ မဆက္သြယ္ ႏိုင္သည္ သာမ မိမိ တို႕၏ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား ၏ ေလ သူရဲမ်ား ျမင္ႏိုင္ ရန္ ေျမျပင္ အမွတ္ အသား လည္း ခင္းက်င္း ျပသမွဳ မရွိ ၍ ရန္သူ ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ ေနရေသာ မိမိ တပ္မွ ညႊန္ျပ ေသာ ရန္သူ ၏ တည္ေနရာ ကို မရရွိ ဘဲ ေပးထား သည့္ ရန္သူ ၏ ေျမပုံ ညႊန္း ေနရာ မ်ားအား ႏွစ္ၾကိမ္ မွ် ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ ပါသည္။ ထို႕ေနာက္ အဓိက ပစ္မွတ္ ျဖစ္သည့္ ျမ၀တီ သို႕ သကၤန္း ညီေနာင္ တြင္ ရွိေသာ ဗိုလ္မွဴး အုံးခိုင္ ဦးေဆာင္ သည့္ ေလယာဥ္ (၂) စီး ျဖင့္ ပူးေပါင္း ၍ ဦးတည္ ပ်ံသန္း ခဲ့ရာ ျမ၀တီ သို႕ ေရာက္ရွိ ျပီး မိမိ တို႕ ေလသူရဲ မ်ား အား ညႊန္ၾကား လိုက္ သည့္ ညႊန္ၾကား ခ်က္တြင္ ျမ၀တီ သည္ အဓိက အက် ဆုံး ႏွင့္ အခက္ အခဲ ဆုံး ေဆာင္ရြက္ ရသည့္ ပစ္မွတ္ ျဖစ္ရာ ျမ၀တီ ေပၚသို႕ ေရာက္သည္ ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္ နက္ ၾကိဳတင္ ညွိႏွိဳင္းမွဳ အရ ျမ၀တီ ျမိဳ႕၏ အေရွ႕ ေတာင္ဘက္ ရွိ ရန္သူ အစု လိုက္ ရွိေန သည့္ ေနရာ ကို တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား စတင္ ထိုးစိုက္ တိုက္ခိုက္ ၾက ပါသည္။ စတင္ တိုက္ခိုက္ ေနစဥ္ မွာပင္ ရန္သူ ၏ တန္ျပန္ ပစ္ခတ္ မွဳ အမ်ား အျပား ကို ေတြ႕ရွိ ရင္ဆိုင္ ရပါ သည္။ ထိုမွ တဆင့္ အျခား ရန္သူ ရွိသည့္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕၏ အေရွ႕ ဘက္ ေနရာ တ၀ိုက္ ကို ပစ္ခတ္ ေခ်မွဳန္း ရန္ ပင္ ျဖစ္သည္။ ရန္သူ မ်ားက ေလယာဥ္ အား ပစ္ခတ္ ေနသည့္ ၾကားမွ သက္စြန္႕ ၾကိဳးပမ္း ၀င္ေရာက္ တိုက္ခိုက္ မွဳ တို႕ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ရန္သူ အစု လိုက္ အျပံဳလိုက္ ေနရာ ျဖစ္ေသာ အေဆာက္ အဦး မ်ား အတြင္း သို႕ တိုက္ရိုက္ ထိမွန္ မွဳေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ထိမွန္ရာ အေဆာက္ အဦး မ်ားမွ မီးခိုး လုံးၾကီး မ်ား တစ္လိမ့္လိမ့္ တက္လာ သည္ ကို မ်က္၀ါး ထင္ထင္ ေတြ႕ရွိ ရပါ သည္။ ဒုတိယ အၾကိမ္ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား ပစ္ခတ္မွဳ အျပီး တြင္ လက္နက္ ရိကၡာ ႏွင့္ လက္နက္ ခဲယမ္းမ်ား ခ်ေပး မည့္ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (၂) စီး သည္ မဂၤလာဒုံ မွ တစ္ဆင့္ အုပ္ဖြဲ႕ ေရာက္ရွိ လာ ပါသည္။ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ ၏ လုံျခဳံေရး အတြက္ ေလေၾကာင္း မွ စိုးမိုးမွဳ ယူျပီး တစ္ဖက္ ႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ ကိုလည္း မက်ဴးေက်ာ္ ေစရန္ အထူး ဂရု ထားျပီး ၾကိဳတင္ ညွိႏွိဳင္း မွဳ အရ ေစာင့္ၾကပ္ ေပးခဲ့ ပါသည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၀) ရက္ေန႕ (၁၅း၀၅) နာရီ အခ်ိန္ တြင္ အမွတ္ (၅၀၂) ေလတပ္ စခန္း အမွတ္ (၂) အုပ္ မွ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (၂) စီး ျဖင့္ ေလယာဥ္ အုပ္စု ေခါင္းေဆာင္ ႏွင့္ ဒါကို တာ ေလယာဥ္ (ub-၇၁၅) ၏ ေလယာဥ္ မွဴး တာ၀န္ (၂) ရပ္ကို ထမ္းေဆာင္ ရန္ အ တြက္ ေလ -၁၃၃၄ ဗိုလ္မွဴး ေက်ာ္သန္း (အျငိမ္းစား ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ - ေလ) အား လည္းေ ကာင္း ၊ ဒုတိ ယ အ စီး ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (ub-၇၁၀) အား ေလ-၁၄၂၉ ဗိုလ္ၾကီး စိန္တင့္ က ေလ ယာဥ္ မွဴး တာ ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ၍ လည္းေကာင္း၊ ရန္သူ မ်ား ထိုးစစ္ ဆင္ရန္ ၀ိုင္းထား ခံ ရသျဖင့္ မိမိ တပ္စခန္း အတြက္ အေရးၾကီး လိုအပ္ ေန ေသာ ရိကၡာ ႏွင့္ လက္နက္ ခဲယမ္း မ်ားအား သြားေရာက္ ၍ ခ်ေပး ရန္ မဂၤလာဒုံ ေလယာဥ္ ကြင္းမွ ပ်ံတက္ ခဲ့ပါသည္။ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (၂) စီး ျဖင့္ ေဖၚျပပါ ရိကၡာ ႏွင့္ ခဲယမ္း မ်ား အား မိမိ တပ္စခန္း အေပၚ သို႕ ေသခ်ာ စြာ က်ေရာက္ ရန္ ႏွင့္ ရန္သူ႕ လက္ ထဲသို႕ မေရာက္ရွိ ေစရန္ အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ေလယာဥ္ (၂) စီး တစ္ႏိုင္ တစ္ပိုး ႏွင့္ ေလ ယာဥ္ ေနာက္ေပါက္ တြင္ စုျပံဳ ထားေသာ ေပါင္ (၁၅၀၀) ေက်ာ္ ရွိ ခဲယမ္း မ်ားကို ေျမျပင္ ရွိ မိမိ တပ္ မ်ား အႏၱရာယ္ ကင္းေအာင္ ႏွင့္ ခဲယမ္း ခ်ေပး ရာ တြင္ သမ ရိုးက် ခဲယမ္း ခ်ေပးျခင္း မ်ိဳး မဟုတ္ ဘဲ ေလ ယာဥ္ အား မထိခိုက္ မပ်က္စီး ေစရန္ အတြက္ လည္းေကာင္း၊ အုပ္စု ဖြဲ႕ ခဲယမ္း ခ်ေပး ရေသာ ဒု တိယ ေလယာဥ္ ၏ လုံျခံဳေရး ႏွင့္ ေအာင္ျမင္မွဳ ရရွိေရး အတြက္ အုပ္စု ေခါင္းေဆာင္ မွ တာ ၀န္ ယူ ရ ေပသည္။ ထိုသို႕ ခက္ခက္ ခဲခဲ ႏွင့္ ျပဳလုပ္ ရမည့္ တာ၀န္ မ်ား ကို အုပ္စုမွဴး မွ စိတ္ေအး တည္ျငိမ္ စြာ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ လွ်က္ ရွိသည္။ ခဲယမ္း ခ်ေပး ရန္ အတြက္ ခ်ကြင္း ေပၚ မေရာက္ မီ ေလယာဥ္ အုပ္စု အား ခဲယမ္း ခ်ရန္ အတြက္ ျပင္ဆင္ မွဳမ်ား ကို စိတ္ေအး တည္ျငိမ္ စြာ အမိန္႕ေပး ေဆာင္ရြက္ ေစသည္။

ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ ၏ ေအာင္ျမင္ ထိေရာက္ စြာ ရိကၡာ ႏွင့္ ခဲယမ္း ခ်ေပး ျပီးေနာက္ ေစာေစာ က မိမိ တပ္၏ ထပ္မံ သတင္း ေပးေသာ ရန္သူ အစု လိုက္ အျပံဳ လိုက္ ရွိေသာ ေနရာ မ်ား ကို တီ- ၃၃ ေလယာဥ္ မ်ားမွ မီးခိုး ဗံုး မ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဆက္သြယ္ ေရး စက္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ညႊန္ ၾကား ျပသ ေပးရာ ေနရာ တိက်မွဳ ရယူ ျပီး ေနာက္ တတိယ အၾကိမ္ အေန ျဖင့္ ရန္သူ မ်ား ျပန္လည္ ပစ္ ခတ္ မွဳၾကား မွ အသက္ ကို ပဓာန မထား ဘဲ တီ-၃၃ ေလယာဥ္ မ်ား ျဖင့္ စြမ္းစြမ္း တမံ တိုက္ခိုက္ ေခ်မွုန္း ႏိုင္ ခဲ့ ပါသည္။ ထိုသို႕ တိုက္ခိုက္ ျပီးေသာ အခါ မဂၤလာဒုံ ေလယာဥ္ ကြင္း သို႕ ျပန္လည္ ဆင္းသက္ ခဲ့ ပါသည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၁) ရက္ေန႕ ဒုတိယ ေန႕တြင္ လည္း ၄င္း ေလသူရဲ မ်ား ကိုပင္ ျမ၀တီ သို႕ သြားေရာက္ ၍ ခဲယမ္း ခ်ေပးရန္ အတြက္ တာ၀န္ ေပး ေဆာင္ရြက္ ေစခဲ့ ပါသည္။ ဒုတိယ ေန႕ ခဲယမ္း မ်ား ခ်ေပးရန္ ပထမ ေန႕တြင္ ျပဳလုပ္ သကဲ့ သို႕ တီ-၃၃ ေလယာဥ္ (၄) စီး ျဖင့္ ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ျခင္း၊ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (၂) စီးျဖင့္ ရိကၡာ ႏွင့္ ခဲယမ္း မ်ား ခ်ေပး ျခင္း တြင္ ထူးျခားမွဳ မွာ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ ျဖင့္ ခဲယမ္း အလြတ္ခ် ႏွင့္ ေလထီး ျဖင့္ ခ်မည့္ ခဲယမ္း ႏွစ္မ်ိဳး စလုံး အား တစ္ၾကိမ္ တည္း ျဖင့္ ခ်ေပး ရန္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ မ်ိဳးမတူ သည့္ ခဲယမ္း မ်ား အား ေလထီး ျဖင့္ တခ်ိဳ႕ အလြတ္ တခ်ိဳ႕ အတူ ေရာ၍ ခ်ေပး ႏိုင္ေရး မွာ ေလထီး ေလယာဥ္ ေပၚမွ အက် တြင္ ေလထီး ဖြင့္ ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေျမျပင္ မွ သင့္ေတာ္ သည့္ အျမင့္ ေပ ကို ေရြးခ်ယ္ ၍ ခ်ေပး ရန္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေလထီး မ်ား ပါသျဖင့္ ေလယာဥ္ ၏ အျမန္ႏွံဳး ကိုလည္း တတ္ႏိုင္ သမွ် ေလ်ာ့ခ် ပ်ံသန္း မွဳျပဳ ရ ပါသည္။ ခဲယမ္း ခ်ကြင္း သို႕ ေလယာဥ္ အား ခ်ဥ္းကပ္ ပ်ံသန္း ေနစဥ္ တြင္လည္း ရန္သူ မ်ား အေနျဖင့္ ဒုတိယ အၾကိမ္ ျဖစ္ေန သည့္ အေလ်ာက္ လည္းေကာင္း၊ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ မ်ားမွ ၄င္း တို႕အား ပစ္ခတ္မွဳ အႏၱရာယ္ ေပးႏိုင္စြမ္း မရွိ သည္ကို သိရွိ ထားျခင္း ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ယွဥ္တြဲ ပ်ံသန္း လာေသာ ေလယာဥ္ မ်ား ၏ စက္သံ ကို မွန္း၍ ၀င္လမ္း၊ ထြက္လမ္း ကို ၾကိဳတင္ မွန္းဆ ထား ႏိုင္ ျပီး “လာ ေခ်ျပီ” ဟူေသာ အသိ ကို ၀င္ေစ သည့္ အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ရန္သူ မ်ား အေနျဖင့္ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ထား ႏိုင္မည္ ျဖစ္ ပါသည္။ မည္သို႕ ပင္ ဆိုေစ ကာမူ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ မ်ားမွ ေလသူရဲ မ်ား သည္ ျဖစ္ေပၚ လာမည့္ အႏၱရာယ္ မ်ား အား အလ်ဥ္း ဂရု မျပဳ ေတာ့ဘဲ ရဲ၀ံ့ စြာ ရင္ဆိုင္ ၍ ေျမျပင္ ရွိ ဒုကၡ ႏွင့္ ၾကံဳေန ရေသာ မိမိ တို႕၏ တပ္စခန္း အတြက္ အဓိက ေသာ့ခ်က္ အျဖစ္ လိုအပ္ ေနေသာ ခဲယမ္း မ်ား ကို ႏွစ္ရက္ လုံး တြင္ ေခ်ာေမာ စြာ ျဖင့္ မိမိ တပ္ စခန္း အတြင္း သို႕ အေရာက္ ခ် ေပးျခင္း မွာ ေလယာဥ္မွဴး တစ္ဦး စီ ၏ ေျပာ င္ေျမာင္ ေသာ ေလ ယာဥ္ ပ်ံ သန္းမွဳ အရည္ အေသြး ျမင့္မား ျခင္း၊ ဦးေဆာင္မွဳ ေကာင္း စြာ ေပး ႏို င္ျခင္း ႏွင့္ ေလ ယာဥ္ ေပၚ တြင္ ပါ ရွိ သူ အားလုံး ၏ အႏၱရာယ္ ကို မမွဳဘဲ တာ၀န္ ကို ေအးေအး တည္ျငိမ္ မွန္ ကန္စြာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ မွဳ တို႕ေၾကာင့္ ျမ၀တီ၊ မဲပုလဲ၊ သကၤန္း ညီေနာင္ အား တပ္ မေတာ္ မွ ျပန္လည္ သိမ္းပိုက္ ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။

ေဖာ္ျပ ပါ တီ-၃၃ ေလယာဥ္ (၄) စီး မွ ရန္သူ အား ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ျခင္းႏွင့္ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ (၂) စီး မွ ရိကၡာ ႏွင့္ ခဲယမ္း မ်ား ခ်ေပး ခဲ့ပါ သည္။ မတ္လ (၂၂) ရက္ေန႕တြင္ ဘိခ်္ ေလယာဥ္ (၁) စီး ႏွင့္ ေအာ္တာ ေလယာဥ္ (၁) စီးသည္ ကင္းေထာက္ တာ၀န္ ကို ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ပါ သည္။ ထိုေန႕ တြင္ ျမ၀တီ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ တြင္ ကင္းေထာက္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ေနေသာ ေအာ္ တာ ေလ ယာဥ္ အမွတ္ (ub-၆၅၉) အား ရန္သူ မွ လက္နက္ငယ္ ျဖင့္ ပစ္ခတ္ ခံရ သျဖင့္ ေလယာဥ္ တြင္ (၁၁) ခ်က္ ထိမွန္ ခဲ့ ေသာ္လည္း၊ ေလယာဥ္ အား ေခ်ေမာ စြာ ျဖင့္ ျပန္လည္ ဆင္းသက္ ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။ ထို စစ္ဆင္ ေရး တြင္ အဲလူး၀ပ္ ရဟတ္ ယာဥ္ (၁) စီး အား အေရွ႕ ေတာင္တိုင္း စစ္ဌာန ခ်ဳပ္ ရွိရာ ေမာ္လျမိဳင္ တြင္ တပ္စြဲ ထားျပီး လူနာ ေကာက္ တာ၀န္ ကို စစ္ဆင္ေရး တာ၀န္ ျပီးဆုံး သည္ အထိ ေဆာင္ရြက္ ေပးခဲ့ ပါသည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၂) ရက္ေန႕တြင္ ေကာ့ကရိတ္ ျမိဳ႕မွ စစ္ကူ ေပးရန္ ခ်ီတက္ လာေသာ တပ္ မေတာ္ စစ္ေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ႏွင့္ ေသာင္းက်န္း သူ တို႕သည္ ကြင္းကေလး ရြာ အနီး ေတာတြင္း တစ္ေနရာ ၌ ေတြ႕ဆုံ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြား ျပန္ ပါသည္။ ယင္း တိုက္ပြဲ တြင္ စစ္သည္ တစ္ဦး က်ဆုံး ျပီး ခုႏွစ္ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့ ပါသည္။ ေသာင္းက်န္း သူ တို႔ဘက္ တြင္မူ ႏွစ္ဦး က်ဆုံး ျပီး ေလးဦး ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့သည္။ ယင္းေန႕ နံနက္ ၁၁ နာရီ အခ်ိန္ ခန္႕ တြင္မူ ေကာ့ကရိတ္ ျမိဳ႕မွ စစ္ကူ လိုက္ လာေသာ တပ္မေတာ္ စစ္ေၾကာင္း မ်ား ျမ၀တီ သို႕ေရာက္ရွိ လာျပီး၊ ျမ၀တီ၊ သကၤန္း ညီေနာင္ ႏွင့္ မဲပုလဲ ရြာ အနီး ပတ္၀န္း က်င္ ရွိ ေသာင္းက်န္း သူ မ်ား ေနာက္သို႕ လိုက္လံ တိုက္ခိုက္ ရွင္းလင္း ခဲ့ရာ၊ ၂၃-၃-၇၄ ရက္ေန႕ နံနက္ ၈ နာရီ အခ်ိန္ ခန္႕တြင္ မဲပုလဲ ရြာ အနီး ၌ ေသာင္းက်န္း သူ တို႕ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြား ခဲ့သည္။ ေသာင္းက်န္း သူ ႏွစ္ဦး လက္နက္ ခဲယမ္း အခ်ိဳ႕ ႏွင့္ အေသ ဖမ္းဆီး ရရွိ ခဲ့သည္။

ဤသို႕ျဖင့္ ၄င္း တို႕၏ မွန္းခ်က္ ႏွင့္ မကိုက္ ခဲ့ေသာ ရန္သူ တို႕သည္ တပ္မေတာ္ ကို ထပ္မံ ရင္ဆိုင္ ၀ံ့ျခင္း မရွိ ေတာ့ ဘဲ လက္ ေျမွာက္ အရွံဳး ေပးကာ ကစဥ့္ ကလ်ား ႏွင့္ တဖက္ ႏိုင္ငံ နယ္ေျမ အတြင္း သို႕ ထြက္ေျပး ခဲ့ၾက ေလေတာ့ သည္။ ေကအင္ယူ ႏွင့္ ျပည္ေျပး ေသာင္းက်န္း သူ တို႕ က်ဴးေက်ာ္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့သည့္ ျမ၀တီ ျမိဳ႕၊ သကၤန္း ညီေနာင္ ႏွင့္ မဲပုလဲ ရြာ တိုက္ပြဲ ျပီးဆုံး ခဲ့ေလ သည္။ ျမ၀တီ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ တြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ တီ-၃၃ ေလယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ တိုက္ပြဲ ၀င္ ခဲ့သည့္ ဗိုလ္မွဴး ေမာင္ေမာင္ ျမင့္၊ ဗိုလ္မွဴး သူရ အုံးခိုင္ ႏွင့္ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ ခဲ့သည့္ ဗိုလ္မွဴး ေက်ာ္သန္း (အျငိမ္းစား ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ - ေလ) ႏွင့္ ဗိုလ္ႀကီး စိန္တင့္ တို႕သည္ သူရဲေကာင္း မွတ္တမ္း ၀င္ တံဆိပ္ မ်ား ခ်ီးျမွင့္ ျခင္း ခံခဲ့ ရ ပါသည္။

မ်ိဳးျမင့္ (ေလ/သု) (တပ္မေတာ္ (ေလ) ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္း အမွတ္ (၅) ၁၉၉၇ ခုႏွစ္)

No comments:

Post a Comment