၁၉၉၅ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၉ ရက္မွ စ၍ တပ္မေတာ္ က တ႐ုတ္ျဖဴ တို႔ တပ္စြဲ ထားသည့္ ဆင္ဦး ေခါင္း စခန္း ကို စတင္ တိုက္ခိုက္ ရာ ဗမာ့ တပ္မေတာ္ မွ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား က အနီးကပ္ ေလေၾကာင္း ပစ္ကူ ေပး၍ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက သည္။ ဧၿပီ လ ၂၂ ရက္ တြင္ လြယ္ဘန္ဆုံ ကို လည္းေကာင္း၊ ဧၿပီလ ၂၅ ရက္ တြင္ မုံးေယာင္း ကို လည္းေကာင္း၊ ေမလ ၇ ရက္ တြင္ တာခ်ီလိတ္ ေတာင္ထိပ္ ကို လည္းေကာင္း တုိက္ခိုက္ ရာ တြင္ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား က အနီး ကပ္ ေလေၾကာင္း ပစ္ကူ ေပး တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက သည္။ ေမလ ၈ ရက္ တြင္ အိုကီနာဝါ ခံတပ္ ဥမင္ လိုဏ္ေခါင္း ကို လည္းေကာင္း၊ ေမလ ၁၁ ရက္ တြင္ မိန္းမ ေတာင္ ၏ ဆင္ေတာင္ စခန္း ကို လည္းေကာင္း၊ ေမလ ၁၄ ရက္ မွ ၁၅ ရက္ မ်ား တြင္ လြယ္ ကုန္းႀကီး ကို လည္းေကာင္း ဗမာ့ တပ္မေတာ္ က တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ ခဲ့သည္။ ေမလ ၂၂ ရက္ တြင္ မိုင္းကြင္း ကို တိုက္ခိုက္ ရာ တ႐ုတ္ ျဖဴ ၁၅၁၇ ဦး လက္နက္ ခ် ခဲ့သည္။ တိုက္ပြဲ မ်ား သည္ မ်ားစြာ ျပင္းထန္ ကာ ရန္သူ ဘက္မွ အက် အဆုံး မ်ားခဲ့ၿပီး ထိုင္း ႏိုင္ငံ အတြင္း သို႔ ကစဥ့္ ကလ်ား ဆုတ္ခြာ သြားၾက သည္။ ၁၉၅၅ ခုႏွစ္ ေမလ တြင္ ရန္ႀကီး ေအာင္ စစ္ဆင္ ေရး ၿပီးဆုံး ခဲ့ရာ တ႐ုတ္ျဖဴ က်ဴးေက်ာ္ သူ အင္အား မွွာ ၃၀၀၀ ခန္႔ အထိ ေလ်ာ့က် ခဲ့သည္။
မဲေခါင္ စစ္ဆင္ေရး တြင္ အမွတ္ (၁) အုပ္မွ ဆီးျဖဴရီ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား က ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ လ ၄ ရက္မွ မတ္လ ၂၃ ရက္ အထိ ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့ၾက သည္။ စစ္ဆင္ ေရး ကာလ မွာ ႏွစ္လ ေက်ာ္ မွ်သာ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ ခဲ့ေသာ္ လည္း ရန္သူ စခန္း မ်ား သုိ႔ အႀကိမ္ ၇၀ တိုင္တိုင္ ေလေၾကာင္း မွ သြား ေရာက္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက သည္။ ေလေၾကာင္း စစ္ဆင္ ေရး မ်ား ဆင္ႏႊဲ ရာ တြင္ ၂၀ မမ စက္ အေျမာက္ က်ည္ ၂၇၂၉၀ ေတာင့္၊ ၂၀ ေပါင္ လူ သတ္ ဗုံး ၁၄၃ လုံး၊ ေပါင္ ၂၅၀ လူ သတ္ဗုံး ၂၀ လုံး၊ ေပါင္ ၂၅၀ မီးေလာင္ ဗုံး ၁၀ လုံး အသုံး ျပဳ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ ရျခင္း က ဤ မဲေခါင္ စစ္ဆင္ ေရး သည္ ပမာဏ မည္မွ် ႀကီးမား ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ လ်က္ ရွိသည္။
မဲေခါင္ စစ္ဆင္ေရး တြင္ အမွတ္ (၁) အုပ္မွ ဆီးျဖဴရီ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား က ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ လ ၄ ရက္မွ မတ္လ ၂၃ ရက္ အထိ ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့ၾက သည္။ စစ္ဆင္ ေရး ကာလ မွာ ႏွစ္လ ေက်ာ္ မွ်သာ အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ ခဲ့ေသာ္ လည္း ရန္သူ စခန္း မ်ား သုိ႔ အႀကိမ္ ၇၀ တိုင္တိုင္ ေလေၾကာင္း မွ သြား ေရာက္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ၾက သည္။ ေလေၾကာင္း စစ္ဆင္ ေရး မ်ား ဆင္ႏႊဲ ရာ တြင္ ၂၀ မမ စက္ အေျမာက္ က်ည္ ၂၇၂၉၀ ေတာင့္၊ ၂၀ ေပါင္ လူ သတ္ ဗုံး ၁၄၃ လုံး၊ ေပါင္ ၂၅၀ လူ သတ္ဗုံး ၂၀ လုံး၊ ေပါင္ ၂၅၀ မီးေလာင္ ဗုံး ၁၀ လုံး အသုံး ျပဳ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ ရျခင္း က ဤ မဲေခါင္ စစ္ဆင္ ေရး သည္ ပမာဏ မည္မွ် ႀကီးမား ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ လ်က္ ရွိသည္။
အမ်ိဳး အမည္ မသိ ေလယာဥ္ တစ္စင္း သည္ တာခ်ီလိတ္ ၿမိဳ႕ အေနာက္ ဘက္ရွိ တ႐ုတ္ျဖဴ စခန္း မ်ား သို႔ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ ဝါရီ ၁၃ ရက္ တြင္ ရိကၡာ မ်ား ခ်ေပး ခဲ့ေၾကာင္း သတင္း ရရွိ ၍ ေဖေဖၚ ဝါရီ ၁၅ ရက္ တြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) ကင္းေထာက္ ေလယာဥ္ စက္စနာ ျဖင့္ ေဝဟင္ မွ ကင္း ေထာက္ ခဲ့ရာ ရန္သူ႔ စခန္း မ်ားက ၎တို႔ ေလယာဥ္ ဟု ထင္မွတ္ ကာ အမွတ္ အသား ခင္က်င္း ျခင္း၊ မီးဖိုျခင္း မ်ား ျပဳလုုပ္ သည္ကို ေတြ႔ ရွိ ရသျဖင့္ ၎ တို႔ အခ်ိန္း အခ်က္ လုပ္ထား ခ်ိန္ ႏွင့္ နီးကပ္ ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သုံးသပ္ ရရွိ သည့္ အတြက္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ဆီးျဖဴရီ ေလယာဥ္ သုံးစင္း ျဖင့္ ေစာင့္ၾကပ္ ေနစဥ္ မွာပင္ အမွတ္ အသား မပါ ေသာ စက္ ေလးလုံး တပ္ ေလယာဥ္ ႀကီး တစ္စင္း ျမန္မာ့ ေဝဟင္ ပုိင္နက္ သို႔ ဝင္ေရာက္ လာ သျဖင့္ အသင့္ ေစာင့္ၾကပ္ ေနေသာ ဆီးျဖဴရီ တိုက္ ေလယာဥ္ သုံးစင္း ႏွင့္ ေဝဟင္ တြင္ ေထြးလုံး ရစ္ပတ္ တိုက္ခုိက္ ခဲ့ၾက သည္။ ထို တုိက္ပဲြ တြင္ ေလ သူရဲ ဗိုလ္ ေမာင္သိန္း၊ ဗိုလ္ ခ်စ္ခိုင္ ႏွင့္ ဒုတိယ ဗိုလ္ ပီတာ တို႔သည္ စက္ အေျမာက္ ၁၂ လက္ တပ္ဆင္ ထားေသာ ေလယာဥ္ ႀကီး ကို အျပင္း အထန္ တိုက္ခိုက္ ၿပီး ပစ္ခ် ႏိုင္ ခဲ့သည္။ ရန္သူ႔ စက္ ေလးလုံး တပ္ ေလယာဥ္ လည္း မီးေလာင္ ပ်က္က် သကဲ့ သို႔ ဒုတိယ ဗိုလ္ ပီတာ ေမာင္းႏွင္ သည့္ ဆီး ဖုိင္းယား ေလယာဥ္ တစ္စင္း လည္း ပ်က္က် ကာ ဗိုလ္ ပီတာ က်ဆုံး ခဲ့ေလ သည္။ ပ်က္က် သြားေသာ ရန္သူ႔ ေလယာဥ္ ႀကီး မွာ B-24 စက္ ေလးလုံး တပ္ ေလယာဥ္ အမ်ိဳး အစား ဒႆမ ၅ စက္ ေသနတ္ ၁၀ လက္ တပ္ဆင္ ထားသည့္ ပစ္အား ေကာင္း ေသာ PB4Y-2 Privateer ေလယာဥ္ ႀကီး ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္ က သတင္း မ်ား တြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ဆီးျဖဴရီ ေလယာဥ္ မ်ား ႏွင့္ ရန္သူ႔ ေလယာဥ္ ႀကီး တို႔၏ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ သတင္း၊ ဒုတိယ ဗိုလ္ ပီတာ က်ဆုံး ျခင္းႏွင့္ စ်ာပန အခမ္း အနား မ်ား ကို တခမ္း တနား ေဖာ္ျပ ဂုဏ္ျပဳ ခဲ့ၾက သည္။ ယင္း ေလၾကာင္း တိုက္ပြဲ ေအာင္ျမင္ မႈေၾကာင့္ ကူမင္တန္ တပ္ မ်ား၏ က်ဴးေက်ာ္ မႈ သည္ ကမၻာ႔ အလယ္ တြင္ အတိ အလင္း ေပၚထြက္ ခဲ့ၿပီး မဲေခါင္ စစ္ဆင္ေရး အၿပီး တြင္ ကူမင္တန္ တပ္ မ်ား ျမန္မာ့ ေျမျပင္ ေပၚမွ ဆုတ္ခြာ သြား ခဲ့ၾက သည္။ ထို ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ မွာ တပ္မေတာ္ (ေလ) သမုိင္း တြင္ ပထမ ဆုံး ေလေၾကာင္း တုိက္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့ သလို ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ေနာက္ ပိုင္း အေရွ႕ ေတာင္ အာရွ ေဒသ တြင္ ပထမ ဆုံး ျဖစ္ပြား သည့္ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ အျဖစ္ လည္း သမိုင္း ဝင္ ခဲ့သည္။ ထို သမုိင္း ဝင္ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲ တြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ေလ သူရဲ ဗိုလ္ပီတာ သည္ အမိ ေျမ အတြက္ အသက္ စြန္႔ တိုက္ပြဲ ဝင္ သြားခဲ့ သည္။
တပ္မေတာ္ (ေလ) သည္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ မွ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ကာလ မ်ား အတြင္း ဗမာ ျပည္ ကြန္ျမဴ နစ္ ပါတီ ၏ သံလြင္ အေရွ႕ ျခမ္း စိုးမိုး ေရး ဟူသည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စစ္ေရး ဗ်ဴဟာ ကို ေခ်မႈန္း ႏိုင္ ခဲ့သည့္ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္ ကုန္ၾကမ္း တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ကြမ္လုံ ရက္ ၄၀ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ ေထာ္ပိုင္ စစ္ ဆင္ ေရး၊ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ တိုင္းလုံး ေအာင္ စစ္ဆင္ ေရး၊ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ လ တြင္ ေအာင္ သံလြင္ စစ္ဆင္ ေရး၊ ၁၉၇၂ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ လ တြင္ (ပဲခူး ႐ိုးမ) ေအာင္ စိုးမိုး စစ္ဆင္ ေရး၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ျမဝတီ သကၤန္း ညီေနာင္ ေဒသ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မတ္လ တြင္ ရဲႏုိင္ ေအာင္ စစ္ဆင္ေရး၊ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ တြင္ မိုးမိတ္ ၿမိဳ႕ တိုက္ပြဲ၊ ျခဴးေရႊ - ပန္ေကာက္ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ မတ္လ တြင္ ပိြဳင့္ ၆၀၄၁ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚဝါရီ လ တြင္ ဝမ္ေနာင္ ေလး၊ လြယ္ယုတ္ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၇၉ / ၁၉၈၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္ လ တြင္ မိုင္းေယာင္း ၿမိဳ႕ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္ မတ္လ တြင္ မုန္စီး၊ နားလည္ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၈၆ ခုႏွစ္ ကုန္ပိုင္း တြင္ စီစီဝမ္ တာပန္ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မိုင္းယမ္း၊ မဲသေဝါ တိုက္ပြဲ၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ပိြဳင့္ ၄၀၄၄ ေခြးအိပ္ ေတာင္ တိုက္ပြဲ တို႔တြင္ ေလေၾကာင္း မွ ပါဝင္ တိုက္ခိုက္ ခဲ့သည္။
T-33 ေလယဥ္ |
ထို တိုက္ပြဲ မ်ား တစ္ေလွ်ာက္ တပ္မေတာ္ (ေလ) ၏ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္မႈ မ်ား ေၾကာင့္ သီဟ သူရဘြဲ႔ တစ္ဦး၊ သူရ ဘြဲ႔ ၂၂ ဦး၊ သီဟ ဗလ ဘြဲ႔ တစ္ဦး၊ သူရဲေကာင္း မွတ္တမ္း ဝင္ ၉၆ ဦး ႏွင့္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ၏ သူရဲ ေကာင္း လက္မွတ္ ရရွိသူ ၇၇ ဦး တို႔ စြမ္းရည္ ဘြဲ႔မ်ား ရရွိ ခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ (ေလ) သည္ မူးယစ္ ေဆးဝါး တားဆီး ႏွိမ္ႏွင္း ေရး စစ္ဆင္ေရး တြင္ လည္း ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့သည္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ပန္ပိ စစ္ဆင္ေရး တြင္ ကူမင္ တန္ တပ္မ်ား ၏ ဘိန္းခ်က္ စခန္း မ်ား ကို တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ အတူ ေခ်မႈန္း ခဲ့သည္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ မွ စတင္ ခဲ့ေသာ မိုးဟိန္း စစ္ဆင္ ေရးမ်ား တြင္ အဆင့္ (၁) မွ အဆင့္ (၁၂) အထိ တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ အတူ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ေလယာဥ္ / ရဟတ္ ယာဥ္ မ်ား ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ၿပီး မူးယစ္ ေဆးဝါး အႏၱရာယ္ တားဆီး ကာကြယ္ ေရး အစီ အစဥ္ ျဖင့္ ဝယ္ယူ ခဲ့ေသာ ေလယာဥ္ / ရဟတ္ယာဥ္ မ်ား အျပင္ အျခား တုိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား၊ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္ မ်ား ျဖင့္လည္း အသုံးျပဳ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ရ သည္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ဇင္ႏူး စစ္ဆင္ ေရး တြင္ ခ်င္း ျပည္နယ္ အတြင္း ရွိ ဘိန္းခင္း မ်ား ကို ကင္းေထာက္ ရွာေပး ေဖြ ခဲ့သည္။ မိုးဟိန္း စစ္ဆင္ ေရး တြင္ လည္း အဓိက အခန္း က႑ မွ ပါဝင္ ခဲ့သည္။ ေတာင္ ရန္ရွင္း စစ္ဆင္ ေရး တြင္ ဘိန္း စိုက္ခင္း မ်ားကို ေလယာဥ္ မွ ေဆးဖ်န္း ေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ အင္ဂ်င္ စက္ စြမ္းအား က်ဆင္း သျဖင့္ ေလယာဥ္ ပ်က္က် ကာ ေလ သူရဲ ဗိုလ္မွဴး စံထြား က်ဆုံး ခဲ့ရ သည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ေမလ တြင္ လြယ္ေမာ္ ဘိန္း ေသာင္းက်န္း သူ အဖြဲ႔ အား တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ လက္တြဲ ၍ တိုက္ခိုက္ ေခ်မႈန္း ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရး ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရး ေကာင္စီ လက္ထက္ တြင္ လည္း အေမရိ ကန္ ျပည္ေထာင္စု မူးယစ္ ေဆးဝါး ထိန္းခ်ဳပ္ ေရး ေအဂ်င္စီ ႏွင့္ ပူးေပါင္း ကာ ျမန္မာ - အေမရိကန္ ဘိန္း အထြက္ ႏႈန္း တိုင္းတာ ေရး (Opium Yield Survey) လုပ္ငန္း မ်ား တြင္ လည္း တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ ႏွင့္ ရဟတ္ ယာဥ္ မ်ား ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
တပ္မေတာ္ (ေလ) သည္ မူးယစ္ ေဆးဝါး တားဆီး ႏွိမ္ႏွင္း ေရး စစ္ဆင္ေရး တြင္ လည္း ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ခဲ့သည္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ပန္ပိ စစ္ဆင္ေရး တြင္ ကူမင္ တန္ တပ္မ်ား ၏ ဘိန္းခ်က္ စခန္း မ်ား ကို တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ အတူ ေခ်မႈန္း ခဲ့သည္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ မွ စတင္ ခဲ့ေသာ မိုးဟိန္း စစ္ဆင္ ေရးမ်ား တြင္ အဆင့္ (၁) မွ အဆင့္ (၁၂) အထိ တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ အတူ တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ ေလယာဥ္ / ရဟတ္ ယာဥ္ မ်ား ပါဝင္ ဆင္ႏႊဲ ၿပီး မူးယစ္ ေဆးဝါး အႏၱရာယ္ တားဆီး ကာကြယ္ ေရး အစီ အစဥ္ ျဖင့္ ဝယ္ယူ ခဲ့ေသာ ေလယာဥ္ / ရဟတ္ယာဥ္ မ်ား အျပင္ အျခား တုိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား၊ ဗုံးႀကဲ ေလယာဥ္ မ်ား ျဖင့္လည္း အသုံးျပဳ တိုက္ခိုက္ ခဲ့ရ သည္။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ဇင္ႏူး စစ္ဆင္ ေရး တြင္ ခ်င္း ျပည္နယ္ အတြင္း ရွိ ဘိန္းခင္း မ်ား ကို ကင္းေထာက္ ရွာေပး ေဖြ ခဲ့သည္။ မိုးဟိန္း စစ္ဆင္ ေရး တြင္ လည္း အဓိက အခန္း က႑ မွ ပါဝင္ ခဲ့သည္။ ေတာင္ ရန္ရွင္း စစ္ဆင္ ေရး တြင္ ဘိန္း စိုက္ခင္း မ်ားကို ေလယာဥ္ မွ ေဆးဖ်န္း ေနစဥ္ ႐ုတ္တရက္ အင္ဂ်င္ စက္ စြမ္းအား က်ဆင္း သျဖင့္ ေလယာဥ္ ပ်က္က် ကာ ေလ သူရဲ ဗိုလ္မွဴး စံထြား က်ဆုံး ခဲ့ရ သည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ေမလ တြင္ လြယ္ေမာ္ ဘိန္း ေသာင္းက်န္း သူ အဖြဲ႔ အား တပ္မေတာ္ (ၾကည္း) ႏွင့္ လက္တြဲ ၍ တိုက္ခိုက္ ေခ်မႈန္း ခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရး ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရး ေကာင္စီ လက္ထက္ တြင္ လည္း အေမရိ ကန္ ျပည္ေထာင္စု မူးယစ္ ေဆးဝါး ထိန္းခ်ဳပ္ ေရး ေအဂ်င္စီ ႏွင့္ ပူးေပါင္း ကာ ျမန္မာ - အေမရိကန္ ဘိန္း အထြက္ ႏႈန္း တိုင္းတာ ေရး (Opium Yield Survey) လုပ္ငန္း မ်ား တြင္ လည္း တပ္မေတာ္ (ေလ) မွ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ ႏွင့္ ရဟတ္ ယာဥ္ မ်ား ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
US မွမူးယစ္ ေဆး၀ါး ႏွိမ္ႏွင္းေရး အတြက္ ေထာက္ပံ့ ဖူးေသာ Turbo Thrush အမ်ိဳး အစား |
ထို႔အျပင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) သည္ စစ္ဆင္ေရး တာဝန္ မ်ား သာမက ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရး စီမံကိန္း မ်ား၊ လူသား ခ်င္း ေစတနာ ေထာက္ထား မႈ၊ အကူ အညီ ေပးေရး လုပ္ငန္း မ်ား၊ ရွာေဖြ ကယ္ဆယ္ ေရး စသည့္ လုပ္ငန္း မ်ား တြင္ စိတ္ ေစတနာ အျပည့္ အဝ ျဖင့္ ထိေရာက္စြာ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ ေပး ခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမ အတြင္း က ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ အင္အား ျပင္းထန္ ေသာ နာဂစ္ ဆိုင္ ကလုန္း မုန္တိုင္း၊ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ လ အတြင္း က ျဖစ္ပြား ခဲ့သည့္ ရခိုင္ ျပည္နယ္ အတြင္း ရွိ ဂီရိ မုန္တိုင္း၊ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ လ အတြင္း ျဖစ္ပြား ခဲ့သည့္ ပခုကၠဴ ခ႐ိုင္ အတြင္း ရွိ ေရေဘး သင့္ ေဒသ မ်ား၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏုိဝင္ဘာ လ အတြင္း ျဖစ္ပြား ခဲ့သည့္ မႏၱေလး တိုင္း ေဒသ ႀကီး ႏွင့္ စစ္ကိုင္း တုိင္း ေဒသႀကီး အတြင္း ရွိ အင္အား ျပင္း ငလ်င္ ဒဏ္ ခံရ သည့္ ေဒသ မ်ား ကို ကယ္ဆယ္ ေရး ႏွင့္ ျပန္လည္ ထူေထာင္ ေရး လုပ္ငန္း မ်ား ကို တပ္ မေတာ္ (ေလ) မွ ေလယာဥ္ / ရဟတ္ ယာဥ္ မ်ားျဖင့္ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ့သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္ တြင္ (၆၅) ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ေန႔ သို႔ပင္ ေရာက္ရွိ ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ရာ (၆၅) ႏွစ္ေျမာက္ တပ္မေတာ္ (ေလ) ႏွစ္ ပတ္လည္ အခမ္း အနား သုိ႔ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ ေရး ဦးစီး ခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မွဴးႀကီး မင္းေအာင္ လႈိင္ ကိုယ္တုိင္ တက္ေရာက္ ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးျမွင့္ ခဲ့ပါ သည္။ အဆိုပါ အခမ္း အနား တြင္ ပထမ ဦးစြာ တိုက္ခိုက္ ေရး ရဟတ္ ယာဥ္ တစ္စင္း က ႏိုင္ငံေတာ္ အလံ ကို ခ်ိတ္ဆြဲ ပ်ံသန္း ၿပီး တိုက္ခိုက္ ေရး ရဟတ္ ယာဥ္ ႏွစ္စင္း က ၿခံရံ ပ်ံသန္း ၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ ေရး ဦးစီခ်ဳပ္ အား အေလးျပဳ ပ်ံသန္း ခဲ့ၾက သည္။
၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္ တြင္ (၆၅) ႏွစ္ေျမာက္ ႏွစ္ပတ္လည္ ေန႔ သို႔ပင္ ေရာက္ရွိ ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ရာ (၆၅) ႏွစ္ေျမာက္ တပ္မေတာ္ (ေလ) ႏွစ္ ပတ္လည္ အခမ္း အနား သုိ႔ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ ေရး ဦးစီး ခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မွဴးႀကီး မင္းေအာင္ လႈိင္ ကိုယ္တုိင္ တက္ေရာက္ ဂုဏ္ျပဳ ခ်ီးျမွင့္ ခဲ့ပါ သည္။ အဆိုပါ အခမ္း အနား တြင္ ပထမ ဦးစြာ တိုက္ခိုက္ ေရး ရဟတ္ ယာဥ္ တစ္စင္း က ႏိုင္ငံေတာ္ အလံ ကို ခ်ိတ္ဆြဲ ပ်ံသန္း ၿပီး တိုက္ခိုက္ ေရး ရဟတ္ ယာဥ္ ႏွစ္စင္း က ၿခံရံ ပ်ံသန္း ၍ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ ေရး ဦးစီခ်ဳပ္ အား အေလးျပဳ ပ်ံသန္း ခဲ့ၾက သည္။
ယင္းေနာက္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ရဟတ္ ယာဥ္ သုံးစင္း က တပ္မေတာ္ (ၾကည္း၊ ေရ၊ ေလ) အလံ မ်ားကို အသီးသီး ခ်ိတ္ဆြဲ ၿပီး အုပ္စု ဖြဲ႕ ပ်ံသန္း ျခင္း၊ တိုက္ခိုက္ ေရး ရဟတ္ယာဥ္ တစ္စင္း ကို သယ္သူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ရဟတ္ယာဥ္ ႏွင့္ တိုက္ခိုက္ ေရး ရဟတ္ ယာဥ္ တစ္စင္း တို႔က လိုက္ပါ ပ်ံသန္း သည့္ Composite Formation ေခၚ အမ်ိဳး အစား မတူ ညီ သည့္ ရဟတ္ ယာဥ္ ၆ စင္း က Double Arrow ေခၚ ျမားေခါင္း ႏွစ္ထပ္ ပုံစံ ပ်ံသန္း ျခင္း၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ တစ္စင္း ကို ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္း က ၿခံရံ လိုက္ပါ ပ်ံသန္း ျခင္း၊ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ ႀကီး တစ္စင္း ကို ဂ်က္ တိုက္ ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္း က ၿခံရံ လိုက္ပါ ပ်ံသန္း ျခင္း၊ ေလယာဥ္ တစ္စင္း၊ ၾကားျဖတ္ တိုက္ ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္း ႏွင့္ ဘက္စုံ သုံး ဂ်က္ တိုက္ ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္း တို႔က Composite Formation ေခၚ အမ်ိဳး အစား မတူ ညီေသာ ေလယာဥ္ မ်ား အုပ္စု ဖြဲ႔ ပ်ံသန္း ျခင္း၊ ဘက္စုံ သုံး ဂ်က္ တိုက္ ေလယာဥ္ ေျခာက္စင္း က Shock Wave ေခၚ ႀတိဂံ ပုံစံ အုပ္စု ဖြဲ႔ ပ်ံသန္း ျခင္း၊ Fan Break ယပ္ေတာင္ ပုံစံ ပ်ံသန္း ျခင္း မ်ားျဖင့္ ပ်ံသန္း သ႐ုပ္ ျပ ခဲ့သည္။
ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ ေလတပ္ သည္ Burma Air Force အျဖစ္ စတင္ ဖြဲ႕စည္းစ အခ်ိန္ က Tiger Month ေလယာဥ္ ႏွင့္ ေအာစကာ ေလယာဥ္ မ်ား သာ ရွိ ခဲ့ရာ မွ ယခု (၆၅) ႀကိမ္ေျမာက္ အခါ သမယ တြင္ အသံ ထက္ ျမန္သည့္ စတုတၳ မ်ိဳးဆက္ ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား၊ အလတ္ စား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ မ်ား၊ ေခတ္မီ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား ႏွင့္ အေထြေထြ သုံး ရဟတ္ ယာဥ္မ်ား ပိုင္ဆုိင္ အသုံးျပဳ ၿပီး ျမန္မာ့ ေဝဟင္ ပိုင္နက္ အတြင္း မွ ေလေၾကာင္း ရန္ ကာကြယ္ ေရး၊ ေလေၾကာင္း ေရႊ႕ေျပာင္း ေရး၊ တိုင္းက်ဳိး ျပည္ျပဳ၊ ျပည္သူ႔ အက်ဳိး ျပဳ လုပ္ငန္း မ်ား ကို ႀကိဳးပမ္း ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိကာ ေတာင္ပံ အဟုန္ ျဖင့္ ဦးတည္ ခ်ီတက္ လ်က္ ရွိပါ ေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပ လိုက္ ရ ပါသည္။
ျမဝတီ
ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ ေလတပ္ သည္ Burma Air Force အျဖစ္ စတင္ ဖြဲ႕စည္းစ အခ်ိန္ က Tiger Month ေလယာဥ္ ႏွင့္ ေအာစကာ ေလယာဥ္ မ်ား သာ ရွိ ခဲ့ရာ မွ ယခု (၆၅) ႀကိမ္ေျမာက္ အခါ သမယ တြင္ အသံ ထက္ ျမန္သည့္ စတုတၳ မ်ိဳးဆက္ ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား၊ အလတ္ စား သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ ေရး ေလယာဥ္ မ်ား၊ ေခတ္မီ တိုက္ ေလယာဥ္ မ်ား ႏွင့္ အေထြေထြ သုံး ရဟတ္ ယာဥ္မ်ား ပိုင္ဆုိင္ အသုံးျပဳ ၿပီး ျမန္မာ့ ေဝဟင္ ပိုင္နက္ အတြင္း မွ ေလေၾကာင္း ရန္ ကာကြယ္ ေရး၊ ေလေၾကာင္း ေရႊ႕ေျပာင္း ေရး၊ တိုင္းက်ဳိး ျပည္ျပဳ၊ ျပည္သူ႔ အက်ဳိး ျပဳ လုပ္ငန္း မ်ား ကို ႀကိဳးပမ္း ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ လ်က္ ရွိကာ ေတာင္ပံ အဟုန္ ျဖင့္ ဦးတည္ ခ်ီတက္ လ်က္ ရွိပါ ေၾကာင္း ေရးသား တင္ျပ လိုက္ ရ ပါသည္။
ျမဝတီ
No comments:
Post a Comment