Popular Posts

Monday, December 1, 2014

တူမွ် ညီတူ ရွိၾကသည္


၁၉၆၈ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦး ပိုင္းမွ စ၍ ဗမာ ျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ ပါတီ (ဗကပ) သည္ နယ္စပ္ ေဒသ ရွိ တိုင္းရင္း သားမ်ား ကို သိမ္းသြင္း ၍ ျမန္မာ ျပည္ အေရွ႕ေျမာက္ ေဒသ မ်ားကုိ သိမ္းပိုက္ ေရး အတြက္ တိုက္ခိုက္ မွဳမ်ား ျပင္းထန္ စြာ စတင္ လာခဲ့ ေပသည္။ (ဗကပ) မ်ား သည္ လူအား၊ လက္နက္ အား အဆ မတန္ အသုံး ျပဳျပီး မိမိ အားနည္း သည့္ တပ္၊ တပ္စခန္း မ်ားကို ထိုးစစ္ဆင္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ရာ မိမိ တပ္မ်ား ကလည္း လက္ရုံး တပ္မ်ား ပါ မက်န္ ပူးေပါင္း ၍ က်ားကုပ္ က်ားခဲ ျပန္လည္ တြန္းလွန္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ယခု တင္ျပ မည့္ အေရွ႕ေျမာက္ ေဒသ တြင္ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ လ (၂၁) ရက္ေန႕ က ျဖစ္ပြား ခဲ့ ေသာ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း တိုက္ပြဲၾကီး အေၾကာင္း ျဖစ္ ပါသည္။ ယင္း တိုက္ပြဲ တြင္ ပူးေပါင္း တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾကသည့္ ေျခလ်င္ တပ္၊ အေျမာက္ တပ္ ႏွင့္ တပ္ မေတာ္ (ေလ) တို႕ အနက္ တပ္မေတာ္ (ေလ) ၏ က႑ ႏွင့္ ၾကည္း / ေလ ပူးေပါင္း စစ္ဆင္ေရး ကို ေဖာ္ျပ လိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း တိုက္ပြဲ မျဖစ္မီ ေယဘူယ် အေျခအေန

ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း တိုက္ပြဲ မွာ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၂၁) ရက္ေန႕ မနက္ အာရုံ ခ်ိန္က တစ္ၾကိမ္၊ ညေန ေန၀င္ခ်ိန္ က တစ္ၾကိမ္၊ ႏွစ္ၾကိမ္ ျဖစ္ခဲ့ သည္။ တပ္မေတာ္ (ေလ) က ညေန ေန၀င္ခ်ိန္ တိုက္ပြဲမွာ ပါ၀င္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) သည္ ျမန္မာ နိုင္ငံ အေရွ႕ ေျမာက္ဘက္ မူဆယ္ ျမိဳ႕ေတာင္ ဘက္ (၃) မိုင္ အကြာ ေတာင္ကုန္း၊ ေတာင္တန္း တြင္ တည္ရွိ သည္။ မိမိ အင္အား မွာ အမွတ္ (၄) ေျခလ်င္ တပ္ရင္း စစ္ေၾကာင္း (၂) မွ စစ္ေၾကာင္း မွဴး အပါ အ၀င္ စုစုေပါင္း အင္အား (၃၈) ေယာက္ ရွိ၍ တပ္ အေန အထား မွာ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ ကုန္း၊ ေသြးေသာက္ ကုန္း၊ အေျမာက္ စခန္း တြင္ တပ္စု မွဴး အပါ အ၀င္ (၃၆) ေယာက္၊ အကဲၾကည့္ အဖြဲ႕ မ်ား မွာ အေရွ႕ပိုင္း စခန္း မ်ားတြင္ ထုတ္ထား သည္။ မိမိ တပ္ စုစုေပါင္း မွ အရာရွိ (၂) ဦး ႏွင့္ အျခား အဆင့္ (၇၂) ဦး ျဖစ္ပါ သည္။ လက္နက္ အင္အား မွာ (၇၆) မီလီမီတာ အေျမာက္ (၄) လက္ ႏွင့္ လက္နက္ ငယ္ မ်ားမွာ ဖြဲ႕စည္းပုံ အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။ ရန္သူ အင္အား မွာ ဗကပ (၅၀၀) ခန္႕ ၈၂ မမ စိန္ေျပာင္း (၄) လက္၊ ၆၀ မမ စိန္ေျပာင္း (၄) လက္၊ ၇၅ မမ ေနာက္ပြင့္ ရိုင္ဖယ္ (၁) လက္၊ ၅၇ မမ ေနာက္ပြင့္ ရိုင္ဖယ္ (၁) လက္၊ ၄၀ မမ ေလာင္ခ်ာ (၃၀) လက္၊ ပြိဳင့္ ငါး စက္ ေသနတ္ (၃) လက္၊ အမ္ -၂၃ စက္လတ္ မ်ား ႏွင့္ အမ္ -၂၂ ေမာင္းျပန္ လက္နက္ ငယ္ မ်ား ကိုယ္စီ ကိုင္ေဆာင္ ျပီး လက္ပစ္ဗုံး အဖြဲ႕ မ်ား ပါ၀င္ ၾကသည္။

၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ လ (၂၁) ရက္ေန႕ နံနက္ (၀၅၄၀) နာရီ တြင္ ရန္သူ ဗကပ မ်ားသည္ အေရွ႕ ပိုင္း က်ေသာ စခန္း မ်ားကို ေရွာင္ကြင္း ျပီး အတြင္း ပိုင္း အေျမာက္ စခန္း မ်ားအား ထိုးေဖာက္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့သည္။ မိမိ စစ္သည္ မ်ား သည္ အဆ မတန္ မ်ားျပားျပီး ေျခလ်င္ လက္နက္ၾကီး မ်ားႏွင့္ လက္နက္ ငယ္ မ်ား ေရာ၍ ျပင္းထန္စြာ တိုက္ခိုက္ လာသည့္ ရန္သူ မ်ား ကို အေျမာက္ စခန္း အား ရန္သူ လက္၀ယ္ သို႕ မက်ေရာက္ ေစေရး အတြက္ အႏိုင္ မခံ အရွံဳး မေပး ေသာ စိတ္ဓါတ္ ျဖင့္ အသက္ ကို ပဓာန မထား ဘဲ ရြပ္ရြပ္ ခၽြံခၽြံ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ သုိ႕ေသာ္ လည္း မိမိ အင္အား ၏ တစ္၀က္ ခန္႕ အထိ အခိုက္ အက် အဆုံး ရွိျခင္း၊ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာ မ်ားစြာ ရရွိ လာရာ မိမိ ခံစစ္ စည္းရိုး မ်ား က်ိဳးေပါက္ ကာ ေထြးလုံး ရစ္ပတ္ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြား ခဲ့ျပီး အေျမာက္ စခန္း မွာ (၀၈၃၀) နာရီ ေနာက္ပိုင္း တြင္ ရန္သူ ၏ လက္၀ယ္ သို႕ ေရာက္ရွိ သြားခဲ့ ပါသည္။ ရန္သူ မ်ား သည္ မိမိ ၏ အေျမာက္ စခန္း ကို သိမ္းပိုက္ မိျပီး ေနာက္ စခန္း အား အခိုင္ အမာ တပ္စြဲ ထားခဲ့ ပါသည္။

ေလေၾကာင္း အကူ

မူဆယ္ ျမိဳ႕ ႏွင့္ သိပ္မေ၀း ကြာ လွေသာ လားရွိဳး ျမိဳ႕ တြင္ ထို အခ်ိန္က ေရွ႕တန္း ေလတပ္ ဆြယ္ ရွိပါ သည္။ ထို ေလတပ္ ဆြယ္ ၌ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္ မွ စ၍ တပ္မေတာ္ (ေလ) ရွိ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား၊ သယ္ယူ ပို႕ေဆာင္ေရး နွင့္ ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ မ်ား၊ ရဟတ္ယာဥ္ မ်ား၊ ကြင္းတို တက္ / ဆင္းႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ မ်ား ထားရွိ တပ္စြဲ ခဲ့သည္။ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း တိုက္ပြဲၾကီး ျဖစ္စဥ္ က ေရွ႕တန္း ေလတပ္ စခန္း တြင္ ရဟတ္ ယာဥ္ ႏွင့္ ကြင္းတို တက္ / ဆင္း ႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ ငယ္မ်ား သာ ရွိျပီး ေရွ႕တန္း သို႕ အခ်ိန္ တို အတြင္း ေလထဲ တက္ေရာက္ ႏိုင္ျပီး ေလေၾကာင္း မွ ကူညီ တိုက္ခိုက္ ေပး ႏိုင္ေသာ ဘိခ်္ ေလယာဥ္ ငယ္ မွာ မိခင္ ေမွာ္ဘီ ေလ တပ္ စခန္း သို႕ ေခတၱ ျပန္လည္ ေစလႊတ္ ထားခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။

ယခု တိုက္ပြဲၾကီး ျဖစ္ပြား ျပီး ေနာက္ အေျမာက္ စခန္း ကို ရန္သူ လက္မွ ျပန္လည္ တိုက္ယူ ရန္ ေလေၾကာင္း အကူ လိုအပ္ သည့္ အတြက္ ေမွာ္ဘီ ေလတပ္ စခန္း မွ ဘိခ်္ ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ တစ္စီး လားရွိဳး သို႕ အျမန္ ဆုံး တက္ရန္ အမိန္႕ ကို ထိုေန႕ ေန႕လည္ (၁) နာရီ ခန္႕က ရရွိ ခဲ့ ပါသည္။ အုပ္မွဴး က ေလယာဥ္ မွဴး၊ တြဲဘက္ ေလယာဥ္ မွဴး၊ စက္မွဳ မွဴး၊ လက္နက္ စစ္သည္ စုစုေပါင္း (၄) ဦး အဖြဲ႕ အား ခ်က္ခ်င္း ေခၚယူ ျပီး အဆင္ သင့္ လုပ္ထား ေသာ ဘိခ်္ ေလယာဥ္ (၄၃၇၃) ျဖင့္ လားရွိဳး ေရွ႕တန္း ေလတပ္ စခန္း သို႕ အျမန္ဆုံး ေရာက္ရွိ ေအာင္ သြားရန္ ႏွင့္ ေရွ႕တန္း ေလတပ္ စခန္း ကို ေရာက္လွ်င္ ေလတပ္ စခန္း မွဴး ကို သတင္း ပို႕ ၍ သူ ညႊန္ၾကား သည့္ အတိုင္း ဆက္ လုပ္ရန္၊ အရာရာ ကို ခ်င့္ခ်ိန္ ျပီး အေကာင္း ဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရန္ မွာ ၾကား ခဲ့ ပါသည္။

ဘိခ်္ ေလယာဥ္ သည္ ထိုေန႕ ေန႕လည္ (၂) နာရီ ခန္႕ က ေမွာ္ဘီ ေလတပ္ စခန္း မွ ပ်ံသန္း ထြက္ခြာ ခဲ့ပါသည္။ ရာသီ ဥတု မွာ ေဆာင္းတြင္း ျဖစ္ ၍ တိမ္ကင္းစင္ ၍ သာယာ ေနပါ သည္။ ေလယာဥ္ မွဴး ႏွင့္ အဖြဲ႕ သည္ ေလယာဥ္ ပ်ံသန္း ရင္း ေရွ႕တန္း တြင္ လုပ္ရမည့္ လုပ္ငန္း မ်ား အတြက္ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္ ျခင္း၊ အဖြဲ႕ သားမ်ား ကို မွာၾကား ျခင္း၊ ေျမပုံ မ်ား ျပင္ဆင္ ျခင္း၊ အေရွ႕ ေျမာက္ ဧရိယာ ေျမပုံ မ်ား ဖတ္ရွဳ ၍ အေရးၾကီး သည့္ ေနရာ မ်ား မွတ္သား ျခင္း ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾက ပါသည္။ ေလယာဥ္ ငယ္ သည္ ခရီး ရွည္ၾကီး ကို ႏွင္ရာ (၃) နာရီ အၾကာ ပ်ံသန္း ခဲ့ျပီး ညေန (၅) နာရီ တြင္ လားရွိဳး ေလတပ္ စခန္း သို႕ ေရာက္ရွိ ခဲ့ ပါသည္။

ေဆာင္းတြင္း ကာလ ျဖစ္၍ ညေန (၅) နာရီ သည္ ရွမ္း ေတာင္တန္း တြင္ အလင္း ေရာင္ နည္းပါး ခ်ိန္ ျဖစ္ေန ပါသည္။ ေလယာဥ္ ေရာက္လွ်င္ ေရာက္ ျခင္း၊ ေရွ႕တန္း တပ္ စခန္း ရွိ အရာရွိ မ်ား၊ စက္မွဳ လက္မွဳ စစ္သည္ မ်ား ေလယာဥ္ အနီး ၀ိုင္းအုံ ေရာက္ရွိ လာျပီး ေလ ထဲသို႕အျမန္ ဆုံး ျပန္လည္ တက္ျပီး တိုက္ခိုက္ ႏိုင္ေရး အ တြက္ ၀ိုင္း၀န္း ကူညီ လုပ္ေဆာင္ ၾက ပါသည္။ ေလယာဥ္ အား ဓါတ္ဆီ ထည့္ျခင္း၊ ဗုံးမ်ား ခ်ိတ္ဆြဲ ျခင္း ႏွင့္ အျခား လိုအပ္ သည့္ ျပင္ဆင္ မွဳ မ်ား ကူညီ လုပ္ ေဆာင္ ေပးခဲ့ ၾက ပါသည္။ ေလယာဥ္ မွဴး သည္ ေလတပ္ ဆြယ္မွဴး အား ခ်က္ခ်င္း သတင္း ပို႕ရန္ ေရွ႕တန္း ေလတပ္ စခန္း အတြင္း သို႕ သြား ပါသည္။ ရုံးခန္း တြင္ အေရွ႕ ေျမာက္တိုင္း စစ္ဌာနခ်ဳပ္ တိုင္းမွဴး၊ အမွတ္ (၉၉) ေျချမန္ တပ္မ ဌာနခ်ဳပ္ တပ္မ မွဴး တို႕ ေရာက္ရွိ ေန ပါ သည္။ ေလယာဥ္ မွဴး သည္ ေလေၾကာင္း အကူ ေပးရန္ ေရာက္ရွိ ေၾကာင္း သတင္း ပို႕ ပါသည္။ တိုင္းမွဴး ႏွင့္ တပ္မ မွဴး တို႕က ျဖစ္စဥ္ ကို ရွင္းလင္း ျပီး ေလေၾကာင္း မွ ကူညီ တိုက္ခိုက္ ေပးရန္ လိုအပ္ ခ်က္ (၂) ခု ကို ညႊန္ၾကား ပါသည္။ ပထမ အခ်က္ မွာ မၾကာမီ အခ်ိန္ အတြင္းမွာ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ကုန္း ကို ရန္သူ႕ လက္ မွ ျပန္လည္ ရယူ ရန္ တပ္ခြဲ တစ္ခြဲ တက္ေရာက္ တိုက္ ခိုက္ မည္။ ထို တပ္ခြဲ အား ေလေၾကာင္း မွ ကူညီ တိုက္ခိုက္ ေပးရန္ ႏွင့္ အေျခ အေန ေပးက အေျမာက္ ၾကီး မ်ား ရန္သူ႕ လက္ထဲ ပါ မသြား ေစရန္ ေလေၾကာင္း မွ အေျမာက္ၾကီး မ်ား ကို ဗုံးၾကဲ ဖ်က္ဆီး ေပးရန္ ျဖစ္ ပါသည္။ ေလယာဥ္မွဴး က မဆိုင္း မတြ ပင္ ေပးအပ္ သည့္ ညႊန္ၾကား ခ်က္ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ ေပးပါ မည္ ဟု ေျဖၾကား ခဲ့ ပါသည္။

ထိုအခ်ိန္ ကာလ သည္ ေဆာင္းတြင္း ကာလ ျဖစ္၍ ညႊန္ၾကား ခ်က္ နာယူ ေနသည့္ အခ်ိန္ တြင္ပင္ ေန၀င္ သြားျပီး အေမွာင္ထု ဖုံးလႊမ္း လာေန ေပသည္။ ေလယာဥ္ သည္ ည အခ်ိန္ ပ်ံသန္း ရမည္ ျဖစ္၍ ေန႕ အခ်ိန္ ထက္ ပိုမို အႏၱရာယ္ မ်ား ပါ သည္။ ည အေမွာင္ ထု ထဲက ရန္သူ ေနရာ ကို ရွာေဖြ ရမည္ ျဖစ္၍ ေျမပုံ ဖတ္ရန္ မလြယ္ ပါ။ မိမိ တို႕ ဗုံးၾကဲ ခ်ေန သည္ မွာ မ်က္မွန္း ႏွင့္ ေန႕အခ်ိန္ မွတ္သား လြယ္သည့္ အမွတ္ အသား ကို မွန္း၍ ဗုံးျဖဳတ္ ခ်ျခင္း ျဖစ္သည္။ ည အခ်ိန္ ဆိုေတာ့ ရန္သူ ႏွင့္ မိမိ ဘယ္သို႕ ခြဲျခား မလဲ။ ရန္သူ ကို ဘယ္လို ရွာ မလဲ၊ အေျမာက္ၾကီး ေတြ ကို ဘယ္လို ရွာမလဲ စသည့္ ကန္႕သတ္ ခ်က္ မ်ား ေလယာဥ္ မွဴး ၏ စိတ္ ထဲတြင္ အစီ အရီ ေပၚလာ ေသာ္လည္း မိမိ တို႕ ေလ သူရဲ မ်ား သည္ အျမဲ တန္း စြန္႕စြန္႕ စားစား ေဆာင္ရြက္ ရသည္ ျဖစ္၍ တြက္ခ်က္ ၍ စြန္႕စား လုပ္ေဆာင္ ရန္ လိုမည္။ မိမိ တို႕ ေျခလ်င္ ႏွင့္ အေျမာက္ တပ္မွ စစ္သည္ မ်ား အက်ဥ္း အၾကပ္ ျဖစ္ေန သည္။ ဒါေၾကာင့္ ေလ ထဲသို႕ မိမိ ေလယာဥ္ အျမန္ ဆုံး ေရာက္ေအာင္ တက္ျပီး တိုက္ပြဲ ေနရာ သို႕ လွ်င္ျမန္ စြာ ေရာက္ေအာင္ သြား ရမည္။ ဒါ မွ မိမိ ရဲေဘာ္ မ်ား သည္ ည အခ်ိန္ မွာပင္ ေလ တပ္မေတာ္ က လာကူ ပါလား ဟူ၍ သေဘာ ေပါက္ျပီး စိတ္ဓါတ္ တက္ လာမည္။ ေနာက္ဆုံး မိမိ ေလယာဥ္ ၏ အသံ ၾကားရုံ ျဖင့္ပင္ မိမိ ရဲေဘာ္ မ်ား အားတက္ ပါေစ ေတာ့ သည္။ (မိမိ ည အခ်ိန္ တြင္ပင္ ျဖစ္လင့္ ကစား ကန္႕သတ္ ခ်က္မ်ား ရွိေနလင့္ ကစား မိမိ အျမန္ဆုံး ေလေၾကာင္း မွ သြား ရမည္ ဟု ဆုံးျဖတ္ ရျခင္း ျဖစ္ ေပသည္။)

ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ သည္ ေရွ႕တန္း ေလတပ္ စခန္း ရွိ အရာရွိ စစ္သည္ မ်ား ၀ိုင္း၀န္း ကူညီ လုပ္ေဆာင္ ၾက သျဖင့္ ေလယာဥ္ ေရာက္ျပီး (၃၀) မိနစ္ အတြင္း မွာ ပင္ ဓာတ္ဆီ ထည့္ျပီး၊ ဗုံးမ်ား ခ်ိတ္ျပီး ေလ ထဲသို႕ တက္ရန္ အသင့္ ျဖစ္ေန ခဲ့ပါ သည္။ ေလယာဥ္ မွဴး၊ တြဲဘက္ ေလယာဥ္ မွဴး တို႕သည္ တိုင္းမွဴး အမွဴး ျပဳ အရာရွိ ၾကီး မ်ားကို အေလးျပဳ ႏွဳတ္ဆက္ ျပီး ေလယာဥ္ ကို အျမန္ ဆုံး စစ္ေဆး ျပီး စက္ႏွိဳး ကာ ေလ ထဲသို႕ တက္ရန္ ေလယာဥ္ ေျပးလမ္း ထိပ္ သို႕ ထြက္ခြာ ခဲ့ပါ သည္။ ေလယာဥ္ စက္ႏွိဳး ျပီး ထြက္လာ ခ်ိန္ တြင္ ေျမျပင္ ရွိ ေလတပ္သား မ်ား သည္ တန္းစီ ၍ ေလယာဥ္ မွဴး ႏွင့္ ေလယာဥ္ အား ႏွဳတ္ဆက္ အေလးျပဳ ၾက ပါသည္။ ေလယာဥ္မွဴး အဖြဲ႕ ကလည္း ေလးေလး စားစား ျပန္၍ အေလးျပဳ ခဲ့ၾက ပါသည္။

တိုက္ပြဲ ၀င္ျခင္း

ေလယာဥ္ သည္ လားရွိဳး မွ ထြက္ခြာ လာခ်ိန္ တြင္ ေနမွာ လုံး၀ ၀င္ သြားျပီ ျဖစ္၍ ေမွာင္စ ျပဳ ေနပါ သည္။ ေလယာဥ္ စက္ မႏွိဳးမီ အခ်ိန္ ကပ္၍ အေရွ႕ ေျမာက္ တိုင္း စစ္ ဌာနခ်ဳပ္ မွ စစ္ ဦးစီးမွဴး (ဒုတိယ တန္း) က တိုက္ခိုက္ ေရး ကြန္မင္ဒို တပ္ခြဲ စီရပ္ ၌ ေရာက္ရွိ ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ အခ်ိန္မီ ေရာက္ရွိ ရန္ လိုေၾကာင္း ေျပာ ပါသည္။ ေလယာဥ္ တြင္ ေပါင္ (၂၀) လူသတ္ ဗုံး (၁၂) လုံး တပ္ဆင္ ထား ပါသည္။ ေလယဥ္ အား ေျပးလမ္း မွ ျပန္တက္ ရန္ အရွိန္ ကို အျမန္ ဆုံး ရယူ ျပီး သာမန္ အားျဖင့္ ေျပးလမ္း ဆုံး မွ ညင္သာစြာ ေလယာဥ္ ကို ေကြ႕ရန္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အေျခ အေန သည္ အထူး အေရးၾကီး ေနသည့္ အတြက္ ေလယာဥ္ ဘီးမ်ား တင္ျပီး သည္ႏွင့္ ေျပးလမ္း တစ္၀က္ခန္႕ မွ ေလယာဥ္ အား ေထာင့့္ျဖတ္ ေကြ႕နည္း အတိုင္း တိုက္ပြဲ ရွိရာ သို႕ တဟုန္ ထိုး ဦးတည္ ၍ ထြက္ခဲ့ ပါ သည္။ မၾကာမီ မွဳန္ ၀ါး၀ါး အလင္း ေရာင္ ေအာက္မွ ကြတ္ခိုင္ ျမိဳ႕အား ျမင္လိုက္ ရျပီး တိုက္ပြဲ ျဖစ္ရာ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ကုန္း သို႕ မွန္းဆ ၍ ဆက္လက္ ပ်ံသန္း ခဲ့ ပါသည္။

တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြား ေနသည့္ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ကုန္း သို႕ (၁၈း၀၀) နာရီ ခန္႕တြင္ ေရာက္ရွိ ပါ သည္။ ၄င္း ေတာင္ကုန္း တြင္ တစ္ဖက္ ႏွင့္ တစ္ဖက္ အျပန္ အလွန္ လက္နက္ မ်ိဳးစုံ ျဖင့္ ပစ္ခတ္ ေနသည္ ကို မီးပြင့္ မ်ား အရ သိရွိ ရပါ သည္။ ပစ္မွတ္ ၀န္းက်င္ တြင္ အေမွာင္ ထု လႊမ္း ေန ၍ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ကုန္း မွန္း ေသခ်ာ ေအာင္ မွဳန္မွဳန္ ၀ါး၀ါး ေျမျပင္ အေျခ အေန ႏွင့္ စစ္ေဆး ၾကည့္ရွဳ ပါသည္။ ေျမျပင္ တိုက္ပြဲ မွာ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ကုန္း ၏ ေျမာက္ ဖက္ပိုင္း တြင္ အျပင္း အထန္ ျဖစ္ေန သည္ ကို ေတြ႕ရွိ ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြား ေနသည့္ ေနရာ မွ မီးပြင့္ ထြက္ ေနေသာ ေနရာ မ်ား အလယ္ သို႕ ေလယာဥ္ အား ဦးစိုက္ ၍ ပထမ အၾကိမ္ ၀င္ေရာက္ ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ပါ သည္။ ေလယာဥ္ ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ စဥ္ ေျမျပင္မွ ေ၀ဟင္ သို႕ ပစ္ေသာ မီးနီ - မီးျဖဴ တန္းမ်ား အဆက္ မျပတ္ ေတြ႕ရွိ ခဲ့ရ ပါသည္။ ရန္သူ႕ က်ည္တန္း မ်ား သည္ ေလယာဥ္ ေဘးမွ ျဖတ္သန္း သြားၾက ပါ သည္။ ေလယာဥ္ အား ေကြ႕ပတ္ ေရွာင္ရွား ရင္း အေျခ အေန ၾကည့္ရင္း မိမိ ေျခလ်င္ စစ္သည္ မ်ား စိတ္ဓါတ္ တက္စိမ့္ ေသာ ငွာ ေလယာဥ္ အား တိုက္ပြဲ ေနရာ ေပၚသို႕ ၾကိမ္ဖန္ မ်ား စြာ ပ်ံသန္း ခဲ့ရ ပါသည္။

ထို႕ေနာက္ ရန္သူ မ်ား ရွိသည္ ဟု ယူဆ ရေသာ ေနရာ သို႕ ဒုတိယ အၾကိမ္ ေလယာဥ္ ကို ဦးစိုက္ ၍ ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ ပါသည္။ ည အေမွာင္ ထု တြင္ မိမိ ေလယာဥ္ မွ ၾကဲခ် လိုက္ေသာ ဗုံး (၄) လုံး အတြဲ မ်ား ၏ ေပါက္ကြဲ သံႏွင့္ အလင္း ေရာင္ သည္ ရန္သူ ကို မမွန္ သည့္ တိုင္ ျပင္းထန္ ေသာ ျမည္ ဟီးသံ ႏွင့္ ေျမျပင္ တုန္ခါမွဳ သည္ ရန္သူ မ်ား ကို စိတ္ဓါတ္ က်ဆင္း ေစပါသည္ ဟု ယူဆ ပါသည္။ ဒုတိယ အၾကိမ္ တိုက္ခိုက္ ျပီး ေနာက္ ရန္သူ ၏ က်ည္တန္း မ်ား ေရွာင္ရွား ရင္း ထပ္မံ ၍ ေလယာဥ္ ျဖင့္ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ေန သည့္ ေနရာ ေပၚ ပ်ံ၀ဲ ေပး ပါသည္။ ေလယာဥ္မွဴး ၏ ရည္ရြယ္ ခ်က္ သည္ ေလယာဥ္ ၏ အသံ ေၾကာင့္ ရန္သူ မ်ား စိတ္ဓါတ္ က်၍ မိမိ စစ္သည္ မ်ား စိတ္ဓါတ္ တက္ၾကြ လာေစ ေသာ ဆႏၵ ျဖစ္ပါ သည္။ ထိုေနာက္ တတိယ ႏွင့္ ေနာက္ဆုံး ဗုံး (၄) လုံး တြဲကို ရန္သူ မ်ား ပစ္ခတ္ ေနသည့္ ေနရာ ကို အေသ အခ်ာ ခ်ိန္ရြယ္ ၍ ျဖဳတ္ခ် ခဲ့ပါ သည္။ ေလယာဥ္ အား ဦးစိုက္ ၍ ဗုံးၾကဲ ရာ တြင္ ပစ္မွတ္ ႏွင့္ ခ်ိန္သား ကိုက္ ရန္ လမ္းေၾကာင္း တစ္သမတ္ တည္း မတိမ္း မေစာင္း ရွိရန္ လုိအပ္ ပါသည္။ ဦးစိုက္ ဗုံးၾကဲ စဥ္ ရန္သူ က ဆီးၾကိဳ ပစ္ခတ္ ခဲ့ေသာ္လည္း လမ္းေၾကာင္း ကို မတိမ္း ေစာင္း ဘဲ မိမိ လို သည့္ ပစ္မွတ္ ကို ထိမွန္ ေအာင္ ဗုံးမ်ား ကို ေအာင္ျမင္ စြာ ျဖဳတ္ခ် ႏိုင္ခဲ့ ပါသည္။ သူပစ္ ကိုယ္ခ် ခ်ိန္သား ကိုက္သည့္ လူ ႏိုင္ စျမဲ ျဖစ္ပါ သည္။

ရန္သူ က ေလယာဥ္ အား ၾကိမ္ဖန္ မ်ားစြာ ပစ္ခတ္ ခဲ့ေသာ္လည္း ရန္သူ က ခ်ိန္သား မကိုက္ ၍ ေလယာဥ္ အား ထိမွန္ ျခင္း မရွိ ခဲ့ပါ။ ဗုံးမ်ား ၾကဲခ် ျပီးေနာက္ တိုက္ ပြဲ ျဖစ္ေန သည့္ ေနရာ မ်ား သို႕ မိမိ တပ္မွ စစ္သည္ မ်ား စိတ္ဓါတ္ တက္စိမ့္ ေသာ ငွာ (၅) ၾကိမ္ (၆) ၾကိမ္ ထပ္၍ ပ်ံေပး ခဲ့ပါသည္။ ထို႕ေနာက္ ေျမျပင္ မွ တိုက္ပြဲ အရွိန္ ေလ်ာ့ လာသည္ ကို ေတြ႕ရွိ ရျပီး ေသနတ္ ေျပာင္း မ်ားမွ ထြက္ေသာ မီးပြင့္ မ်ား လည္း မရွိ သေလာက္ နည္းပါး သြားသည္ ကို ေတြ႕ရ ပါ သည္။ တစ္ဆက္ တည္းပင္ ေျမျပင္ မွ မီးက်ည္ အစိမ္းေရာင္ ပစ္လႊတ္ လိုက္ သည္ကို ေတြ႕ရွိ ရပါ သည္။ ေလယာဥ္ မွဴး အေန ျဖင့္ မီးပြင့္ မ်ား လည္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားျပီး မီးက်ည္ အစိမ္း ေရာင္ ကို ေတြ႕ရွိ ၍ တိုက္ပြဲ ေအာင္ျမင္ ျပီ ဟု သုံးသပ္ ျပီး ေလယာဥ္ အား လားရွိဳး ျမိဳ႕ သို႕ ဦးလွည့္ ၍ ျပန္လာ ခဲ့ ပါသည္။ လားရွိဳး ျမိဳ႕ သို႕ ထိုေန႕ ည (၇) နာရီ ခန္႕ တြင္ ျပန္လည္ ေရာက္ရွိ ျပီး ေရွ႕တန္း ေလတပ္ တပ္မွဴး မွ တဆင့္ အေရွ႕ ေျမာက္တိုင္း စစ္ဌာန ခ်ဳပ္ တိုင္းမွဴး အား ေဆာင္ရြက္ ခ်က္ အျပည့္ အစုံ ကို အေသး စိတ္ သတင္း ပို႕ ခဲ့ ပါသည္။ ဤ တိုက္ပြဲ တြင္ အသုံး ျပဳ ခဲ့ေသာ ဗုံး အေရ အတြက္ မွာ ေပါင္ (၂၀) လူသတ္ ဗုံး (၁၁) လုံး ျဖစ္ ပါသည္။ ဗုံး တစ္လုံး မွာ မက် ဘဲ ေလယာဥ္ တြင္ ခ်ိတ္ ၍ ပါလာ ခဲ့ ပါသည္။

ေလယာဥ္ ကြင္း အေျခ အေန

လားရွိဳး ေလယာဥ္ ကြင္း သည္ ေပ (၅၂၅၀) ရွည္ ၍ ေပ (၁၁၀) က်ယ္ ပါသည္။ ဘိခ်္ ေလယာဥ္ တက္ / ဆင္းရန္ လုံေလာက္ ေသာ ကြင္း ျဖစ္ ပါသည္။ ေလေၾကာင္း လမ္းညႊန္ ကရိယာ မ်ား ႏွင့္ ဆက္သြယ္ ေရး စက္မ်ား မွာ ေကာင္းမြန္ သည့္ အဆင့္ မရွိ ပါ။ ေရွ႕တန္း ေလတပ္ ရွိ ဆက္သြယ္ေရး VHF စက္ မ်ား လည္း တာဘို (၁၅) မိုင္ အတြင္း သာ ရပါသည္။ HF စက္ မွာ ေကာင္း ပါသည္။ ကြတ္ခုိင္ ျမိဳ႕ ရွိ အမွတ္ (၇၂) အုပ္ (ေရဒါ) ႏွင့္ ဆက္သြယ္ မွဳ ရပါသည္။ ေလယာဥ္ သည္ တိုက္ပြဲ၀င္ ေနစဥ္ HF ကို အသုုံး မျပဳ ခဲ့ပါ။ VHF ကို သာ အသုံးျပဳ ပါ သည္။ VHF သည္ သာမန္ အားျဖင့္ မိုင္ (၁၀၀) အတြင္း ဆက္သြယ္ ႏိုင္ျပီး တစ္ျပိဳင္ တည္း ေလယာဥ္ တြင္း Intercomm ဆက္သြယ္ ၍ ရ ပါသည္။

ထို႕ေၾကာင့္ ထိုေန႕ က ေလယာဥ္ ပ်ံတက္ သြားျပီး ေနာက္ (၁၀) မိနစ္ အၾကာ တြင္ လားရွိဳး ေလေၾကာင္း ထိန္း ႏွင့္ လည္း ေကာင္း၊ ေရွ႕တန္း ေလတပ္ ႏွင့္ လည္း ေကာင္း၊ အဆက္ အသြယ္ မရ ေတာ့ပါ။ ထိုေန႕ ည က ပ်ံသန္းမွဳ ကို အေထာက္ အကူ ေပးခဲ့ သည္ မွာ ကြတ္ခုိင္ ျမိဳ႕ ရွိ အမွတ္ (၇၂) အုပ္ (ေရဒါ) ျဖစ္ပါ သည္။ ေလယာဥ္ မွဴး သည္ ကြတ္ခုိင္ ေရဒါ ႏွင့္ VHF ဆက္သြယ္မွဳ ရေန သျဖင့္ အားတက္ ခဲ့ ရ ပါသည္။ ေရဒါ အုပ္ မွ တာ၀န္က် ကြပ္ကဲ ေရးမွဴး ကလည္း ေလယာဥ္ အား ေရဒါ တြင္ ျမင္ေန ရေၾကာင္း အကူ အညီ လိုလွ်င္ မိန္႕ၾကား ရန္ ေျပာပါ သည္။ ေလယာဥ္မွဴး က မိမိ ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ရန္ သြားေန ေၾကာင္း၊ ပစ္မွတ္ ေပၚ ေရာက္ ေသာ အခါ ကြတ္ခုိင္ ေရဒါ ကို သတင္း ပို႕ျပီး ယခု အခ်ိန္ မွ စ၍ ေရဒီယို ဆက္သြယ္ မွဳ မျပဳ လုပ္ ရန္ မိမိ ေလယာဥ္ ကို ေရဒါ ဒိုင္ခြက္ ေပၚ တြင္သာ ၾကည့္ထား ရန္ ႏွင့္ အကယ္ ၍ မိမိ တစ္ခုခု ျဖစ္သြား ပါက မိမိ အခ်ိန္ ရလွ်င္ သတင္း ပို႕မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိမိ ေရဒါ ခြက္ ထဲမွ ေပ်ာက္သြား ပါက ေရွ႕တန္း ေလတပ္ သို႕ သင့္ရာ နည္း ျဖင့္ သတင္း ပို႕ရန္ ေျပာခဲ့ ပါသည္။

မည္သို႕ပင္ ျဖစ္ေစ မိမိ တိုက္ပြဲ၀င္ ေနစဥ္ မိမိ ေလတပ္ စခန္း တစ္ခုမွ ေစာင့္ၾကည့္ ေနသည္ ကို သိရ သျဖင့္ အားတက္ ခဲ့ ရ ပါသည္။ မိမိ တိုက္ပြဲ ၀င္ျပီး ေနာက္ ေရဒါ ႏွင့္ ဆက္သြယ္ ရာ တာ၀န္ က် ကြပ္ကဲေရးမွဴး က ပစ္မွတ္ ေနရာ မွ လားရွိဳး သို႕ ျပန္ရန္ ညႊန္း ဒီဂရီ ႏွင့္ လားရွိဳး ေရာက္သည္ အထိ ေရဒါ မွ ေစာင့္ၾကည့္ ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ ပါသည္။ လားရွိဳး ေလယာဥ္ ကြင္း ႏွင့္ (၁၅) မိုင္ ခန္႕ေရာက္ရွိ ေသာ အခါ လားရွိဳး ေလေၾကာင္း ထိန္း ႏွင့္ ဆက္သြယ္ မွဳ တိုးတိုး ေလး ရရွိ ပါသည္။ ေလယာဥ္ ကြင္း တြင္ ည အခ်ိန္ ဆင္း ရမည့္ အတြက္ မီးထြန္း ထားျခင္း ရွိ / မရွိ ေမးရာ ေရနံဆီ မီးခြက္ (၁၁) လုံး သာ ရွိသျဖင့္ (တစ္ကြင္း လုံး ထြန္းရန္ မီးခြက္ ၇၀ လို ပါသည္)။ ကြင္းထိပ္ တြင္ (၅) လုံး၊ ေဘး အနား ကပ္လွ်က္ (၅) လုံး၊ အဂၤလိပ္ စာလုံး အယ္လ္ ပုံ သ႑န္ ခင္းထား ေၾကာင္း ေျပာ ပါ သည္။ ေလယာဥ္ မွဴး အေန ျဖင့္ ေလယာဥ္ အား အေမွာင္ ထု ၏ အတား အဆီး၊ ေလယာဥ္ ကြင္း ၏ ခ်ိဳ႕တဲ့ မွဳမ်ား ၾကား မွ အထူး ဂရု စိုက္ ၍ ဆင္းသက္ ခဲ့ ရ ပါသည္။

ဗုံးမက် ပဲ ခ်ိတ္ ပါလာျခင္း

ေလယာဥ္ ဗုံးမ်ား ကို အေတာင္ ပံ (သို႕မဟုတ္) ၀မ္းဗိုက္ ေအာက္ တြင္ ဗံုးခ်ိတ္ ကရိယာ Light Series Bomb Carrier မ်ား ျဖင့္ တပ္ဆင္ ရ ပါသည္။ ေလယာဥ္ မွဴး က ဗုံးၾကဲ ခ်ရန္ ဗုံးျဖဳတ္ ခလုပ္ ကို ႏွိပ္လုိက္ ပါက ဗုံးမ်ား ကို ထိန္းထား ေသာ ေမာင္းတန္ အေကြး မ်ားကို လွ်ပ္စစ္ နည္း ျဖင့္ တြန္းခ် လိုက္ ပါသည္။ ထိုအခါ ဗုံးမ်ား ျပဳတ္က် သြား ပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ေမာင္းတန္ ကို ထိန္းထား ေသာ စပရင္ အားေပ်ာ့ ၍ ျဖစ္ေစ၊ ဗုံး သည္ မတည့္ မတ္ ဘဲ ကန္႕လန္႕ ျဖစ္ ေနျပီး မက် ဘဲ ကပ္ေန ပါသည္။ ထိုသို႕ ျဖစ္ေနလွ်င္ ေမာင္းတန္ သည္ ျပဳတ္ျပီး သား ျဖစ္၍ ဗုံးသည္ အခ်ိန္ မေရြး ျပဳတ္က် ႏိုင္ ပါသည္။ ထိုသို႕ ဗုံးကပ္ ပါလာ ျခင္း Hang-Up ျဖစ္ ပါက ေလယာဥ္ အား ေဘးကင္း ရာ ၌ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ကစား ျခင္း၊ ဗုံးျဖဳတ္ ခလုပ္ အား အထပ္ထပ္ ႏွိပ္ျခင္း စသည္ တို႕ ျပဳလုပ္ ၍ က်သြား ေအာင္ ျပဳလုပ္ ရပါ သည္။ လူေန သည့္ ျမိဳ႕ရြာ မ်ား ကို ကြင္းေရွာင္ ပ်ံသန္း ရ ပါသည္။ ေလယာဥ္ ေျပးလမ္း အဆင္း တြင္ ကပ္ ေနေသာ ဗုံး သည္ ျပဳတ္က် သြား ပါက ေပါက္ကြဲ သြား ႏိုင္ျပီး ေလယာဥ္ ႏွင့္ ေလယာဥ္ အဖြဲ႕ သား မ်ား ကို ထိခိုက္ ေသေၾက ေစ ႏိုင္ပါသည္။

အလြန္ အႏၱရာယ္ မ်ား ေသာ အေျခ အေန ျဖစ္ ပါသည္။ ထိုေန႕ က ေအာင္ျမင္ စြာ တိုက္ပြဲ၀င္ ခဲ့ျပီးေနာက္ ဗုံး တစ္လုံး ခ်ိတ္ ပါလာ ခဲ့သျဖင့္ အထူး ဂရုစိုက္ ပ်ံသန္း ဆင္းသက္ ခဲ့ရ ပါသည္။ အေမွာင္ ထု ကလည္း ဖုံးအုပ္၊ ေလေၾကာင္း လမ္းညႊန္ ကရိယာ ႏွင့္ ဆက္သြယ္မွဳ ကလည္း မေကာင္း၊ ေလယာဥ္ ကြင္း မွလည္း မီးခြက္ အလုံ အေလာက္ ထြန္းညွိ ထား ႏိုင္ျခင္း မရွိ၊ ဗုံး တစ္လုံး ကလည္း ေလယာဥ္ ၀မ္းဗိုက္ ေအာက္ တြင္ ကပ္ျပီး ပါလာ သည္။ အခ်ိန္ မေရြး ေပါက္ကြဲ ႏိုင္သည့္ အေျခ အေန ျဖစ္ေန သည့္ အတြက္ အႏၱရာယ္ မ်ား ၾကားမွ ပ်ံသန္း ေနရ သည့္ အေျခ အေန ျဖစ္ပါ သည္။ ေလယာဥ္ ေအာင္ျမင္ စြာ ဆင္းသက္ ျပီးေနာက္ စစ္ေဆး ရာ ဗုံး တစ္လုံး မွာ ကန္႕လန္႕ ခ်ိတ္ပါ လွ်က္ ရွိေၾကာင္း စစ္ေဆး ေတြ႕ရွိ ရ ပါသည္။ ထို ဗုံး ကို ခက္ခဲစြာ ျဖဴတ္ ၍ ေဘးကင္း ရာ သို႕ ယူေဆာင္ သြားေစ ခဲ့ ပါသည္။

တိုက္ပြဲ၀င္ ေနာက္ဆက္ တြဲ သတင္း

၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ လ (၂၁) ရက္ ေန႕ နံနက္ ပိုင္း က ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း ရန္သူ႕ လက္သို႕ က်ေရာက္ သြား ခဲ့ ပါသည္။ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း ကုိ ျပန္လည္ သိမ္းပိုက္ ႏုိင္ေရး အတြက္ ခလရ (၄) မွ ကြန္မင္ဒို တပ္ခြဲ ကို တာ၀န္ ေပးအပ္ ခဲ့ေၾကာင္း သိရွိ ရ ပါသည္။ ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္ ေရး တပ္ခြဲ သည္ ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ မေရာက္ မီ အေျမာက္ စခန္း ကုိ အနီး ကပ္ တိုက္ခိုက္ လွံစြပ္ ထိုးရာ မေအာင္ျမင္ ဘဲ ဒုတိယ အၾကိမ္ ျပန္လည္ တိုက္ရန္ တပ္ ကို ျပန္လည္ စုစည္း ၍ တိုက္ပြဲ ၀င္ ရန္ ျပင္ဆင္ ေနခ်ိန္ တြင္ ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ ေရာက္ရွိ လာ ခဲ့ျပီး ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ ကာ ေျခလ်င္ တပ္ခြဲ မွ လည္း လွံစြပ္ တက္ ထိုးရာ (ၾကည္း / ေလ) တပ္ မ်ား ဟန္ခ်က္ ညီညီ ပူးေပါင္း တိုက္ခိုက္ ရာ ရန္သူ မ်ား ကိုယ္လြတ္ ဆုတ္ေျပး ၾက ေတာ့သည္။ ဗုံးၾကဲ ေလယာဥ္ ေရာက္ရွိ လာျခင္း ကို မိမိ တပ္ႏွင့္ ရန္သူ မ်ား လုံး၀ မေမွ်ာ္ လင့္ ထားပါ။ ႏွစ္ဖက္ စလုံး မွ မေမွ်ာ္လင့္ ထားျခင္း အတူတူ ရန္သူ သည္ ေလယာဥ္ ပ်ံသံ ႏွင့္ ဗုံးခ် သံၾကား ၍ စိတ္ဓါတ္ က်ဆင္း ျပီး မိမိ တပ္မ်ား မွ ည အခ်ိန္ ပင္ လွ်င္ မိမိ တို႕ကို ကူညီ တိုက္ခိုက္ ေပးသည့္ အတြက္ စိတ္ဓါတ္ ပိုမို တက္ၾကြ လာေသာ အက်ိဳး ေက်းဇူး ရရွိ ခဲ့သျဖင့္ ဤ (ၾကည္း / ေလ) ပူးေပါင္း စစ္ဆင္ ေရး တိုက္ပြဲ ၾကီး သည္ ေအာင္ျမင္ ခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ည တြင္းခ်င္း ပင္ မနက္ က လက္လြတ္ ဆုံးရွံဳး ခဲ့ရေသာ မိမိ ၏ ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) ေတာင္ကုန္း စခန္း ႏွင့္ အေျမာက္ ၾကီး (၄) လက္ပါ ေအာင္ျမင္ စြာ ျပန္လည္ ရရွိ ခဲ့ေပ သည္။

ပိြဳင့္ (၄၅၆၁) အေျမာက္ စခန္း ျပန္လည္ သိမ္းပိုက္ ေရး တိုက္ပြဲ ႏွင့္ ည အခ်ိန္ ေလေၾကာင္း တိုက္စစ္ အကူ ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ တိုက္ပြဲ ျဖစ္စဥ္ ကို ျခံဳမိ ေအာင္ တင္ျပ သုံးသပ္ ခဲ့ျပီး ျဖစ္ ပါသည္။ အထူး ျပဳ ၍ ေဖၚျပ လိုေသာ အခ်က္ ရွိေသး ၍ တင္ျပ ပါမည္။ ထိုေန႕ (၁၇း၀၀) နာရီ ခန္႕က တိုင္းမွဴး မွ ေလယာဥ္ မွဴး ျဖစ္သူ အား တိုက္ပြဲ အေျခ အေန ကို ရွင္းျပ ျပီး လုိလား ခ်က္ (၂) ခ်က္ ကို ေျပာၾကား ပါသည္။ ပထမ လိုလား ခ်က္မွာ အေျမာက္ စခန္း အား ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္ မည့္ တပ္ခြဲ အား ေလေၾကာင္း အကူ အညီ ေပးရန္ ႏွင့္ ဒုတိယ လိုလား ခ်က္မွာ အေျမာက္ ၾကီး (၄) လက္ အား ဖ်က္ဆီး ပစ္ရန္ ျဖစ္သည္။ အမွန္ တကယ္ စဥ္းစား မည္ ဆိုပါက ေလယာဥ္ တြင္ ရွိေနေသာ ကန္႕သတ္ ခ်က္မ်ား ကို မိမိ ကၽြမ္းက်င္ မွဳ ႏွင့္ ဖယ္ရွား ႏိုင္သည္ ထားဦး ထို အခ်ိန္ သည္ ေမွာင္ စ ျပိဳး ေနေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္ျပီး ပစ္မွတ္ ကို တိုက္ခိုက္ရန္ မေျပာ ႏွင့္ ပစ္မွတ္ ကိုပင္ ရွာေဖြ ရန္ ခက္ခဲ ေသာ အခ်ိန္ မ်ိဳး ျဖစ္ေန ေသာ္လည္း တိုင္းမွဴး အား ေလယာဥ္ မွဴး မွ မဆိုင္း မတြ ပင္ တိုင္းမွဴး လိုလား ခ်က္ အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ ေပးပါ မည္ ဟု ရဲရဲၾကီး ေျဖၾကား ခဲ့ ပါသည္။ ေလယာဥ္ မွဴး အေန ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း စဥ္းစား သုံးသပ္ သည္ မွာ ေမွာင္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ကန္႕သတ္ ခ်က္ ရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိ စစ္သည္ မ်ား ရွိရာ သို႕ အျမန္ ဆုံး သြားေရာက္ ျပီး အေျခ အေန အရ မိမိ လုပ္ေပး ႏိုင္သည္ ကို လုပ္ေဆာင္ ေပးမည္။ အကယ္ ၍ ဘာမွ် မလုပ္ ေပးႏိုင္ သည့္ တိုင္ေအာင္ မိမိ ၏ ေလယာဥ္ သံ ၾကား ရသည္ ကိုပင္ စစ္သည္ မ်ား အားတက္ ပါေစ ေတာ့ ဟူေသာ ဆႏၵ ေၾကာင့္ ျဖစ္ ပါသည္။ ထို သည္မွာ “ရဲေဘာ္ စိတ္” ျဖစ္ ပါသည္။ ဤ တိုက္ပြဲ ၏ ေအာင္ျမင္ မွဳ သည္ ရဲေဘာ္ စိတ္ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုလွ်င္ မွားမည္ မထင္ ပါ။ ရဲေဘာ္ စိတ္ ဟူသည္ ရဲေဘာ္ အခ်င္းခ်င္း အေပၚ ထား ရွိေသာ ေမတၱာ တရား၊ သံေယာဇဥ္ တရား၊ သစၥာ ေစာင့္သိ မွဳ တရားပင္ မဟုတ္ ပါလား။

ကိုေအး (တပ္မေတာ္ (ေလ) ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္း အမွတ္ ၅ ၊ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္)


No comments:

Post a Comment