Popular Posts

Thursday, November 27, 2014

ျမန္မာ့ သမိုင္း တေကြ႕ မွ ပထမ ဆံုး ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ


ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ (ေလ) တြင္ အသံုး ျပဳ ခဲ့သည့္ ဆီးျဖဴရီ (Sea Furies) တိုက္ ေလယာဥ္ တစီး

ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ (ေလ) ကို စတင္ တည္ေထာင္ ဖြဲ႕စည္း ခဲ့ခ်ိန္ မွ စတင္ ေရတြက္ေသာ္ ( ၁၄ ) ႏွစ္ အၾကာ၊ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ လ (၁၅) ရက္၊ ဗုဒၶဟူး ေန႔။ တိတိ က်က် ဆိုရ ပါလွ်င္ တပ္မေတာ္ (ေလ) ၏ သက္တမ္း (၁၄) ႏွစ္ ႏွင့္ (၃၀) ရက္ ျပည့္ေျမာက္ သည့္ ေန႔ရက္ ၏ နံနက္ခင္း အခ်ိန္။ သည္လို တေပါင္း လဆန္း ကာလ တြင္ မိခင္ ေလတပ္ စခန္း ဌာနခ်ဳပ္ တည္ ရွိရာ ေမွာ္ဘီ ေလတပ္ စခန္း တြင္ေတာ့ ေဆာင္း ရာသီ ၏ အရသာ ေပ်ာက္ ဆံုး ေလာက္ ၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ ျပည္ အေရွ႕ပိုင္း မွ က်ိဳင္းတုံ ျမိဳ႕ေလး တည္ရာ ရွမ္း ကုန္း ျပင္ျမင့္ ထက္ တြင္ ေတာ့ ေဆာင္း၏ အေငြ႕ အသက္ မ်ား က မေပ်ာက္ပ်ယ္ ေသး ပါေခ်။ ဒယ္အိုး သဖြယ္ ေတာင္ ပတ္ လည္ ဝန္းရံ ထားေသာ က်ိဳင္းတံု ၿမိဳ႕ ၏ ရာသီ ဥတု မွာ ေနခ်င့္ စဖြယ္ ေႏြးေထြး လ်က္ ေန႔ လည္ခင္း နာရီ ျပန္ (၂) ခ်က္တီး သည့္ တိုင္ ခါတိုင္း ေန႔ရက္ မ်ား လိုပင္ ေအးေဆး ၿငိမ္သက္ လို႔ ေနခဲ့ သည္။

ထိုေခတ္ ထို ကာလ ၌ က်ိဳင္းတံု ေလတပ္ ဆြယ္ သို႔ ေရာက္လာ ၾက သည့္ ေလ သူရဲမ်ား အတြက္ တည္းခို ရာ ေနရာ ျဖစ္သည့္ က်ိဳင္းတံု ေလယာဥ္ ကြင္း အနီး ရွိ ေျခလ်င္ တပ္ရင္း ၏ အရာရွိ ရိပ္သာ အတြင္း တြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ေလ သူရဲ ႏွစ္ဦး ျဖစ္ၾက သည့္ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ (ေလ / ၁၂၁၆) ႏွင့္ ဒုဗိုလ္ ပီတာ (ေလ / ၁၂၉၂) တို႔ ႏွစ္ဦး မွာ ေန႔လည္စာ ထမင္း စားၿပီး ခ်ိန္ ကတည္း က စစ္တုရင္ ကို သဲၾကီး မဲၾကီး ထိုးေန ၾက သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ဦး ႏွင့္ မလွမ္း မကမ္း ရွိ ပက္လက္ ကုလား ထိုင္ ထက္တြင္ လည္း မ်က္ႏွာ ေပၚတြင္ စာအုပ္ တအုပ္ ကိုတင္လ်က္ အိပ္ေမာ က်ေနသူ တဦး ကို ေတြ႕ျမင္ ရေပ သည္။ ထိုသူ သည္ကား အမွတ္ (၂) အုပ္မွ ေလသူရဲ ဗိုလ္ၾကီး ခင္ေမာင္ျမင့္ ေပတည္း။ စစ္တုရင္ ကစား ေနသည့္ ေလသူရဲ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ ႏွင့္ ဒုဗိုလ္ ပီတာ တို႔ မွာ ဆီးျဖဴရီ အမ်ိဳး အစား တုိက္ ေလယာဥ္ ေမာင္းမ်ား ျဖစ္ၾက ၿပီး ဗိုလ္ၾကီး ခင္ေမာင္ၿမင့္ မွာ ဒါကိုတာ အမ်ိဳးအစား ေလယာဥ္ ကို ေမာင္းႏွင္ သူ ျဖစ္ ေလသည္။ တပ္ပိတ္ ရက္ လည္း မဟုတ္၊ ရံုးဆင္း ခ်ိန္ လည္း မဟုတ္ သည့္ သည္လို အခ်ိန္မ်ိဳး တြင္ ေအးေအး လူလူ ရွိေနသည့္ သူတို႔ သံုးဦး အား အျပစ္တင္ မည္ ဆိုပါက တက္တက္ စင္ေအာင္ မွားေခ် ေရာ့ မည္ တည္း။ ေသခ်ာစြာ ၾကည့္မည္ ဆိုပါက သူတို႔ သံုးဦး စလံုး ၏ ခႏၶာ ကိုယ္ ထက္ တြင္ ေလယာဥ္ ေမာင္း ဝတ္စံု ျပာ မ်ားကို အေရးၾကီး စစ္ဆင္ေရး တာဝန္ ေပၚေပါက္ လာလွ်င္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေအာင္ ဝတ္ဆင္ ထားၾက ျခင္း ကို မလြဲ ဧကန္ ၿမင္ရ ေပလိမ့္ မည္။


ဒုဗိုလ္ ပီတာ ေမာင္းႏွင္ ခဲ့ေသာ UB-466 ေလယာဥ္ (ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ မျဖစ္မီက)

သူတို႔ သံုးဦး စလံုး သည္ ဤ က်ိဳင္းတံု ေလယာဥ္ကြင္း သို့ ေရာက္ရွိ ေနသည္ မွာ (၉) ရက္ မွ်သာ လ်ွင္ ရွိေသး သည္။ သူတို့ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ သည့္ အမွတ္ (၁) တိုက္ ေလယာဥ္ အုပ္ သည္ ဇန္နဝါရီ လ (၄) ရက္ ကတည္း က စတင္ ၍ ရန္သူ တရုတ္ ျဖဴ စခန္း မ်ားသုိ႔ အႀကိမ္ ေပါင္း ေျမာက္ျမား စြာ ေလေၾကာင္း မွ သြားေရာက္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက သည္။ အဓိက အားျဖင့္ ေျမျပင္ ရွိ ရန္သူ အခိုင္ အမာ တပ္စြဲ ထားရာ စခန္း မ်ား သို႔ ေဝဟင္ မွ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္ ျခင္း တာဝန္ ကို ယူခဲ့ ၾက ရသည္။ စစ္ဆင္ေရး စတင္ ခ့ဲ ခ်ိန္ တြင္ အမွတ္ (၁) တိုက္ ေလယာဥ္ အုပ္ ၏ တပ္စြဲ ထားရာ ေနရာ မွာ နမ့္ဆန္ ေလယာဥ္ ကြင္း တြင္ ျဖစ္ၿပီး ရန္သူ မ်ား နယ္စပ္ သို႔ ဆုတ္ခြာ သြားေနၿပီ ျဖစ္သၿဖင့္ ရန္သူ မ်ား တည္ရွိရာ နယ္စပ္ ႏွင့္ ပိုမို နီးစပ္ ေသာ က်ိဳင္းတံု ျမိဳ႕သို႔ ေဖေဖာ္ ဝါရီ လ (၂) ရက္ ေန႔ တြင္ ေလ တပ္ဆြယ္ တခုလံုး ေျပာင္းေရြ႕ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ ၾကျခင္း ပင္။

စစ္တုရင္ ကစား ေနသည့္ ေလသူရဲ ႏွစ္ဦး မွာ ရိပ္သာ ေရွ႕ သို႔ ဂ်စ္ကား တစီး ျဖင့္ ေရာက္လာ သည့္ အမွတ္ (၁) အုပ္မွ ေလသူရဲ ဗိုလ္ စံျမင့္ ေၾကာင့္ သူ တို႔ ၏ ကစားပြဲ ကို ရပ္နား လိုက္ၾက ကာ ဂ်စ္ကား ေပၚသို႔ အလ်င္ အျမန္ တက္ရင္း ဗိုလ္စံျမင့္ ေခၚေဆာင္ ရာ ေလယာဥ္ ကြင္း ဆီသို႔ အေတြး ကိုယ္စီ ျဖင့္ လိုက္ပါ လာခဲ့ ၾက ေလသည္။ ဗိုလ္စံျမင့္ သည္လည္း ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္၊ ဗိုလ္ ပီတာ တို႔ ကဲ့သို႔ တိုက္ ေလယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ ရသူ ေလ သူရဲ တဦး ျဖစ္ ေသာ္လည္း က်ိဳင္းတံု တပ္ဆြယ္ ၌ အေပါ့ စား ခရီးသည္ တင္ ေလယာဥ္ (ဆက္စနာ) ေလယာဥ္ ေမာင္းႏွင္ မည့္သူ မရွိ ျခင္း ေၾကာင့္ အာဂႏၱဳ စက္စနာ ေလယာဥ္ မွဴး ကေလး ျဖစ္ေန ရရွာသူ ပင္ တည္း။ ေဆာင္း အကုန္ ေႏြ အကူး ကာလ မို႔ ဖုန္ အလူးလူး ထ ေနသည့္ ရိပ္သာ ႏွင့္ ေလယာဥ္ ကြင္း ကို ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ ထားရာ ေျမနီ လမ္း ကေလး ထက္တြင္ ဂ်စ္ကား ကေလး သည္ ခုန္ေပါက္ ေမာင္းႏွင္ ရင္း က်ိဳင္းတံု ေလယာဥ္ ကြင္း ဆီသို႔ သူတို႔ ေရာက္ခဲ့ ျပန္ ေလၿပီ။

ေလဆိပ္ အေဆာက္ အအံု ေရွ႕တြင္ ေတာ့ ဆီျဖဴရီ တိုက္ ေလယာဥ္ သံုးစီး က တိုက္ပြဲ ဝင္ရန္ အသင့္ အေန အထား ျဖင့္ လက္နက္ အစံု အလင္ တပ္ဆင္ ကာ သူ တို႔အား ေစာင့္ၾကိဳ လ်က္ ေနေပ ၿပီ။ အမွတ္ (၅၀၁) ေလတပ္ စခန္း ၏ တပ္မွဴး တာဝန္ ႏွင့္ အမွတ္ (၁) တိုက္ ေလယာဥ္ အုပ္ ၏ အုပ္မွဴး တာဝန္ တို႔ကို ပူးတြဲ တာဝန္ ယူထား သည့္ ဗိုလ္မွဴး တင္ေမာင္ေအး ကိုလည္း တိုက္ ေလယာဥ္ တစီး ၏ နံေဘး တြင္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း (ေလ/၁၂၀၁) ႏွင့္ အတူ ရပ္ေန သည္ကို ေတြ႕ လိုက္ရ သည္။ စစ္ဆင္ ေရး ဝတ္စံု ကို အသင့္ ဝတ္ထား သည့္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ၏ လက္ထဲ တြင္ေတာ့ ေလေၾကာင္း သံုး ေျမပံု တခ်ပ္။ ယေန႔ နံနက္ (၀၉း၀၀) နာရီ အခ်ိန္႔ခန္႔ ကပင္ ဗိုလ္မွဴး တင္ေမာင္ေအး ႏွင့္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း တို႔ ႏွစ္ဦးသား က်ိဳင္းတံု ေလယာဥ္ ကြင္း မွ ေန၍ တာခ်ီလိတ္ သို႔ ဆက္စနာ ေလယာဥ္ တစီး ျဖင့္ ထြက္သြား ခဲ့ၾက သည္။ တာခ်ီလိတ္ ေလယာဥ္ ကြင္း အတြင္း ၌ ေခတၱ ဆင္း ကာ တာခ်ီလိတ္ တြင္ တပ္စြဲ ထားေသာ ေျခလ်င္ တပ္ရင္း မွ တပ္ရင္းမွဴး ကို ေခၚေဆာင္ၿပီး တာခ်ီလိတ္ ၿမိဳ႕ ႏွင့္ မနီး မေဝး အရပ္မွ ရန္သူ႕ ေျမျပင္ စခန္း မ်ားကို ေကာင္းကင္ ယံ မွ ကင္းေထာက္ ပ်ံသန္း ခဲ့ၾက သည္။ ယခု ေနမြန္း တိမ္းခ်ိန္ တြင္ က်ိဳင္းတံု သို႔ ျပန္ေရာက္ လာၿပီး သူ တို႔ကို ေခၚသည္ ဆိုေတာ့ တခုခု ေတာ့ အေၾကာင္း ထူး ရွိေပ လိမ့္မည္။ ေသခ်ာ သည္က သူတို႔ ယခု တိုက္ပြဲ ဝင္ရမည္ ဆိုသည္ သာ တည္း။ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း၊ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္၊ ဒုဗိုလ္ ပီတာ တို႔ (၃) ဦး ကို ဗိုလ္မွဴး တင္ေမာင္ေအး က သူတို႔ ထမ္းေဆာင္ ရမည့္ တာဝန္ ကို အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ ရွင္းျပ သည္ကား ဤသို႔ တည္း။

ျဖစ္စဥ္ အဖြင့္

မနက္ခင္း က ဗိုလ္မွဴး တင္ေမာင္ေအး ႏွင့္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း တို႔ ႏွစ္ဦး ကင္းေထာက္ ပ်ံသန္း ေနစဥ္ ရန္သူ တရုတ္ ျဖဴ တပ္မ်ား တပ္စြဲ ထားရာ တာခ်ီလိတ္ အ ေနာက္ ေတာင္ဘက္ မလွမ္း မကမ္း တြင္ ရွိေသာ ၀မ္းပန္ဆန္း ေဒသ ေကာင္းကင္ တြင္ ကင္းေထာက္ ပ်ံသန္း ေနစဥ္ ေျမျပင္ ရွိ တရုတ္ ျဖဴ တပ္ စခန္းမွ DZ  (DroppingZone = ေ၀ဟင္ ပစၥည္း ခ်ရန္ အမွတ္ အသား) အခ်က္ ျပ ေနသည္ ကုိ ေတြ႕ရွိ ခဲ့ရ သည္။ ယခင္ ခါတိုင္း ေန႔ မ်ား ကလည္း ပစၥည္း ခ်ေပး ခဲ့ျပီး ယေန႔ တြင္ လည္း ပစၥည္း ခ်ရန္ အစီစဥ္ ရွိ ၍သာ DZ အမွတ္ အသား ခင္းထား ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဗုိလ္မွဴး သူရ တင္ေမာင္ေအး မွ သုံးသပ္ လုိက္ျပီး က်ိဳင္းတုံ သုိ႔ အျမန္ ျပန္ ခဲ့သည္။ ေျခလ်င္ တပ္မ်ား ထံမွလည္း မၾကာ ခဏ ဆိုသလို ပင္ ျမန္မာ ျပည္ နယ္နိမိတ္ အတြင္းသို႔ ျဖတ္ေက်ာ္ ပ်ံသန္း လာသည့္ ရန္သူ့ ေလယာဥ္ သတင္း မ်ား ေပးပို႔မွဳ ကို လက္ခံ ရရွိ ထား သၿဖင့္ ယခု ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရ သည့္ DZ အမွတ္ အသား အရ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ အနည္းဆံုး တစီး သည္ ယေန႔ တြင္ ျမန္မာ့ ေဝဟင္ ပိုင္နက္ ဆီသို႔ ဝင္ေရာက္ လာမည္မွာ မလြဲ ဧကန္။ မၾကာ ေသး ခင္ ကာလ မ်ား ဆီ ကလည္း ဗိုလ္ေမာင္သိန္း ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ တို႔ နမ့္ဆန္ တပ္ဆြယ္ မွ ေန၍ က်ိဳင္းတံု သို႔ ေခတၱ ေရာက္စဥ္ တြင္ မဲေခါင္ စစ္ဆင္ ေရးမွဴး ဗိုလ္မွဴးၾကီး ထြန္းစိန္ က ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ မ်ား ဝင္ေရာက္ ေနသည့္ သတင္း ကို ထပ္မံ အတည္ ျပဳ ခဲ့ သျဖင့္ ယေန႔ ေဖေဖာ္ဝါရီ လ (၁၅) ရက္ တြင္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ဝင္ေရာက္ မည္မွာ ေသခ်ာ ေန ေပၿပီ။

ျဖစ္စဥ္

သံုးသပ္ခ်က္ မ်ား အရ ရန္သူ့ ေလယာဥ္ပ်ံ ဝင္ေရာက္ မည္ မွာ ေသခ်ာ ေနၿပီ မို႔ ဆီးျဖဴရီ ေလယာဥ္ အမွတ္ (UB 464) ေမာင္းႏွင္ ေသာ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ေခါင္း ေဆာင္ျပီး (UB 466) ေမာင္း ႏွင္ေသာ ဒုတိယ ဗုိလ္ ပီတာ ႏွင့္ (UB 465) ေမာင္းႏွင္ ေသာ ဗိုလ္ ခ်စ္ခုိင္ တုိ႕ပါ၀င္ သည့္ ဆီးျဖဴရီ တုိက္ ေလယာဥ္ (၃) စီးပါ အုပ္ အား DZ ေတြ႕ရွိ ခဲ့ရေသာ နယ္ေျမ သို႕ ေစလြတ္ ခဲ့သည္။ ဗုိလ္မွဴး သူရ တင္ေမာင္ေအး သည္ သူ ကုိယ္တုိင္ လုိက္ပါရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူေဆာင္း ေနက် ေလ သူရဲ ဦးထုပ္ တပ္မဟာ ရုံး တြင္ က်န္ရစ္ ခဲ့သျဖင့္ သြားယူ ေနလွ်င္ ေနာက္က် မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း အား ေခါင္းေဆာင္ ေစကာ ေစလႊတ္ လုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒါကိုတာ ေလယာဥ္ ကဲ့သို႔ ျပန္လည္ ရန္ ျပဳတိုက္ ခိုက္ႏိုင္ ျခင္း မရွိသည့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ ျဖစ္ေနလွ်င္ ထို ေလယာဥ္ အား ဝဲယာ တဖက္ တခ်က္ မွ ညွပ္ကာ ေျခာက္လွန္႔ ပ်ံသန္း ၿပီး က်ိဳင္းတံု ေလယာဥ္ ကြင္း သို႔ ဖမ္းဆီး ေခၚေဆာင္ လာရန္ ႏွင့္ တိုက္ခိုက္ေရး ေလယာဥ္ ႏွင့္ ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ မ်ား ျဖစ္ေနပါက အၿပီး အပိုင္ ပစ္ခတ္ ေခ်မွဳန္း ခဲ့ ရန္ အတြက္ အမိန္႔ ေပး လိုက္ ေလသည္။

အခ်ိန္ အနည္းငယ္ အတြင္း မွာ ပင္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ဦးေဆာင္ သည့္ တိုက္ ေလယာဥ္ သံုးစီး သည္ က်ိဳင္းတံု ၿမိဳ႕ ေကာင္းကင္ ယံထက္ ဆီ သို႔ ပ်ံတက္ သြားၾက ေလၿပီ။ အခ်ိန္ က ညေန (၁၅း၁၅) နာရီ အတိ။ က်ိဳင္းတံု ၿမိဳ႕ပတ္ဝန္းက်င္ ေကာင္းကင္ ထက္တြင္ တိမ္ကင္းရွင္း လ်က္ ရာသီ ဥတု သာယာ ေန ေသာ္လည္း ရိတ္သိမ္း ၿပီးစ ေတာင္ယာ မ်ား မွ ယာ အၾကြင္း အက်န္ မ်ား မီးရွိဳ႕ ျပီးစ အခ်ိန္ ျဖစ္ေန ျခင္း ေၾကာင့္ ေလထု ပတ္ဝန္းက်င္ မွာ မီး ခိုးရိပ္ မ်ားႏွင့္ ျပည့္လ်က္ Hazy Weather ေခၚ ျမင္ကြင္း မေကာင္း လွသည့္ အေျခ အေန ျဖစ္ေန သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လည္း ျမင္ကြင္း ရွင္းလင္း သည့္ ေပ ခုနစ္ေထာင္ အထက္ ထိ ေရာက္ေအာင္ ပ်ံသန္း ရင္း လြယ္ေမြ ေတာင္တန္း ၾကီး ကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ တာခ်ီလိတ္ ျမိဳ႕ေပၚသို႔ တိုက္ ေလယာဥ္ သံုးစီး ေရာက္ရွိ ခဲ့ေလ ၿပီ။ က်ိဳင္းတံု မွ စတင္ ထြက္ခြာ ခဲ့ၿပီး ဆယ့္ ငါးမိနစ္ မွ် အၾကာ တြင္ ရန္သူ႕ စခန္း တည္ရွိ ရာ ဝမ္ပန္ဆန္း ရြာ အထက္ ေဝဟင္ ယံထက္ သို႔ ေရာက္ခဲ့ ၾကၿပီ။

ဝမ္ပန္းဆန္း ရြာ အထက္ ေကာင္းကင္ ယံ တြင္ နာရီဝက္ ေက်ာ္မွ် ၾကာေအာင္ ပ်ံဝဲ ေနၾက ရင္း ညေန (၁၆း၀၅) နာရီ တြင္ေတာ့ အေရွ႕ အရပ္ ဆီမွ အင္ဂ်င္ ေလးလံုး တပ္ အစိမ္းပုတ္ ေရာင္ ေလယာဥ္ ပ်ံၾကီး တစီး သည္ ဝမ္ပန္ဆန္း ရြာ ထက္ ဆီသို႔ ဦးတည္ ပ်ံသန္း လာေန သည္ ကို ဗိုလ္ ပီတာ စတင္ ေတြ႕ျမင္ လိုက္ ရၿပီး အုပ္ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ထံသို႔ ေရဒီယို ဆက္သြယ္ေရး စက္မွ တဆင့္ သတင္း ပို႔ လိုက္ေတာ့ သည္။ ေစာင့္ ရက်ိဳး နပ္ ေလၿပီ။


ဗိုလ္ ပီတာ ထံမွ သတင္း ေပးပို႔ ခ်က္ကို ရရွိ သည္ ႏွင့္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ၏ မ်က္လံုး မ်ားက က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ လာသည့္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ကို အလ်င္ အျမန္ ရွာေဖြ ေနမိ သည္။ စကၠန္႔ ပိုင္း အတြင္း မွာ ပင္လ်ွင္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ကို ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိ လိုက္ သည္။ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ သည္ ဝင္ေရာက္ လာေန သည့္ ေလယာဥ္ ၏ အမ်ိဳး အစား ကို ေသခ်ာ တိက်စြာ မသိ ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ အုပ္ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ထံသို႔ ေရဒီယို ဆက္သြယ္ ေရး မွ တဆင့္ ေလယာဥ္ ၏ အမ်ိဳးအစား ကို လွမ္းေမး ျပန္ေတာ့ ဗိုလ္ေမာင္သိန္း လည္း ထို ေလယာဥ္ၾကီး ၏ အမ်ိဳး အမည္ ကို ေသခ်ာ စြာ မသိ။ ေလတပ္ ရဲညြန္႔ အျဖစ္ အဂၤလန္ ႏိုင္ငံ တြင္ ပညာေတာ္ သင္ သြားေရာက္ ခဲ့သည့္ အဂၤလန္ ျပန္ ဗိုလ္ ပီတာ ကို လွမ္း ေမးျပန္ ေတာ့ လည္း ဘာမွ မထူး။ သူတို႔ အတြက္ ဤ ေလယာဥ္ ၏ အမ်ိဳး အစား ကို အဘယ္ ေၾကာင့္ ဤမွ် အထိ သိလို စိတ္ ျပင္းျပ ေနရ ပါ သနည္း။ အေျဖ ကေတာ့ ရွင္း ပါသည္။ ယခု က်ဴးေက်ာ္ လာေသာ ေလယာဥ္ သည္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ သာ ျဖစ္ျငား အံ့။ ဗိုလ္မွဴး ခင္ေမာင္ေအး မိန္႔မွာ လိုက္သည့္ အတိုင္း က်ိဳင္းတံု ေလဆိပ္ အထိ ထုိ ေလယာဥ္ ပ်ံ ကို ဖမ္းေခၚ သြားရ ေပလိမ့္ မည္။ အကယ္ ၍ ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ ျဖစ္ေန လွ်င္ လည္း ႏိုင္ငံ ပိုင္နက္ ေဝဟင္ ထဲတြင္ အၿပီးသတ္ ေခ်မွဳန္း ရေပ လိမ့္မည္။ (တိုက္ပြဲ ၿပီးဆံုး ခ်ိန္ တြင္ သိရ သည္ မွာ ထို ေလယာဥ္ သည္ B 24 Liberator Y2 အမ်ိဳး အစား ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ၾကီး ျဖစ္ေလ သည္။အခ်ိဳ႕ စာေစာင္ မ်ား ၌ P4 Y2 Privateer ေလယာဥ္ ဟု ေရးသား ထားသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ရွိ ရသည္။ မည္သည္ က အမွန္ ဟူ၍ မသိ ပါ။) ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ၾကီး ပုံသ႑ာန္ မွာ High Wings Single Fan with Defensive Armament ျဖစ္ သည္။ ေလယာဥ္ၾကီး တြင္ ဒႆမ ၅၀ က်ည္သုံး စက္ ေသနတ္ ၾကီး (ပြိဳင့္ဖိုက္) ၁၂ လက္ ကုိ တပ္ဆင္ ထားေၾကာင္း သိ ရသည္။

ေလသူရဲ (၃) ဦး စလံုး ေလယာဥ္ အသီးသီး ေပၚတြင္ ထို ေလယာဥ္ၾကီး ၏ အမ်ိဳး အစား ကို ကိုယ္စီ ကိုယ္ငွ ေဝခြဲ မရ ျဖစ္ေနၾက ခ်ိန္ တြင္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ကိုယ္ထည္ အလယ္ ထိပ္ တြင္ တပ္ဆင္ ထားသည့္ စက္ ေသနတ္ ေၾကာင့္ ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ ၾကီး ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဗိုလ္ ပီတာ ဦးစြာ ပထမ ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရၿပီး အုပ္ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ထံသို႔ အလ်င္ အျမန္ သတင္း ပို႔ လိုက္သည္။ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း တေယာက္ ျမင္ကြင္း အတြင္း မွ ေလယာဥ္ ထံ သို႔ အဖမ္း ခံရန္ အတြက္ ေရဒီယို ဆက္သြယ္ ေရး စက္မွ တဆင့္ အေၾကာင္း ၾကား ရာ မလိုက္နာ သည့္ အတြက္ အတူ အုပ္စု ဖြဲ႕ ပ်ံသန္း ေနသည့္ ေလ သူရဲ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ႏွင့္ ဗိုလ္ ပီတာ တို႔ ထံသို႔ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ အား ပစ္ခတ္ ေခ်မွဳန္း ရန္ အမိန္႔ ေပး လိုက္ေတာ့ သည္။ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း တို႔ ေနရာ ယူထား သည္ က အျမင့္ေပ ခုနစ္ ေထာင္ တြင္ ျဖစ္ၿပီး တဖက္ မွ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ၾကီး မွာ ေပ ငါးေထာင္ အျမင့္ တြင္ ျဖစ္ေန သျဖင့္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း တို့ ဖက္မွ အသာစီး ရေန ေပသည္။ ပထမ ဦးဆံုး ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ၏ တုိက္ ေလယာဥ္ ထိုးဆင္း သြားၿပီး ေလယာဥ္ တြင္ တပ္ဆင္ ထားသည့္ ၂၀ မီလီ မီတာ Hispano စက္ ေသနတ္ ျဖင့္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ၏ ဘယ္ဘက္ အင္ဂ်င္ ႏွစ္လံုးကို စတင္ ကာ ပစ္ခတ္ ျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ (ေလ) ၏ ပထမ ဦးဆံုး ေသာ ေလေၾကာင္း စီးခ်င္း ထိုးမွဳ သမိုင္း ကို စတင္ ဖြင့္လွစ္ လိုက္ေတာ့ သည္။

Hispano ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ဗဟုသုတ အေန ျဖင့္ ဆိုရေသာ္ ၄င္းမွာ စက္ေသနတ္ လည္း မက၊ အေျမွာက္ လည္း မက် သည့္ စက္ အေျမွာက္ ဟု ပင္ ဆုိရ ခ်ိမ့္ မည္။ သာမန္ စက္ ေသနတ္ မ်ား ကဲ့သို့ ရိုးရိုး ေဖာက္ထြင္း က်ည္မ်ား သာမက တဆင့္ ထပ္မံ ေပါက္ကြဲ ေစသည့္ က်ည္မ်ား လည္း ပါဝင္ သျဖင့္ ထို လက္နက္ ကို စက္ အေျမွာက္ ဟု ေခၚျခင္း ပင္။ ထုိသို႔ ေသာ ဟစၥ ပါႏို စက္ အေျမွာက္ မ်ား သည္ ဆီျဖဴရီ ေလယာဥ္ ေတာင္ပံ တဖက္ လွ်င္ ႏွစ္လက္ ႏွဳန္း ျဖင့္ ေလယာဥ္ တစီး တြင္ ေလး လက္စီ တပ္ဆင္ ထားေလ သည္။ ပစ္ခတ္မွဳ ကို လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ျဖင့္ ထိန္းခ်ဳဳပ္ ထားၿပီး စက္ ေသနတ္ တလက္ လွ်င္ က်ည္ဆန္ အေရ အတြက္ (၁၂၅) ေတာင့္ ပါရွိ ေလ သည္။ က်ည္ဆန္ သံုးေတာင့္ (သို႔တည္း မဟုတ္) ငါးေတာင့္ ပစ္ခတ္ ၿပီးသည္ ႏွင့္ မီး လမ္းျပ က်ည္ (Tracer) တေတာင့္ ႏွဳန္း ထြက္ ေစရန္ စီမံ ထား သျဖင့္ ေလ သူရဲ အေန ျဖင့္ က်ည္သြား လမ္းေၾကာင္း ကို ေကာင္း မြန္စြာ ျမင္ေတြ႕ ႏိုင္ေလ သည္။

ဗိုလ္ေမာင္သိန္း တေယာက္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ႏွင့္ တိုက္မိ လု နီးပါး အကြာ အေဝး သို႔ ခ်ဥ္းကပ္ မိသည္ အထိ တရစပ္ ပစ္ခတ္ တိုက္ခိုက္ ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ ၏ အျမန္ ႏွဳန္း ေၾကာင့္ ပစ္ခတ္ခြင့္ ရသည့္ အခ်ိန္ မွာ ေလး စကၠန္႔ ထက္ ပင္ မပို ပါေခ်။ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ေလယာဥ္ ၿပီး သည္ ႏွင့္ ဗိုလ္ပီတာ အလွည့္ သို႔ ေရာက္ လာသည္။ ဗိုလ္ ပီတာ လည္း သူ႕ ေလယာဥ္ မွ ဟစၥပါႏို ေသနတ္ ျဖင့္ ဆက္တိုက္ ဆိုသလို ပင္ ဝင္ေရာက္ ပစ္ခတ္ ေတာ့ သည္။ သူ၏ ပစ္ခတ္ ခြင့္ ရခ်ိန္ မွာလည္း ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ကဲ့သို႔ ပင္။ ထူးျခား ခ်က္ အေန ႏွင့္ ဗိုလ္ေမာင္သိန္း ေလယာဥ္ ဝင္ အပစ္ ႏွင့္ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ တြင္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ မွ အထုပ္ ႏွစ္ထုပ္ ျပဳတ္က် သြားသည္ ကို ေတြ႕ျမင္ လိုက္ရ သည္။ ေျမျပင္ ရွိ တရုတ္ ျဖဴ စခန္း သို႔ ခ်ေပး ရန္ အတြက္ ယူေဆာင္ ခဲ့သည့္ လက္နက္ ပစၥည္း (သို႔မဟုတ္) ရိကၡာ ထုပ္မ်ား ပင္ ျဖစ္ေခ် လိမ့္ မည္။ ဗိုလ္ ပီတာ ေလယာဥ္ တိုက္ခိုက္ မွဳ မစတင္ မီ တြင္လည္း ေလထီး ျဖင့္ ရိကၡာ ခ်ေသာ တံခါး ေပါက္ ဆီမွ လူ ႏွစ္ေယာက္ ေလထီး အစိမ္း ေရာင္ မ်ား ျဖင့္ ခုန္ဆင္း သြားသည္ ကို ျမင္ေတြ႕ လိုက္ ရသည္။ ဗိုလ္ ပီတာ ၏ ေလယာဥ္ ထံမွ ပစ္ခတ္မွဳ ၿပီးဆံုး ၍ တေက်ာ့ ျပန္လည္ မဝင္ လာမီတြင္ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ ၏ ေလယာဥ္ လည္း ထိုးစိုက္ ဝင္လာ ေနေပ ၿပီ။ သည္ တခ်ီ တြင္ေတာ့ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ထံမွ တုံ႔ျပန္ ပစ္ခတ္ သည့္ က်ည္ဆံ မ်ား က ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ ၏ ေလယာဥ္ အမိုး ကို ခ်ိန္သား မမွန္စြာ ျဖင့္ ျဖတ္ေက်ာ္ သြားၾက သည္။ ဗိုလ္ ခ်စ္ခုိင္ ပစ္ခတ္ လိုက္သည့္ က်ည္ဆန္ မ်ား ကမူ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ အင္ဂ်င္ခန္း ေအာက္ ကိုယ္ ထည္ ပိုင္း ဆီသို႔ တည့္မတ္စြာ ေျပးဝင္ သြားေၾကာင္း ကို မီးလမ္းျပ က်ည္ (Tracer Bullet) မ်ား ေၾကာင့္ သိလိုက္ ရသည္။ အၿပီး သတ္ ေခ်မွဳန္း ေတာ့မည့္ အႏၱရာယ္ ကို ရိပ္စား မိသည့္ တဖက္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္မွဴး မွာ လည္း သူ၏ ေလယာဥ္ ကို ၁၈၀ ဒီဂရီ လွည့္ လ်က္ အိမ္နီးခ်င္း တဖက္ ႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ ဆီ သို႕ ဦးတည္ ပ်ံသန္း ရန္ အားထုတ္ ေလေတာ့ သည္။ ထို သို႔ ေလယာဥ္ ကို တပတ္ ျပန္လွည့္ ေနစဥ္ မွာပင္ ဗိုလ္ေမာင္သိန္း ၏ ေလယာဥ္ က ဒုတိယ အေၾကာ့ အေန ျဖင့္ ထပ္မံ ထိုးႏွက္ တိုက္ခိုက္ ျပန္၏။ ဗိုလ္ေမာင္သိန္း ၏ ပစ္ခတ္မွဳ အၿပီး တြင္ေတာ့ ရန္သူ ေလယာဥ္ ပ်ံၾကီး ၏ ဘယ္ဘက္ တြင္ တပ္ဆင္ ထားေသာ အင္ဂ်င္ ႏွစ္လံုး ႏွင့္ ညာဘက္ အျပင္ ျခမ္း အင္ဂ်င္ မ်ား စတင္ မီး ေတာက္ေလာင္ ေခ်ၿပီ။ သို႔ေသာ္ လည္း ရန္သူ မွာ သူ႕ ေလယာဥ္ ကို လံုးဝ မေလွ်ာ့ခ် ပဲ တဖက္ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံ နယ္နိမိတ္ အတြင္း ေရာက္ေအာင္ အရွိန္ ျပင္းစြာ ႏွင့္ ဆက္လက္ ပ်ံသန္း လို႔ ေနေသး သည္။

ရန္သူ ကို အလြတ္ မေပး လိုသည့္ ဗိုလ္ ပီတာ တေယာက္ ရန္သူ့ ေလယာဥ္ ညာဘက္ ျခမ္း ဆီသို့ ပ်ံသန္း ခ်ဥ္းကပ္ လ်က္ ထပ္မံ တိုက္ခိုက္ ျပန္ေတာ့ သည္။ သည္ တခ်ီ တြင္ေတာ့ တလံုး တည္းသာ အေကာင္း ပကတိ က်န္ရွိ ေနေသး သည့္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ၏ ညာ ေတာင္ပံ အတြင္း အင္ဂ်င္ လည္း စတင္ ကာ မီးစြဲ ေလာင္ ေလၿပီ။ အင္ဂ်င္ အားလံုး မီးေလာင္ ေနၿပီ ျဖစ္ ေသာ္လည္း ေလယာဥ္ၾကီး မွာ ေျမသို႔ ထိုးစိုက္ က် မသြား ေသးပဲ အေရွ႕ တူရူ အရပ္ သို႔ ဆက္လက္ ပ်ံသန္း လ်က္ ရွိေန ေသး သည္။ ထိုအခိုက္ မွာပင္ ဗိုလ္ ပီတာ ထံမွ သူ့အား ရန္သူ့ ပစ္ခတ္မွဳ ခံလိုက္ ရၿခင္း သတင္း ေပးပို့ခ်က္ ကို ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ တေယာက္ ဆက္သြယ္ေရး စက္မွ တဆင့္ ၾကား လိုက္ရ သည္။ သို႔ေသာ္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ထံမွ ေပါက္ကြဲ သံေၾကာင့္ ရန္သူ အား အၿပီး သတ္ ေခ်မွဳန္းရန္ စိတ္အား ထက္သန္ ေနေသာ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ မွာ ဗိုလ္ပီတာ ေလယာဥ္ ထံ ၾကည့္ရန္ အာရံု မရ လိုက္ပဲ ရန္သူ့ ေလယာဥ္ ဦးခန္း ဆီသို႔ က်ည္ဆန္ မ်ား တသီ တတန္း ၾကီး ထပ္မံ ပစ္လႊတ္ လိုက္ျပန္ သည္။ သို႔ရာ တြင္ ထို အေခါက္ သူ ပစ္သမွ် က်ည္ဆန္ မ်ား က ရည္မွန္း ခ်က္ သို႔ မေရာက္ ပဲ အင္ဂ်င္ အေနာက္ ဖက္ျခမ္း မွ ကိုယ္ထည္ ပိုင္း ဆီ သို႔သာ စုျပံဳ တိုးေဝွ႔ လ်က္ ထိမွန္ သြားၾက သည္။ သည္ တၾကိမ္ ပစ္ခတ္ ရာ တြင္ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ ၏ ေလယာဥ္ ႏွင့္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ မွာ ဆယ္ေပ မွ် ပင္ မကြာေဝး ေတာ့ သည့္ အေန အထား ေရာက္သည္ အထိ ပူးကပ္ တိုက္ခိုက္ မိ သျဖင့္ ေလယာဥ္ ခ်င္း ဝင္ေဆာင့္ မည့္ အႏၱရာယ္ ကို ေရွာင္လဲႊ ႏိုင္ရန္ အတြက္ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ မွာ သူ့ေလယာဥ္ ကို အေပၚ သို႔ ဆြဲတင္ ပ်ံသန္း လိုက္ရ ေတာ့သည္။ စကၠန္႔ ဝက္မွ်သာ ေနာက္က် ခဲ့လ်ွင္ ဗုိလ္ခ်စ္ခိုင္ သည္ လည္း ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ႏွင့္ တိုက္မိ ၿပီး အသက္ ဆံုးရွံုး ရမည္ မွာ အေသ အခ်ာ တည့္။ ထိုသို႔ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ႏွင့္ ကပ္လ်က္ အေပၚ မွ ပ်ံသန္းရင္း ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ ေလယာဥ္ ေနာက္ၿမီး ပိုင္း မွ က်ယ္ေလာင္ ေသာ အသံ တခု ထြက္ လာသည္။ ရန္သူ႕ က်ည္သင့္ ေလ သေလာ၊ ေလယာဥ္ အၿမီး ပိုင္း ႏွင့္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ တိုက္မိ ေလသည္ ေလာ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ မသိ လိုက္ ရ။ ေလယာဥ္ ကို ထိန္းသိမ္း ေမာင္းႏွင္ ေနရ သည္မွာ ေလယာဥ္ အၿမီးပိုင္း မွ ခါ သကဲ့ သို႔ ျဖစ္လို႔ ေနသည္။ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ ၏ တိုက္ ေလယာဥ္ တြင္ က်ည္ဆံ လည္း ကုန္ ေခ်ၿပီ။

ဆက္လက္ ပ်ံသန္း ေနသည့္ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ ထံ သို့ ေပတရာ ခန္႔ အထိ နီးကပ္ ေအာင္ ပ်ံသန္း ၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ေမာင္သိန္း တေယာက္ ဆက္လက္ ပစ္ခတ္ ေနရင္း မွ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ၾကီး သည္ အၿမီးပိုင္း တခုလံုး ျပဳတ္က် သြားကာ ေျမျပင္ ဆီသို႔ တရွိန္ ထိုး ျပဳတ္က် သြားသည္ ကို မ်က္ဝါး ထင္ထင္ ျမင္ေတြ႕ လိုက္ရ ေတာ့ သည္။ ရန္သူ႕ ေလယာဥ္ၾကီး ပ်က္က် သြားသည့္ ေနရာ မွာ အိမ္နီးခ်င္း တဖက္ ႏိုင္ငံ အတြင္း ပင္ ျဖစ္သည္။ ေပးအပ္ လိုက္ သည့္ တာဝန္ ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ ႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ ငါး မိနစ္ မွ်သာ ၾကာျမင့္ ခဲ့သည့္ ဤ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲၾကီး ကို သူတို႔ ေအာင္ျမင္ ခဲ့ေလ ၿပီ။ စစ္ပြဲ ၏ သေဘာ သဘာဝ အတိုင္း တုိက္ပြဲ ၿပီးသည္ ႏွင့္ မိမိ တပ္ကို စနစ္ တက် ျပန္လည္ စုဖြဲ႕ ကာ ေလယာဥ္ ကြင္း ဆီသို႔ ျပန္လည္ ထြက္ခြာ ရန္ အတြက္ ေရဒီယို ဆက္သြယ္ ေရး စက္ မွ တဆင့္ မိမိ ေလယာဥ္ အုပ္မွ ေလ သူရဲ မ်ား ကို ဆက္သြယ္ လိုက္ခ်ိန္ တြင္ ဗိုလ္ပီတာ ၏ ေလယာဥ္ မွ တံု႔ျပန္မွဳ ကို လံုးဝ မၾကား ရေတာ့ ေခ်။ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ ေမာင္းႏွင္ သည့္ ေလယာဥ္ မွာ လည္း တိုက္ပြဲ တြင္ ထိခိုက္ ပ်က္စီးမွဳ ျဖစ္ပြား ခဲ့သျဖင့္ ေလယာဥ္ ကြင္း ဆီသို႔ အေရး ေပၚ ျပန္လည္ ဆင္းသက္ ရေပ ေတာ့ မည္။ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ တဦး တည္း ပ်ံသန္း ရင္းမွ လမ္းတြင္ တစံု တခု အႏၱရာယ္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေသာ္ ေလယာဥ္ ပ်က္ က်ရာ ေနရာ ကို အေၾကာင္းၾကား ေပးႏိုင္ မည့္သူ မရွိ ႏိုင္မွန္း ကို ခန္႔မွန္း မိ သျဖင့္ ဗိုလ္ ပီတာ ၏ ေလယာဥ္ ကို လိုက္လံ ရွာေဖြ ျခင္း မျပဳ ပဲ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ ႏွင့္ ဗိုလ္ေမာင္သိန္း တို႔ ႏွစ္ဦး က်ိဳင္းတံု ျမိဳ႕ ဆီ သို႔ ဦးတည္ လ်က္ သူတို႔ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား ကို ပ်ံသန္း လာခဲ့ ၾက ေတာ့ သည္။

ပင္လယ္ ေရ မ်က္ႏွာ ျပင္ အထက္ ေပ (၅၀၀၀) အျမင့္ မွ ပ်ံသန္း လာခဲ့ ၾကရင္း က်ိဳင္းတံု ေလယာဥ္ ကြင္း ရွိ ေလေၾကာင္း ထိန္း ေမွ်ာ္စင္ သို႔ အေျခ အေန အက်ဥ္း ခ်ဳပ္ ကို ဆက္သြယ္ ေရး စက္မွ တဆင့္ သတင္း ပို႔ကာ ကြင္းဆင္း ခြင့္ ေတာင္းခံ လိုက္ရ ေတာ့သည္။ ကြင္းဆင္းခြင့္ ရၿပီး သည္ ႏွင့္ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ ေလယာဥ္ ကို ဦးစား ေပး ဆင္းသက္ ေစ ရေတာ့ သည္။ ဗုိလ္ ခ်စ္ခိုင္ ေလယာဥ္ မွာ ေလယာဥ္ ေနာက္ျမီး ေအာက္ပုိင္း တခု လုံး ေၾကမြ ပ်က္စီး သြားသည့္ အျပင္ ဘီးလည္း ျပဳတ္ထြက္ သြားခဲ့ သျဖင့္ ေလယာဥ္ ၀မ္းဗိုက္ ျဖင့္ ရွပ္ဆင္း ခဲ့ရ ေတာ့ သည္။ ေလယာဥ္ အေရွ႕ ဘက္ရွိ အင္ဂ်င္ တြင္ တပ္ဆင္ ထားသည့္ ပန္ကာ ဒလက္ ေလးခ စလံုး ေျမၾကီး ႏွင့္ ခုတ္မိ သျဖင့္ အတြင္း ဘက္ သို႔ ေကာက္ဝင္ သြားကာ ကိုက္ တရာ၊ ႏွစ္ ရာခန္႔ အထိ ပြတ္တိုက္ ေျပးၿပီး မွ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ ေလယာဥ္ မွာ ရပ္တန္႔ သြားေလ ေတာ့ သည္။ ေသကံ မေရာက္ သက္ မေပ်ာက္ သျဖင့္ ဗိုလ္ခ်စ္ခိုင္ တေယာက္ အသက္ ႏွင့္ခႏၶာ ဒြန္တြဲ လ်က္ ေလယာဥ္ အတြင္းမွ ထြက္လာ ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာ္ ျငားလည္း စိတ္ေအး လက္ေအး မေန ႏိုင္ ေသး။ ေတာင္ၾကီး သား ကေလး အဂၤလန္ ျပန္ ဗိုလ္ ပီတာ အတြက္ သူတို႔ ေလတပ္ စခန္း မွ စစ္သည္ အားလံုး ၏ ရင္တြင္ ေတာ့ စိုးထိတ္ မွဳ ကိုယ္စီ ျဖင့္ သာ။

ျဖစ္စဥ္နိဂုံး

ပြိဳင့္ (၃၁၁၅) ႏွင့္ ဝင္းမေနာ္ စခန္း မ်ားကို တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ ျပီး မိုင္းပါလွ်ိဳ တြင္ တပ္စြဲ ထားေသာ အမွတ္ (၃) ေသနတ္ကိုင္ တပ္ရင္း သနက (၃) ထံမွ နယ္ေျမ တာဝန္ လႊဲေျပာင္း လက္ခံ ထားသည့္ တပ္မေတာ္ ေျချမန္ တပ္ရင္း တရင္း သည္ ထိုေန႔ ၏ ည (၂၀း၀၀) နာရီ တြင္ေတာ့ တပ္ရင္း တရင္း လံုး တာခ်ီလိတ္ ၿမိဳ႕ သို႔ အျမန္ ဆံုး ခ်ီတက္ ရန္ ဟူေသာ ေၾကးနန္း ေပးပို႔ ခ်က္ တခု ကို လက္ခံ ရရွိ ခဲ့ေလ ေတာ့သည္။ တပ္ရင္း မွ တပ္ခြဲ မ်ား ကို ကုန္းလမ္း အတိုင္း မိုင္းပါလ်ွိဳ မွ တာေလ သို႔ ခ်ီတက္ ေစ၍ တာေလ မွ တာခ်ီလိတ္ သို႔ ယာဥ္တန္း ျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ ေပးခဲ့ သည္။ ထို တပ္ရင္း ၏ တပ္ရင္း မႈး ဒုတိယ ဗိုလ္မွဴးၾကီး ခင္ေမာင္ေသာင္း ကို ေအာ္တာ ေလယာဥ္ ျဖင့္ မိုင္းပါလွိ်ဳး မွ တာခ်ီလိတ္ သို႔ ပို႔ေဆာင္ ေပးခဲ့ သည္။ ထို တပ္ရင္း ထမ္းေဆာင္ ရမည့္ အဓိက တာဝန္ မွာ ညေနပိုင္း တြင္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ေသာ ေလေၾကာင္း စစ္ပြဲ တြင္ ပ်က္က် သြားသည္ ဟု ယူဆ ထား သည့္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ဆီျဖဴရီ တိုက္ ေလယာဥ္ ႏွင့္ ေလ သူရဲ ဗိုလ္ ပီတာ၊ ပစ္ခ် ခံလိုက္ ရသည့္ က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ လာေသာ ရန္သူ႕ ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ ၾကီး တို႔ကို ရွာေဖြ ရန္ပင္ ျဖစ္ ေလ ေတာ့သည္။


ေဖေဖာ္ဝါရီ လ (၁၆) ရက္ေန႔ တြင္ေတာ့ ထိုစဥ္ က ဒုတိယ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ေနေသာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအာင္ႀကီး က်ိဳင္းတံု ၿမိဳ႕သို႔ ေရာက္ လာခဲ့ ေပၿပီ။ ထိုေန႔ တြင္ပင္ ျမန္မာ အစိုးရ က (KMT) တ႐ုတ္ျဖဴ တို႔၏ (B-24 LIBERATOR) အမ်ဳိး အစား ေလယာဥ္ ႀကီး တစ္စင္း ကို တ႐ုတ္ျဖဴ တပ္မ်ား အတြက္ ေလေၾကာင္း မွ လက္နက္ ႏွင့္ ရိကၡာ၊ ခဲယမ္း မ်ား လာေရာက္ ခ်ေပး စဥ္ ျမန္မာ့ ေလတပ္ တုိက္ ေလယာဥ္ မ်ား က ပစ္ခ် လိုက္ ေၾကာင္း ေၾကညာ လိုက္ သည္။ ထိုေန႔ တေန႔ တည္း တြင္ တိုင္ေပ အေျခ ျပဳ (Free China Relief Association) လြတ္လပ္ ေသာ တ႐ုတ္ ျပည္ ကယ္ဆယ္ ေရး အသင္း အဖဲြ႕ ေၾကညာ ခ်က္ တစ္ခု ထုတ္ျပန္ ရာ တြင္ ျမန္မာ့ နယ္ေျမ ေပၚတြင္ ပစ္ခ် ျခင္း ခံရေသာ (B-24 LIBERATIOR) အမ်ဳိး အစား ေလယာဥ္ပ်ံ မွာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ေဒသ ရွိ တ႐ုတ္ျဖဴ စစ္ေျပး ဒုကၡ သည္မ်ား ႏွင့္ ထိုင္း ႏိုင္ငံ အတြင္း ေရာက္ရွိ ေနေသာ တ႐ုတ္ စစ္ေျပး ဒုကၡ သည္မ်ား ကို သယ္ေဆာင္ ေရး အတြက္ တ႐ုတ္ျဖဴ အစိုးရ က စင္းလံုး ငွားရမ္း ခဲ့ေသာ ေလယာဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ခဲ့ေလ သည္။ ထိုေန႔ ၏ ညေနပိုင္း အေရာက္ တြင္ေတာ့ ထိုင္း ႏုိင္ငံ ရွိ ေကာင္ဆယ္လာ ႐ံုး မွ ဗိုလ္ ပီတာ ၏ ေလယာဥ္ အပ်က္ ႏွင့္ ဗိုလ္ပီတာ အေလာင္း ကို ထိုင္း နယ္ေျမ အတြင္း ေတာ ထဲတြင္ ေတြ႕ရွိ ေၾကာင္း သတင္း ေပးပို႔ ခ်က္ကို ရရွိ သၿဖင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၁၇) ရက္ တြင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီး သူရ တင္ေမာင္ေအး အပါ အဝင္ ေရွ႕တန္း တပ္မဟာ (၉) မွ အဖဲြ႕ တစ္ဖဲြ႕ ေလယာဥ္ ပ်က္က် သည့္ ေနရာ သို႔ ထြက္ခြာ ခဲ့ၾက သည္။ သတင္း ရထား သည့္ ေျမပံုညႊန္း အေရာက္ တြင္ ေရွ႕ပိုင္း တစ္ခု လံုး မီးေလာင္ ၍ ခါးလယ္ မွ က်ဳိးသြား သည့္ ေလသူရဲ ဗိုလ္ ပီတာ ၏ တိုက္ ေလယာဥ္ ကို ေတြ႕ရွိ ရေတာ့ သည္။ ေလယာဥ္ ပ်ံ သည္ ရန္သူ ေလယာဥ္ မွ ပစ္ခတ္ လိုက္ေသာ က်ည္ ထိမွန္ ၿပီး ေျမျပင္ ေပၚသို႔ အရွိန္ ျပင္းစြာ ျဖင့္ ရွပ္ဆင္း သြားသည့္ စြတ္ေၾကာင္း ႀကီး ေတြ႕ရွိ ရၿပီး ဗိုလ္ ပီတာ ၏ အေလာင္း ကိုမူ က်ဳိးပဲ့ ေနေသာ ေလယာဥ္ပ်ံ ၏ အေတာင္ တစ္ခု ေပၚတြင္ တင္ထား သည္ကို ေတြ႕ရွိ ရသည္။ ေလယာဥ္ ကိုယ္ထည္ တြင္ ဒသမ ၅ မမ က်ည္ တစ္ခ်က္ မွန္ ထားၿပီး ထို က်ည္ဆန္ က ဗိုလ္ပီတာ ကိုပါ ထိမွန္ ကာ ၎ ၏ နံ႐ိုး ငါးေခ်ာင္း က်ဳိးသြား သည္ ကို စစ္ေဆး ေတြ႕ရွိ ရသည္။ ထို ျမင္ကြင္း တစ္ခု လံုးကို ေလ့လာ ဆန္းစစ္ ခ်က္ အရ ေလယာဥ္ ကို စစ္ေဆး သူ အားလံုးက ေလယာဥ္ သည္ ေျမျပင္ သို႔ ေကာင္းမြန္ စြာ ထိန္းေက်ာင္း ၿပီး ဆင္းသက္ လာသည့္ သေဘာ ေတြ႕ရ သည့္ အတြက္ ဤမွ် ျပင္းထန္ ေသာ ဒဏ္ရာ ျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်ံ ကို ႏိုင္နင္း စြာ ထိန္းေက်ာင္း သက္ဆင္း ခဲ့သူ ဗိုလ္ပီတာ ၏ သက္လံု ေကာင္းမႈ၊ သတၱိ ရွိမႈ၊ သတိ ေကာင္း မြန္မႈ မ်ားကို အံ့ၾသ ခ်ီးမြမ္း ခဲ့ၾက သည္။
ထို ေလယာဥ္ ပ်ံႀကီး ပစ္ခ် ျခင္း ခံခဲ့ ရၿပီး ေနာက္ ရက္မ်ား မၾကာမီ ထို ကိစၥ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေျခ အေန မွာ ပိုမို ဆိုးဝါး ျပင္းထန္ လာၿပီး ထို စစ္ဆင္ ေရး ေဒသ တြင္ ဖမ္းဆီး ရမိေသာ လက္နက္ မ်ား မွာ (KMT) တ႐ုတ္ျဖဴ မ်ား ထံသို႔ ေပးပို႔ ခဲ့ေသာ အင္အားၾကီး ႏိုင္ငံ တ ႏိုင္ငံ မွ ထုတ္လုပ္ သည့္ လက္နက္ ခဲယမ္း မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့ သတင္း မီဒီယာ မ်ားက သက္ေသ အေထာက္ အထား မ်ားႏွင့္ ေဖာ္ျပ လိုက္ သည္။ ေဖေဖာ္ ဝါရီ (၁၈) ရက္ တြင္ မႏၲေလး ၿမိဳ႕ရွိ ထို အင္အားၾကီး ႏိုင္ငံ ၏ ေကာင္ စစ္ဝန္ ႐ံုး ေရွ႕တြင္ ဆႏၵ ျပ ကန္႔ကြက္ မႈ မ်ား စတင္ ျဖစ္ပြား ခဲ့ပါ ေတာ့ သည္။ ထို႔ အတူ ေဖေဖာ္ဝါရီ (၂၁) ရက္ တြင္ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕၌ လူထု အင္အား (၁ဝဝဝဝ) ခန္႔ စု႐ံုး ၍ ကန္႔ကြက္ ၾက ေၾကာင္း ျမန္မာ့ သတင္း မီဒီယာ မ်ား၏ ေရွ႕ မ်က္ႏွာ စာေခါင္းစီး မ်ားတြင္ ေဖာ္ျပ ခဲ့ ပါသည္။ ထို သတင္း မ်ား တြင္ ဆက္လက္ ေဖာ္ျပ ခဲ့ရာ ၌ ဆႏၵ ျပ သူ လူထုႀကီး မွာ သံ႐ံုး ကို ဝင္ေရာက္ စီးနင္း တုိက္ခုိက္ ရန္ ႀကိဳးပမ္း ၾက သျဖင့္ လံုျခံဳ ေရး တပ္ဖဲြ႕ ဝင္မ်ား က ေမာင္းျပန္ ေသနတ္ မ်ား ကို မိုးေပၚ ေထာင္ေဖာက္ ၍ လူစုခဲြ ခဲ့ ရေၾကာင္း၊ ထို ဆႏၵ ျပပဲြ တြင္ လူေပါင္း ၄ဝ ခန္႔ ႏွင့္ ရဲ တပ္ဖဲြ႕ သံုးေယာက္ ျပင္းထန္ စြာ ဒဏ္ရာ ရရွိ ခဲ့ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ခဲ့သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အေမရိကန္ အစိုးရ ႏိုင္ငံျခား ေရး ဌာန က ရန္ကုန္ ရွိ စစ္သံမွဴး ကို က်ဳိင္းတံု သို့ ေစလႊတ္ ခဲ့ၿပီး စစ္ေဆး ခဲ့သည္။ ထို အရာရွိ မ်ား က (KMT) ထံ မွ ဖမ္းဆီး ရမိ ေသာ လက္နက္ ခဲယမ္း မ်ား ကို စစ္ေဆး ခဲ့ရာ အေမရိကန္ လုပ္ အမွတ္ အသား မ်ား ပါရွိ ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိ ခဲ့ၿပီး အခ်ဳိ႕ မွာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္း က အသံုးျပဳ ခဲ့ေသာ လက္နက္ ေဟာင္း မ်ား ျဖစ္ၾက ေၾကာင္း၊ ေတြ႕ရွိ ရေသာ လက္နက္ အားလံုး အေမရိကန္ လုပ္ လက္နက္ မ်ား မဟုတ္ ေသာ္လည္း ယတိျပတ္ ေျပာရန္ ခက္ခဲ ေၾကာင္း အေမရိကန္ တို႔က ေဖာ္ျပ ခဲ့ပါသည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၄ ရက္ တြင္ အေမရိကန္ သတင္း ထုတ္ျပန္ ေရး ဌာန က ထုတ္ျပန္ ခဲ့ရာ ျမန္မာ့ ေလတပ္ က ပစ္ခ် ခဲ့ေသာ ေလယာဥ္ ပ်ံ အမ်ဳိး အစား မွာ PB4Y- ေရတပ္ သံုး ခရီး ေဝး ပ်ံသန္း ႏိုင္ေသာ (Liberator) အမ်ဳိး အစား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ႏွင့္ ဗံုးၾကဲ ေလယာဥ္ ျဖစ္ၿပီး ထို ေလယာဥ္ မွာ တ႐ုတ္ (တုိင္ေပ) မွ ျမန္မာ ျပည္ အထိ ခရီး ေဝး ပ်ံသန္း ႏုိင္စြမ္း ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပ ခဲ့ ပါသည္။ အဆုိပါ ကိစၥ ေၾကာင့္ ကုလ သမဂၢ တြင္ တရုတ္ျဖဴ က်ဴးေက်ာ္ မႈ ကုိ တရား၀င္ တိုင္တန္း ျပီး အင္အား ၾကီး ႏိုင္ငံ တခု ၏ ပါ၀င္ ပတ္သက္မႈ ကုိ မီးေမာင္း ထုိးျပ ႏိုင္ ခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ျမန္မာ ျပည္ ရွိ (KMT) တ႐ုတ္ျဖဴ ျပႆနာ မွာ ကုလ သမဂၢ သို႔တိုင္ ေရာက္ရွိ သြားၿပီး ေနာက္ ကုလ သမဂၢ အစီအစဥ္ ျဖင့္ ဗန္ေကာက္ ၿမိဳ႕ တြင္ ေလး ႏိုင္ငံ စစ္ဘက္ ကိုယ္စား လွယ္မ်ား မ်က္ႏွာ စံုညီ ထုိင္၍ တ႐ုတ္ ျဖဴ တပ္ၾကြင္း တပ္က်န္ မ်ား ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွ အၿပီး အပိုင္ ထြက္ခြာေရး ကို ေဆြးေႏြး ဆံုးျဖတ္ ခဲ့ ၾက သည္။ ေစာေစာ ပိုင္း က (KMT) တ႐ုတ္ျဖဴ မ်ား ကိစၥ ႏွင့္ ပတ္သက္ ၿပီး သတင္း မီဒီယာ ေလာက တြင္ သတိ မမူမိ ၾက ဟန္ တူပါ သည္။ ထို ေလေၾကာင္း တုိက္ခိုက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ေနာက္မွ ကမၻာက စိတ္ဝင္စားကာ သိရွိလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္ အတြင္း မွာပင္ (KMT) တ႐ုတ္ ျဖဴ မ်ား ကိစၥ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကမၻာ့ သတင္း မီဒီယာ ေလာက တြင္ သတိျပဳ ကာ သတင္းစာ မ်ား တြင္ ေရးလာ ၾက သည္။ ထို ေလေၾကာင္း တုိက္ခုိက္ မႈ ျဖစ္ပြား ၿပီး ေနာက္တြင္ မွ ကမၻာ က စိတ္ဝင္စား ကာ သိရွိ လာ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ယူဆ ရသည္။ ထိုႏွစ္ အတြင္း မွာ ပင္ (KMT) တပ္ဖဲြ႕ ဝင္မ်ား ရွမ္း ျပည္နယ္ ေတာင္တန္း ေဒသ မ်ား ေပၚတြင္ ေနရာ အႏွံ႔ ျဖန္႔ၾကက္ တပ္စဲြ ထားရာ မွ တျဖည္းျဖည္း ႐ုပ္သိမ္း ခဲ့သျဖင့္ ေရႊ ႀတိဂံ နယ္ေျမ ေတာင္တန္း မ်ား ေပၚက စစ္ေရး လႈပ္ရွား မႈမ်ား လည္း နိဂံုး ခ်ဳပ္ ခဲ့ရ သည္။

ထို ျဖစ္စဥ္ ေၾကာင့္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ ၏ နယ္နိမိတ္ အတြင္း က်ဴးေက်ာ္ ဝင္ေရာက္ ေနရာ ယူထား သည့္ တရုတ္ ျဖဴတပ္ မ်ား အား ျမန္မာ့ အခ်ဳပ္ အျခာ ပိုင္ ေျမ ေပၚမွ ဖယ္ရွား ႏိုင္ခဲ့ ျခင္း ေၾကာင့္ အထက္ ေဖာ္ျပပါ ေလေၾကာင္း တိုက္ခိုက္ မွဳ အတြင္း အသက္ ကို ပဓါန မထား ပဲ စြန္႔လႊတ္ စြန္႔စား ခဲ့ၾက သည့္ တိုက္ ေလယာဥ္ အုပ္ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း ( ျပန္တမ္းဝင္ အမွတ္ ေလ / ၁၂၀၁)၊ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္( ျပန္တမ္း ဝင္ အမွတ္ ေလ/၁၂၁၆) ႏွင့္ ဒုတိယ ဗိုလ္ ပီတာ (ေလ/၁၂၉၂) (က်ဆံုး) တို႔ အား ႏိုင္ငံေတာ္ မွ “သူရ ဘြဲ႔” ကုိ ခ်ီးျမွင့္ လ်က္ ထိုက္တန္ စြာ ဂုဏ္ျပဳ ခဲ့ေလ သည္။ ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳး၊ အခ်ဳပ္ အျခာ အာဏာ ႏွင့္ ပိုင္နက္ နယ္ေျမ အတြက္ သက္စြန္႔ ၾကိဳးပမ္း ထမ္းေဆာင္ ရင္း အသက္ စြန္႔လႊတ္ သြားခဲ့ ရရွာ သည့္ အသက္(၂၆) ႏွစ္ အရြယ္၊ ဒုတိယ ဗိုလ္ ပီတာ ၏ ဂုဏ္ သတင္း ကား ျမန္မာ ျပည္တြင္း ၌ သာလွ်င္ မကပဲ ကမၻာ က ပင္လွ်င္ ခ်ီးက်ဴး ဂုဏ္တင္ ခဲ့ ျခင္း ကို ထိုေခတ္၊ ထိုကာလ က ထုတ္ေဝ ခဲ့ေသာ “The Times” စာေစာင္ တြင္ ေအာက္ပါ အတိုင္း ေတြ႕ ျမင္ရ ေပသည္။

"Farewell to A HERO Pilot Noel Peters, 26-year old son of Mr. and Mrs. Peters, who died in action in an air engagement with a KMT supply plane on Feb 15, 1961. Leaving the university in 1953, Pilot Peters was admitted into the Burma Air Force (BAF) as a Hatton apprentice, and proceeded to England of that year for training with the Royal Air Force (RAF). He passed all subjects with flying colours and was awarded the Robinson gold medal for having stood first in the written examinations. He won his wings in the BAF in July 1959 and posted to the BAF no.501 Wing at Hmawbi. He was promoted pilot on Jan 25, 1960. Pilot Peters will be buried tomorrow (Tuesday) at the Dahnyingon Military Cemetery, following services at the Mingalardon Roman Catholic Church. Credited to uncle Richard Aung Myint, DSA 1st batch, BAF-1271 15th Feb 1961 The Hawker Sea Fury (Burma AF-UB 466), piloted by Noel Peters, was intercepting a CNAF P4Y-2 privateer which was dropping supplies to KMT forces in Northern, Burma. Peters shot down the P4Y-2 but was hit by return fire and crashed, losing his life." “The Times” Press Report


ယေန႔ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္ ကာလ တြင္လည္း တပ္မေတာ္ စစ္ သမိုင္း ျပတုိက္ အတြင္း ရွိ တပ္မေတာ္ (ေလ) ျပခန္း အတြင္း ဝယ္ အနာဂတ္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသား မ်ား အတြက္ အသက္ ေပးလွဴ သြားခဲ့ ေလေသာ ေလ သူရဲ အရာရွိငယ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ ပီတာ အား အမွတ္ရ စိမ့္ ေသာငွာ အတိတ္ ကာလ ဆီမွ ေလေၾကာင္း စီးခ်င္း ထိုးပြဲ ပံုစံ တူ ရုပ္ပံု မ်ား ျပဳလုပ္ ခင္းက်င္း ျပသ ထားရွိ ေပ သည္။ အခ်ိန္ ႏွင့္ အမွ် သမိုင္း မွတ္တိုင္ မ်ား ကုန္ဆံုး ေက်ာ္လြန္ ခဲ့ေသာ္ လည္း ဒညင္း ကုန္း ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္း ရွိ တပ္မေတာ္ စစ္ သခ်ိဳင္း တေနရာ တြင္ ေအးခ်မ္း စြာ အိပ္စက္ အနား ယူ ေနေသာ ေလသူရဲ ဗိုလ္ ပီတာ ၏ သမိုင္း မွတ္တမ္း သည္ကား ဤ ႏိုင္ငံ၊ ဤ ျပည္ေထာင္စု၊ ကမၻာ ေပၚမွ မေပ်ာက္ ကြယ္ ေသး သေရြ႕ ထာဝရ တည္တံ့ ေနမည္သာ ျဖစ္ေပ ေတာ့ သည္။ တိုင္း ျပည္၊ ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳး၊ အခ်ဳပ္ အျခာ အာဏာ၊ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာ အတြက္ ေခတ္ အဆက္ဆက္ တြင္ ရြပ္ရြပ္ ခၽြံခၽြံ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ ရင္း က်ဆံုး ကြယ္လြန္ သြားၾက ေသာ စစ္သည္ ရဲမက္ မ်ား အားလံုး ေကာင္းရာ ဘံုဘဝ သို႔ ေရာက္ရွိ ႏိုင္ၾက ပါေစ။

ကိုးကား ေသာ စာအုပ္ စာတမ္း မ်ား
၁။ တပ္မေတာ္ (ေလ) သမိုင္း
၂။ ကိုကိုေအး - နမ့္တိန္ ေခ်ာင္း မွ သည္ မဲေခါင္သို႔
၃။ တပ္မေတာ္ ေမာ္ကြန္းတိုက္ မွတ္တမ္း မ်ား
၄။ (၁၉၆၁) ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ လထုတ္ “The Times” စာေစာင္


1 comment:

  1. ဖတ္ခ်င္ေနတာၾကာပီအကိုေရ
    ေက်းဇူးပါ

    ReplyDelete